recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AGK DVB-T MPEG4 model 10444
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AGK DVB-T MPEG4 model 10444

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kaj Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AGK DVB-T MPEG4 model 10444
    Sendt: 29-Maj-2010 kl. 13:28
Ouch Har købt sådan en boks. Der er en del dårlig kritik af dokumentationen til AGK, -og den kan jeg tilslutte mig. Hvis man aldrig har haft en tuner (set top box) i hånden før, kan jeg ikke anbefale denne boks. Men hvis man er lidt IT/Hifi finger-nem, så kan man lære langt det meste efter "Try and learn" metoden. Menu'erne er rimeligt intuitive.
 
SmileEllers er jeg SUPER tilfreds med mit køb. Boksen modtager alle de nye MPEG4 kanaler, plus også de svenske på MPEG2 format (indtil jeg får et skillefilter for svenske MPEG 4 kanaler) til min antenne).
Boksen er rimelig (ikke super) hurtig, -ca. som den gamle boks jeg havde, og billedkvaliteten er bestemt rimelig til prisen. Der er en rigtig god program-oversigt (EPG- Electronic Program Guide). Fjernbetjeningen er ok, men man skal pege direkte på boksens infrarøde modtager, ellers sker der ingenting.
 
Big smile Men det allerbedste ved denne boks er dens multimedia egenskaber (bemærk kun model 10444), -jeg har tilsluttet en 500 Gb harddisk til USB porten, og optager så programmer på den (ca. 30 Mb per minut). Der er bare én tuner, så man kan ikke se noget andet program mens man optager, -men fint hvis man ikke er hjemme og vil optage et program som man kan se senere. Man kan enkelt vælge de programmer der skal optages fra program-oversigten.
Derudover spiller boksen MP3 musik, og viser videoer i DIVX og AVI format (det er dem jeg har prøvet, -den understøtter sikkert flere formater).
 
Ouch De eneste ulemper ved boksen, -som jeg har opdaget, er at den ikke har nogen analog audio udgang (kun digital), og at man bare kan bladre en linie op/ned i program giuden af gangen (ingen prel-funktion på tasterne, og pg-up og pg-down virker ikke).
 
Tager man prisen på 389 kr i betragtning, -må det blive 5 ud af 5 stjerner herfra.


Redigeret af Kaj Jensen - 29-Maj-2010 kl. 13:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 13:34
 
 
Oprindeligt skrevet af Kaj Jensen Kaj Jensen skrev:

De eneste ulemper ved boksen, -som jeg har opdaget, er at den ikke har nogen analog audio udgang.
 
 Det klares jo nemt hvis det ønskes, med en adapter til Scartudgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kaj Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 13:36
Tak for tips'et.
Havde faktisk allerede koblet det op fra SCART, men det er bare min mening at der bør være analog udgang på en sådan boks ...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 13:41
 
 Det er jo en gammeldags måde at gøre det på, tilslutninger i dag går mere og mere over til Digital, og det er også den eneste måde at få DD Surround.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kaj Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 14:06
Igen, du har helt ret, -jeg er bare gammeldags Wink
Til top
Kaj Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 19:52
Angry Well, så er der gået nogle flere dage med boks'en, og desværre er al den fine funktionalitet ikke særlig stabil. Der er specielt mange problemer med at EPG (elektronisk Program Guide) låser,  eller viser en dag langt ude i fremtiden. Bladre "Side op" og "Side ned" virker heller ikke.
 
Savner også en oversigt der samtidigt viser hvad der er på alle kanaler.
 
Øv, -er nu nede på 2 stjerner af 5.
 
 
Til top
DenFede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:15
Nu stiller jeg et sikkert vanvittigt dumt spørgsmål:
 
Skal man bruge en antenne til den boks? Kan man ikke tilslutte den til YouSee-hullet i væggen og så modtage de gratis HD-kanaler?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:20
 
 Mig bekendt, så er det ikke en Kabelbox.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DenFede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:22
Så man skal investere i en stueantenne også?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 16:27
 
 Hvis indendørs modtagelse er mulig hvor du bor, ellers en udendørs.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kaj Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 17:31
Ja, Radiomanden har som sædvanlig ret Smile Det er dejligt med sådanne ildsjæle som giver gode råd til højre og venstre !

Den er til antenne (udendørs eller indendørs) og understøtter f.eks. ikke Boxer TV, eller kabel. 
Til top
DenFede Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 17:43
Og jeg takker for de hurtige svar - og for at måtte kapre tråden :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu