Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > recordere.dk > Anmeldelser
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugeranmeldelse af Onkyo TX-SR308B

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Indlæg som besvares Sortering i omvendt orden
flemming larsen Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 24-Oktober-2007
Land: Taastrup
Status: Offline
Beskeder: 13100
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat flemming larsen Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Brugeranmeldelse af Onkyo TX-SR308B
    Sendt: 08-Juli-2010 kl. 08:20
Citat: Strange

Betyder det at man også sletter den måde højttalerne er sat op på via mikrofonen hvis man resetter hardware?
Ja, den sætter alle indstillinger tilbage til fabriksindstillinger.
Mvh
Flemming Larsen

Til top
Strange Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 03-Marts-2008
Status: Online
Beskeder: 2059
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Strange Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2010 kl. 00:47
Betyder det at man også sletter den måde højttalerne er sat op på via mikrofonen hvis man resetter hardware?
Til top
bibihest Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 30-Maj-2006
Land: Denmark
Beskeder: 1153
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat bibihest Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 21:25
Ved ikke om det er mange der har problemer, men min forhandler skrev i hvert fald at de havde fået mange henvendelser om det, så der må være en del.

Den her løsning har jeg fået fra dem, men har endnu ikke selv prøvet det, da jeg bare har min hdmi splitter imellem, så er problemet også væk

Umiddelbart så har en hardware reset løst de fleste af vores problemer, sluk enheden, hold vcr knappen inde imens du igen tænder enheden, så skriver den clear i displayet, og så kan det ske at den virker

Philips 47PFL9664h
Onkyo TX-SR508 Receiver, Sony PS3, Mediecenter, BlueTinum DVB-C recorder.
Til top
Strange Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 03-Marts-2008
Status: Online
Beskeder: 2059
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Strange Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 20:34
God anmeldelse.... Har købt en 608 så hvis 308 er så god glæder jeg mig til at få tilsluttet 608...Håber bestemt ikke på handshake problemer....Det var ikke et problem med min 507...Har PS3 Slim.... Er det et generelt problem?
Til top
Sylvest Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 21-Oktober-2007
Beskeder: 281
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Sylvest Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 20:22
Tak for tippene vedr. remoten. Det virker :-)

men pudsigt at det virker 'direkte' når jeg bruger min Harmony remote, nå men det går nok :-)
Til top
flemming larsen Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 24-Oktober-2007
Land: Taastrup
Beskeder: 13100
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat flemming larsen Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 17:30
Citat: Sylvest

En anden erfaring jeg har gjort mig er at standby knappen på fjernbetjeningen ikke virker ret ofte, dog virker det upåklageligt hvis jeg bruger min Harmony One, så det er nok bare et lokalt problem med fjernbetjeningen.

Det er fordi der skal trykkes på reciver på fjernbetjeningen først, og så kan det hele betjenes.
Mvh
Flemming Larsen

Til top
bibihest Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 30-Maj-2006
Beskeder: 1153
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat bibihest Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 17:28
Citat: Sylvest

Citat: bibihest

Har du mulighed for at sætte en PS3 til den gennem HDMI? Har læst nogle steder om at de Onkyo har handshake problemer med PS3'en, men kun på dashboard. Så receiveren står og tænder og slukker for hdmi signalet efter noget tid.

Min 508 har det bl.a..

Jeg har også en 308'er samt PS3 slim 120GB og jeg har ikke oplevet handshake problemet når jeg spiller/ser Blu-Ray via min PS3. Derimod oplever jeg af og til at når jeg ser MKV filer via min Tvix 6500 så 'klikker' receiveren og lyden forsvinder i et sekund, det sker en enkelt gang 3-4 sekunder inde i filen, men der er ingen problemer i resten af afspilningen. 

En anden erfaring jeg har gjort mig er at standby knappen på fjernbetjeningen ikke virker ret ofte, dog virker det upåklageligt hvis jeg bruger min Harmony One, så det er nok bare et lokalt problem med fjernbetjeningen.

Ved ikke om det kun er de ældre PS3'er det er galt med. Har snakket med forhandleren i dag og han havde fået mange opkald angående det og var ved at undersøge hvad de skulle gøre. Har fundet ud af at en aktiv HDMI splitter, kan fjerne problemet, så det er et "fix" indtil videre for mig.

Ang. fjernbetjeningen, så skal man ved nogle knapper, trykke på "Receiver" knappen først, før det virker. Det med standby knappen havde jeg også lidt bøvl med :)
Philips 47PFL9664h
Onkyo TX-SR508 Receiver, Sony PS3, Mediecenter, BlueTinum DVB-C recorder.
Til top
Sylvest Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 21-Oktober-2007
Beskeder: 281
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Sylvest Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 17:00
Citat: bibihest

Har du mulighed for at sætte en PS3 til den gennem HDMI? Har læst nogle steder om at de Onkyo har handshake problemer med PS3'en, men kun på dashboard. Så receiveren står og tænder og slukker for hdmi signalet efter noget tid.

Min 508 har det bl.a..

Jeg har også en 308'er samt PS3 slim 120GB og jeg har ikke oplevet handshake problemet når jeg spiller/ser Blu-Ray via min PS3. Derimod oplever jeg af og til at når jeg ser MKV filer via min Tvix 6500 så 'klikker' receiveren og lyden forsvinder i et sekund, det sker en enkelt gang 3-4 sekunder inde i filen, men der er ingen problemer i resten af afspilningen. 

Til top
Hother Se Drop Down
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Medlem siden: 12-Juli-2006
Beskeder: 12708
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Hother Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 14:53
Godt gået Rod83, det er bare en flot gennemgang af den lille herlighed ClapTongue
Panasonic TX-P50VT20
Pioneer SC-LX71
Sony SCD-XA5400ES
Panasonic DMP-BDT300
Velodyne SPL-800i,
ELAC FS-247, ELAC CC-241 samt Audiovector K1 Super
Samsung SMT-H3126PVR
CSN Custom Cables
Til top
Rod83 Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20-Juli-2008
Beskeder: 604
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Rod83 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 14:26
Citat: hansie

god lille test.

Hvordan er fjernbetjeningen ?  Skal man pege meget ?

Jamen fjernbetjeningen er ok (ligger godt i hånden etc.), men man ikke behøver pege direkte på enheden for at styre den. Menuerne har også en udmærket responstid Smile 
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down