recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Omkode DRK TS fil til DVD format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmkode DRK TS fil til DVD format

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Omkode DRK TS fil til DVD format
    Sendt: 30-Maj-2010 kl. 13:30
Jeg optog i aftes Mozarts Opera 'Cosi fan tutte' i DVB-T TS format fra DRK.
Den kunne jeg godt tænke mig at gemme i DVD format på en skive.
Underteksterne er vigtige og skulle meget gerne med som DVD tekster.
Hvis den havde været sendt fra DR1, så havde jeg kunnet demuxe den med 'ProjectX', men det kan ikke lade sig gøre med fil i MPEG4 kode.

Jeg prøver med andre programmer.
- tsMuxeR' kan kun finde video i filen, hverken lyd eller tekst.
- 'eac3to' kan med besvær finde både video og lyd, men ingen tekst.
- 'ConvertXtoDVD' kan finde video og tekst, men ingen lyd.
- 'Handbrake' (laver dog ikke DVD) melder fejl og dør.

De kan så ikke bruges.
Hvilke andre muligheder er der?

Erik Helmer Nielsen

Redigeret af ehelmer - 30-Maj-2010 kl. 13:32
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 16:13
Du kan godt demuxe undertekster med projectX. Der er bare ingen synkronisering, så du må selv finde ud af hvor/hvornår underteksterne starter i filmen og der kan du bruge SubtitleCreator til at starte subs det rigtige sted ved "set delay +/-". Gem evt. som idx/sub i ProjectX. Der kommer et hav af fejl/advarsler i ProcejtX når du kører mpeg4 filer igennem, men glem det, du får brugbar undertekst fil(er). Har prøvet med DR-HD også, men det duer ikke da jeg ikke kan finde en farve palet der kan håndtere substreamen til noget brugbart.
Mvh Hansemand
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af ehelmer ehelmer skrev:

Hvis den havde været sendt fra DR1, så havde jeg kunnet demuxe den med 'ProjectX', men det kan ikke lade sig gøre med fil i MPEG4 kode.

Erik Helmer Nielsen

Har ikke prøvet med DR K, men har hentet SRT sub ud fra BBC HD med ProjectX. Ikke seneste version, ved ikke lige hvor punktet findes i den.  LOL

Vælg undertekst stream:

Indtast PID for undertekst stream:

Gå till Prepare og væg Demux og sæt flueben i Collection has priority, og klik på Run:

Så får du valgte undertekst ud i file.

Men om der er problem med tidsangilvelse som  Hansemand skriver ved jeg ikke.

Alternativt kunne være at overspille til harddisk recorder og brænde DVD herfra, med hardmatted undertekster.

Mvh JørgenT
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 08:19

Jeg vil anbefale dig at prøve nyeste udgave af Videoredo (version 4). Den kan muligvis det du efterlyser.
Hvis underteksterne kan trækkes ud med projectX, kan der alternativt laves en DVD med Rejig efter at MPEG4 filen er omkodet til MPEG2, hvilket også kan gøres i Videoredo.

Flemming

Redigeret af fltk - 31-Maj-2010 kl. 08:27
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Du kan godt demuxe undertekster med projectX. ... 
ProjectX vil ikke indlæse filer der er i MPEG4 kode, så den kan desværre ikke bruges.

Erik Helmer Nielsen
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Alternativt kunne være at overspille til harddisk recorder og brænde DVD herfra, med hardmatted undertekster.
Mvh JørgenT
Ja, det kunne godt være en nødløsning.
Nu er TS filen imidlertid optaget på min PC, og jeg kan ikke, med det udstyr jeg har, overføre den til min DVD optager.

Erik Helmer Nielæsen
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg vil anbefale dig at prøve nyeste udgave af Videoredo (version 4). Den kan muligvis det du efterlyser.
Flemming
Jeg har prøvet VideoRedo4, den kan heller ikke demuxe underteksterne. Det glemte jeg desværre at nævne i mit første indlæg.
Indtil videre ser det altså sort ud.
Skal jeg virkelig opgive at få lavet min TS fil med undertekster i MPEG4 kode om til en DVD med undertekster.
Der er selvfølgelig den klodsede mulighed at optage billederne på PC skærmen med et screen capture program, men den elendige løsning vil jeg meget nødigt i gang med.

Erik Helmer Nielsen
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 16:20

Du kan godt demuxe undertekster med projectX. ... 
ProjectX vil ikke indlæse filer der er i MPEG4 kode, så den kan desværre ikke bruges.

Erik Helmer Nielsen

Ok du kan ikke, men tro mig jeg kan. Hvorledes det hænger sammen ved jeg ikke. Hvis du har klippet din fil til i feks tsdoctor, og derefter åbner og kører igennem med projectx så får du de undertekstfiler i idx/sub (hvis valgt) og sup filer der kan redigeres med dvdsubedit.Derefter skal den første undertekst bitmap justeres til at starte det rigtige sted. Resten følger automatisk. Jeg vil gi' dig ret i, at der står procejtx ikke kan håndterer mpeg4 filer, men undertekst pid'en har jo ikke noget med mpeg4 at gøre så derfor kan den godt demuxes. Undertekster fra DR-HD er noget lort at demuxe. De er umulige at få pæne og jeg har prøvet længe og på mange måder, så dem kan du godt glemme indtil én og anden finder ud af noget.
Mvh Hansemand
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 17:45
Jeg har lige lavet en test med Videoredo. Programmet kan omkode filen til MPEG2 uden at miste undertekster. Herefter kan filen importeres i ProjectX og demuxes. Jeg har dog en udfordring i at få Videoredo til at ændre opløsningen til DVD opløsning. De forsøg jeg har lavet har resulteret i en MPEG2 fil i 1280 x 720. Det ser ud til, at det kræver endnu en omkodning, og så bliver det pludselig tidskrævende for ikke at tale om kvalitetstabet, men det kan lade sig gøre, også med underteksterne i synch. blot man husker at foretage eventuelle redigeringer i Videoredo i samme arbejdsgang som den første omkodning til MPEG2.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 19:02
ProjectX kan virkelig demuxe underteksterne ud af en MPEG4 fil, også selvom programmet allerede ved importen af filen melder om fejl.

Min fremgangsmåde er herefter følgende:

1. Klip optagelsen til i Videoredo og vælg MPEG Layer 2 som audio output.
2. Demux den nye fil i ProjectX. Vælg SUP format til undertekster og forsøg dig frem med de forskellige farvemodeller for flottest mulige undertekster. DR HD er som ovenfor nævnt ikke nem at få pæn.
3. Brug WinAVI Video Converter  (ekstrem hurtig og stabil) til at omkode den samme fil som blev dannet under punkt 1 til MPEG2 720 x 576. Husk at sætte flueben i "Output elementary V/A streams" samt at vælge audio sample rate 48000 for DVD compliancy. Øvrige kvalitetssettings er valgfri.
4. Herefter har du 4 filer, nemlig en videofil, som omdøbes til .m2v, en audiofil der omdøbes til .mpa, en undertekstfil i SUP format samt en SUP.IFO fil der relaterer til den farvemodel du har valgt til undertekster. Disse 4 filer importerer du i freeware programmet Rejig version 05d (alle andre versioner crasher lige før authoring processen er slut). Vælg output destination og klik på create, og i løbet af kort tid har du lavet DVD struktur klar til at brænde i f.eks. Nero.
Rejig kan ikke lave DVD menuer, men kapitler kan laves med valgfrit interval ved at importere en Notepad tekstfil med intervallerne, målt i frames, ind i programmet. Jeg selv bruger f.eks. fast en fil med 5 minutters intervaller. Den ser således ud:
7500
15000
22500
30000
37500
45000
52500
60000
67500
75000
82500
90000
97500
105000
112500
120000
127500
135000
142500
150000
157500
165000
172500
180000
187500
195000
202500
210000
217500
225000
232500
240000
247500
255000
262500
270000

Flemming

Redigeret af fltk - 31-Maj-2010 kl. 22:06
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 21:56

Ok du kan ikke, men tro mig jeg kan. Hvorledes det hænger sammen ved jeg ikke. Hvis du har klippet din fil til i feks tsdoctor, og derefter åbner og kører igennem med projectx så får du de undertekstfiler i idx/sub (hvis valgt) og sup filer der kan redigeres med dvdsubedit.... Jeg vil gi' dig ret i, at der står procejtx ikke kan håndterer mpeg4 filer, men undertekst pid'en har jo ikke noget med mpeg4 at gøre så derfor kan den godt demuxes.

Ja, du har sandelig ret.  Udskyld min skepsis.
Jeg lod mig også afvise af at ProjectX viste 'error' på MPEG4 filer.
Så her er der da en god løsning på mit problem, selv om den nok er lidt omstændelig.

Erik Helmer Nielsen
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har lige lavet en test med Videoredo. Programmet kan omkode filen til MPEG2 uden at miste undertekster. Herefter kan filen importeres i ProjectX og demuxes.
Flemming

Det har du da ret i, altså til en MPEG2 TS fil.
Jeg mener jeg havde prøvet det samme tidligere uden held. Måske opgav jeg fordi Mediainfo af en eller anden mærkelig grund ikke viser at der er undertekster i filen.
Men ProjectX demuxer MPEG2 TS filen fint med video, lyd og undertekster.
Det er altså også en god løsning på mit problem.

Erik Helmer Nielsen.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu