recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - " Error 80010514", Så skete!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket" Error 80010514", Så skete!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Emne: " Error 80010514", Så skete!
    Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:50
Så, efter ca. 2½ års tjeneste har min PS3 (40GB) valgt at bukke under - til trods for at jeg knap nok har brugt den. Utroligt at milliard-koncernen SONY har en kvalitetskontrol som er lig en prut i et svømmebasin.

Garantien røg jo også ud af vinduet for et ½ år siden, så den mulighed er også udelukket.

Spørgsmålet er bare, hvad fanden gør man så? Skal jeg virkelig punge (endnu flere) penge i det bras, eller kan det betale sig at fikse det?

Hvis nogen er i tvivl, så svarer PS3's "80010514" ca. til Xbox' "Red Ring of Death"....Jeg håber det kun er drevet som er problemet.


Redigeret af Ukke - 09-Juni-2010 kl. 20:56
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 20:56
Jeg fandt det her på nettet. Ved ikke om det virker:

Start by having the system in standby.

Hold the power button down till the system will turn on and turn off.

Press and hold the power button again, and hold it: it will beep as it turns on and then it will double beep. When you hear the double beep immediately take your finger off the power button 

You will be prompted to plug in your controller via USB and then hit the PS button.

Now you'll see a series of options, this is VERY important, as a miss click will result in erasing your PS3 HDD.

The option you want to click is RESTORE FILE SYSTEM.

Finally, it is going to restart and bring up a screen reading Corrupted System Data. Your PS will now replace this data Then you choose continue and that should be it.

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 21:07
Hej Boffer24

Det trick har jeg prøvet uden held. Det lader til at drevet er gået i smadder. Det er da godt nok det værste bras af en laserenhed i den 40GB-model. Jeg håber at Slim er mere holdbar.

Nogen som har en idé om, hvad det vil koste at få skiftet drevet hos Neverboot?
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Så, efter ca. 2½ års tjeneste har min PS3 (40GB) valgt at bukke under - til trods for at jeg knap nok har brugt den. Utroligt at milliard-koncernen SONY har en kvalitetskontrol som er lig en prut i et svømmebasin.

Garantien røg jo også ud af vinduet for et ½ år siden, så den mulighed er også udelukket.

Spørgsmålet er bare, hvad fanden gør man så? Skal jeg virkelig punge (endnu flere) penge i det bras, eller kan det betale sig at fikse det?

Hvis nogen er i tvivl, så svarer PS3's "80010514" ca. til Xbox' "Red Ring of Death"....Jeg håber det kun er drevet som er problemet.
 
Jeg er næsten sikker på at samtlige elektriske produkter har en chance for at gå i stykker, så at du lige er den uheldige er selvfølgelig surt. Du nævner selv RROD og det er da så vidt jeg ved væsentligt værre end YLOD (som jeg formoder at problemet er). 

Du burde kunne finde en brugt billigt. 


Redigeret af SteffenD89 - 09-Juni-2010 kl. 23:04
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 21:40
Rettelse: Der er ikke tale om RROD/YLOD

Det lader til at Blu-Ray drevet er stået af.

Jeg vil helst ikke købe brugt, for hvem ved hvor lang tid den kan holde? Jeg tror, at jeg vil forsøge at skifte drevet.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 23:05
Der er vidst lige en anden herinde der har været udsat for det samme, tror det var lundahl - prøv og find hans tråd. Det kan være at der står noget fornuftigt der.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu