recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipad'en, er den en tyskertur værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpad'en, er den en tyskertur værd?

 Besvar Besvar Side  <1 910111213>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

@Vanderlay
Kan vi godt blive enige om at apple produkter er lavet til teknologi fasinerede noobs?


Er man noob fordi man bare gerne vil have at tingene virker?

Ville du acceptere et tv med samme ustabilitet som en computer kan have?




Netop! Jeg er også blevet træt af at Windows-pc'er er for besværlige. Jeg købte endda Vista, fordi jeg troede at nu var Windows endelig blevet lige så godt og sikkert som OS X.

Jeg har altid brugt Mac på arbejde, og ville også helst have det hjemme, men prisen holdt mig tilbage indtil 2008.


Venlig hilsen
KB
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hvis man skal havde en rigtig computer så køb en med Windows, hvis man skal havde en legetøjscomputer så købe en Apple.

Folk der rigtige ved noget om computer kunne ikke drømme om at købe en Apple computer det samme som folk der rigtig ved noget om Hifi ikke kunne finde på at købe B&O.

Med det ævleri du har gang i her, så går jeg stærkt ud fra at du er i besiddelse af Apple computer eller måske endda flere, for du har da lige bevist at du intet aner om rigtige computere.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

@Vanderlay
Kan vi godt blive enige om at apple produkter er lavet til teknologi fasinerede noobs?


Er man noob fordi man bare gerne vil have at tingene virker?

Ville du acceptere et tv med samme ustabilitet som en computer kan have?




Netop! Jeg er også blevet træt af at Windows-pc'er er for besværlige. Jeg købte endda Vista, fordi jeg troede at nu var Windows endelig blevet lige så godt og sikkert som OS X.

Jeg har altid brugt Mac på arbejde, og ville også helst have det hjemme, men prisen holdt mig tilbage indtil 2008.



For besværlige? - Jovist, Vista er ikke ligefrem kendt fo at være et godt opeativsystem, men jeg synes nu Win 7 gør det rasende let for selv pensionister at installere OS. Det tog 20 min. at installere Win 7 på min 3 år gamle laptop, og 5 min. at finde en optimeret driver til grafikkortet og Ultranav. Siden da har det bare kørt uden ét eneste uheld eller lign. Jeg kan derfor ikke nikke genkendende til at Windows er besværligt.

Jeg sidder til dagligt og koder i C, simulerer i Matlab, skriver rapporter i Latex, laver tegninger i Solid Works, Autocad og i Mastercam og meget andet. Jeg har kun oplevet blå skærm én gang med min laptop i 3 år, og det var da jeg fik den - Lenovo's PC'ere er nemlig bloated med drivere som konflikter med hinanden. Fresh install og den har kørt som en jernhest siden.

Jeg vil mene det er brugeren og ikke platformen som afgør hvad der er stabilt eller ej.


Jonaskp:

Jo, der er et citat som er fucket op, men hvis du gad læse ovenover skriver jeg at det er rhsin som har skrevet det i den anden tråd.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 11:16
må indrømme har selv haft pc næsten konstant siden jeg ramte 386´eren i sin tid, og har haft bærbart foruden stationær, bærbar markedet var jeg både firmamæssigt og privat IBM mand, lenovo har fucked thinkpad brandet, har haft T21/T30/T40 SXGA/T60SXGA/X60 og kæresten har en T-500 firma og en X200 privat lige nu, samt en stak er stationære privat.
 
Koder ikke, men bruger ussandsyligt meget tid bag Visio / Excel / Project / Word / SAP / Pro-E privat meget 3d design og fotoredigering.
 
Jeg har været ussandsyligt glad for windows, men har bare accepteret besværlighederne, hvilket der er en del af.. også windows 7..
 
Købte en Macbook pro pga. designet / prisen (billig kontra alu og specs dengang) 12k var ikke slemt for en SLI 9300m/9600gt 2.8x CPU og så videre. og dejlig kold, og lydsvag, og ikke sådan en gang knasende lort som de nye Lenovo maskiner har (HP har selv en 8530W på arbejdet, heller ikke verdens bedste maskine)
 
Må indrømme jeg er blevet SÅ glad for APPLE, helt uden at reelt smide ekstra programmer ind, kørte windows på den til at starte med, men det er langsomt forsvundet..
 
selv en hjemmeside analfabet som mig, kan bruge IWEB til at lave flotte hjemmesider, som kæresten også kan opdatere på rejser.
 
bruger interfacet er bare 100x mere smooth, længere batteri tider. et multitouch system smo bare virker, omend der stadig er få issues der skal løses. og en oplevelse af et system der aldrig går ned..
 
OG ja samme oplevelse fik jeg ved at gå fra de UTALLIGE firma HTC telefoner til en IPHONE..
 
er 100% klar over at de fordele kommer til at apple koder til et meget kendt platform, hvor windows skal servicere millarder af mulige pc konfigurationer.. men det er jeg egentlig kold i røven over, for eneste jeg fokusere på, af oplevelsen bag skærmen.
 
Jeg har dog issues og mangler på min program palette, men det må jeg løse på firma eller stationær. tror aldrig jeg bliver fri af pc´en..
 
men efter XBOX360/PS3 æraen, så har jeg heller ikke længere lyst til at spille på den.. så de mister langsomt sit værd for mig.
 
kommentaren med teknologi fascinerede noobs er bare så negativt ladet som den kan være...
 
hvis man berøver sig at prøve ny teknologi bare fordi man hader APPLE, eller som nogle gør BILL GATES, eller så meget andet, så er man nærmest forkastet til stenalderen.
 
Omfavn de muligheder der ligger i det, er man ikke bruger af dem, så køb noget andet.
 
gør også helt ondt at se hvordan it funktioner i større firmaer kæmper imod systemerne.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 11:46
Jeg er ikke programmør, men opfatter mig nu bestemt heller ikke som teknisk noob. Tværtimod plejer jeg altid at være den, venner og familie bruger til at fikse problemer med såvel windows som mac.

Jeg har haft og brugt PC i mange år, primært Windows XP og jeg har ikke oplevet mange problemer, som jeg ikke kunne løse, men det tog altid en vanvittig tid, en usigelig mængde hjernedøde beskeder om brud på en lov i sektor B4, vira, programmer der ikke blev installeret eller afinstalleret korrekt. Desuden synes jeg konstant alle PCere jeg har prøvet blev kampsløve.

- er der ting der ikke er perfekt ved mac? Ja, selvfølgelig, fx synes jeg ikke officepakken kører helt så hurtigt som jeg tror den kunne.

Anyway, vi kom vist langt væk fra iPaden, og som sædvanlig lever StarTreks virkelighedsopfattelse fuldt ud op til hans brugernavn   
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 11:57
Det kunne være sejt hvis der var nogen der kunne lave en fælleskøbs tur til tyskerland Big smile
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:07
Altså havde først fortrudt min kommentar omkring folk med apple produkter var teknologi facinerede noobs, men hvis man finder windows 7 besværlig, ja så ved jeg sku ikke hvad jeg synes.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jonaskp:

Jo, der er et citat som er fucket op, men hvis du gad læse ovenover skriver jeg at det er rhsin som har skrevet det i den anden tråd.
Jeg har læst hvad du har skrevet og jeg er også overbevist om at du er klar over at det citat ikke er fra mig.
Jeg påpeger det fordi jeg ikke er interesseret i at blive fejlciteret. Det nævnte citat og dit svar til det, bliver fx. citeret af en anden bruger senere i tråden, hvorved det ikke fremgår at det er Rhsin der har skrevet det.
Til top
Bobbas Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:38
hmm, den har godt nok taget en drejning, denne tråd Confused

Er der nogle der har været i Tyskland at købe en Ipad? Hvor har i handlet, og var det til de officielle apple liste priser?

Har læst at der var leveringstid? Er der ipad's i de tyske forretninger?
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

hmm, den har godt nok taget en drejning, denne tråd Confused

Er der nogle der har været i Tyskland at købe en Ipad? Hvor har i handlet, og var det til de officielle apple liste priser?

Har læst at der var leveringstid? Er der ipad's i de tyske forretninger?
 
Mon ikke det er her det sker?
 
Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:58
ifølge denne side, var der stadig masser tilbage i butikken, efter de havde hentet.
 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


 
Nej, tværtimod. Men hvorfor gå så vidt som at man enten er apple fanboy eller hater? Du forstår mig ikke.  Læs tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80948&title=vrdien-af-brugeranmeldelser "Værdien af brugeranmeldelser".

Man er inhabil til at lave en
anmeldelse
"anmeldelse" når man selv har produktet, da man jo ikke vil indrømme hvad der er skidt ved produktet og man har en tendens til at fremhæve de positive ting, hvilket rhsin så fint skriver:
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 
Synes mere brugeranmeldelser ofte er farvet at personen selv har valgt dette produkt, og derved er de ofte lidt for positive.

Du er velkommen til at bevise jeg tager fejl. 
du tager ihvertfald fejl af citatet Wink
 
Ovennævnte citat er ikke skrevet af mig, men af Lahan http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80948&PN=1&title=vrdien-af-brugeranmeldelser (2 øverste indlæg)
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu