recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C ved stofa - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C ved stofa - hvordan?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
teamet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C ved stofa - hvordan?
    Sendt: 26-Maj-2010 kl. 09:34
Hej. Jeg har nu i et par måneder forsøgt at få dvb-c op at køre op stofas netværk. Jeg har haft stofas support inde over, men de falder på halen så snart man nævner usb.. (de er i øvrigt ikke særligt proffesionelle at snakke med).
 
Anyways, stofa foreslår man sørger på 346mhz, 6900 og qam64 hvorefter ens tv selv skulle finde de øvrige frekvenser. Dette gør sig dog ikke gældende for noget at det software, jeg har anvendt (mediaportal, DVBlink). Er der nogen der noget forslag til, hvilket software ville virke med stofas løsning? Det skal siges tuneren er af mærket TBS (noname) og virker uden problem og næsten opsætningsfrit med TDC/yousee.
 
Er der nogen i Aarhus området der har fået dvb-c tuner til datamat til at fungere - i så fald hvordan?
 
Nogen der kender en specifikt frekvens med qam og symbolrate, hvor det vides at en kanal burde befinde sig?
 
Jeg aner ikke, hvordan jeg skal komme videre.. Generelle forslag?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 10:02
Jeg har fået det til at virke med DVBViewer. Jeg brugte programmet Transedit fra DVBViewers members section til at lave en blind scan. Programmet fandt samtlige kanaler og kunne danne en kanalliste, som jeg herefter kunne eksportere over i DVBViewer. Forinden havde jeg prøvet at scanne med DVBViewer, men fandt ikke én eneste kanal, så Transedit kan altså noget specielt.
 
Stofas oplysninger om frekvens, qam m.v. er desuden noget misvisende. Transedit fandt flere kanaler med helt andre parametre end dem som Stofa oplyser.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 26-Maj-2010 kl. 10:05
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har fået det til at virke med DVBViewer. Jeg brugte programmet Transedit fra DVBViewers members section til at lave en blind scan. Programmet fandt samtlige kanaler og kunne danne en kanalliste, som jeg herefter kunne eksportere over i DVBViewer. Forinden havde jeg prøvet at scanne med DVBViewer, men fandt ikke én eneste kanal, så Transedit kan altså noget specielt.
 
Stofas oplysninger om frekvens, qam m.v. er desuden noget misvisende. Transedit fandt flere kanaler med helt andre parametre end dem som Stofa oplyser.
 
Flemming
 
Oplysningerne er ganske korrekte, hvis man har udstyr der kan finde ud af at bruge dem...
 
Jeg synes ikke rigtig at man kan forvente at Zaptor support skal kunne hjælpe en med opsætning af en eller anden USB DVB-C modtager... de kender selvsagt kun til de modtagere som Stofa selv sælger, altså Motorolaboksen, Samsungboksen og Forceboksen, og så kan de hjælpe med oplysninger om Modulation, frekvenser og symbolrater, hvis du har andre modtagere...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Oplysningerne er ganske korrekte, hvis man har udstyr der kan finde ud af at bruge dem...
 
 
Et sådan udstyr er jo netop Transedit, og det fandt flere kanaler på Qam 256, hvilket jo ikke stemmer overens med Stofas oplysninger.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 
Oplysningerne er ganske korrekte, hvis man har udstyr der kan finde ud af at bruge dem...
 
 
Et sådan udstyr er jo netop Transedit, og det fandt flere kanaler på Qam 256, hvilket jo ikke stemmer overens med Stofas oplysninger.
 
Flemming
 
Nu ligger kanaler ikke "på Qam 256" - Qam er udtrykket for hvilken modulationsform (Quadrature amplitude modulation) der er brugt på en given frekvens, og i daglig tale bruger man/vi udtrykket Qam for en samling af kanaler i samme frekvens.
 
346 Mhz er Qam 64.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
teamet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 11:25
Når stofa reklamere med, at de har åbnet for dvb-c kanaler, så kan man vel forvente at enhver dvb-c tuner kan anvendes. Hvis det ikke er sagen, så må de skrive, at usb dvb-c tunere ikke understøttes. Det korrekte antal qam bits skal anvendes for at finde kanaler, hvorfor dette er vigtigt - uanset hvad qam så står for.. Det eneste der kræves er, at stofa giver en liste over deres kanalfrekvenser, symbolrate og qam modulation - disse informationer har deres kundeservice ikke til rådighed, og de er ikke glade for at indrømme det! Jeg er meget, meget skuffet over stofa og deres behandling af denne problemstilling. De skal være glade for deres monopol!

fltk: tak, jeg vil prøve transedit. Er der nogen måde hvorpå man kan afprøve om det virker gratis? En trial, demo eller lignende - vil gerne teste før jeg smidder penge efter det..
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 11:30

Jeg har en terratec pci tuner i hvor jeg fandt kanaler ved at bede DVB Viewer (og for den sags skyld også terratecs eget medie software) om at søge i et frekvens bånd mellem 170mhz og 864mhz da og så fandt dem alle sammen. Så det er bare et spørgsmål om hvordan man søger.

Til top
teamet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 11:30
Kan se transedit kan lave en søgning uden at man skal smide penge hands-up, så det vil jeg prøve når jeg kommer hjem :-)
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af teamet teamet skrev:

Når stofa reklamere med, at de har åbnet for dvb-c kanaler, så kan man vel forvente at enhver dvb-c tuner kan anvendes. Hvis det ikke er sagen, så må de skrive, at usb dvb-c tunere ikke understøttes. Det korrekte antal qam bits skal anvendes for at finde kanaler, hvorfor dette er vigtigt - uanset hvad qam så står for.. Det eneste der kræves er, at stofa giver en liste over deres kanalfrekvenser, symbolrate og qam modulation - disse informationer har deres kundeservice ikke til rådighed, og de er ikke glade for at indrømme det! Jeg er meget, meget skuffet over stofa og deres behandling af denne problemstilling. De skal være glade for deres monopol!
 
Jeg kan godt se at det er for dårligt at Stofas kundeservice og support ikke vil hjælpe dig med en DVB-C modtager som ikke selv kan finde kanalinformationer via "homing" informationerne på 346Mhz!
 
Hvor kanalerne ligger er ikke hemmeligt, alle kan jo se det når først udstyret har fundet kanalerne.
 
Hvis din modtager havde kunne finde ud af at bruge de informationer der ligger på 346Mhz, så havde den selv fundet ud af hvor resten af kanalerne ligger....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af filthat filthat skrev:

Jeg har en terratec pci tuner i hvor jeg fandt kanaler ved at bede DVB Viewer (og for den sags skyld også terratecs eget medie software) om at søge i et frekvens bånd mellem 170mhz og 864mhz da og så fandt dem alle sammen. Så det er bare et spørgsmål om hvordan man søger.

 
Jeps, det kan de fleste DVB-C tunere eller software finde ud af - man indtaster bare en startfrekvens, og så finder den selv info - muligvis skal man lige fortælle symbolraten også...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
teamet Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 11:43
Hvilket stykke gratis software kan så tilbyde mig den funktionalitet? Hverken DVBlink eller mediaportal kan, så vidt jeg kan finde ud af.. I mediaportal kan man søge på en specifik frekvens efter en transponder-liste, som jeg går ud fra stofa anvender, men det virker desværre ikke :-/

Eftersom det hele virker perfekt med yousee, finder jeg det skuffende at stofa falder flat på maven.. Det er jo som du selv siger ikke avanceret funktionalitet eller hemmelige oplysninger


Redigeret af teamet - 26-Maj-2010 kl. 11:44
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af teamet teamet skrev:

Hvilket stykke gratis software kan så tilbyde mig den funktionalitet? Hverken DVBlink eller mediaportal kan, så vidt jeg kan finde ud af.. I mediaportal kan man søge på en specifik frekvens efter en transponder-liste, som jeg går ud fra stofa anvender, men det virker desværre ikke :-/

Eftersom det hele virker perfekt med yousee, finder jeg det skuffende at stofa falder flat på maven.. Det er jo som du selv siger ikke avanceret funktionalitet eller hemmelige oplysninger

Er du 100% sikker på det virker med YouSee - YouSee har jo forskellige netværk for hver anlæg med mere... Det kan ikke tænkes at de software du bare bruger så har listerne for YouSee kodet ind.

Stofas systemer er lavet så smart at de bruger en homing kanal, som Zulfo også skriver, som er en del af DVB-C standarden og den anbefalede måde at gøre tingene.

Systemet er smart da udstyr bare kan søge ind på den homing channel, på den placering som support giver dig. Så kan udstyret hente en liste som forklarer hvor alle kanaler ligger, rækkefølge med mere. Og systemerne kan så bare holde øje med denne homing channel og dermed automatisk opdage nye/ændringer i kanaler.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu