Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

Besvar Besvar Side  <1 141516
Forfatter
Indlæg som besvares
MR_Caps Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 14-Januar-2008
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 24
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat MR_Caps Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bluetinum DVB-C erfaringer
    Sendt: 25-August-2010 kl. 08:16
Fornøjelse at følge snakken fra sidelinien :)
Nu vil jeg vove at stille et spørgsmål der ikke er rettet mod præcist dette forum men alligevel relaterer til det...
Mit problem med at optage via mit zepto tv med pvr, kan det skyldes at jeg har brugt enten en 1tb harddisk eller en memorystick (som godt nok hedder 'video,)?
Til top
dmispr Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 01-Oktober-2008
Beskeder: 8
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat dmispr Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 11:40
Citat: Allan Olesen

DR1 sender lige nu med 600 kB/s, og DR HD med 1,8 MB/s.

Man kan sagtens finde USB-pinde, der roder rundt nede omkring 1 MB/s. Der vil være hastighed nok til enten at optage eller afspille DR1's udsendelser, men ikke begge dele samtidigt.

Ok, tak for info! Jeg prøver med en anden stick, ellers ryger der en harddisk på. Har du tilfældigvis et godt bud på et værktøj der kan teste hvor hurtig ens stick er?

Redigeret af dmispr - 25-August-2010 kl. 11:40
Til top
hjulskov Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 13-Januar-2005
Beskeder: 41
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat hjulskov Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 12:19
Citat: dmispr

Ok, tak for info! Jeg prøver med en anden stick, ellers ryger der en harddisk på. Har du tilfældigvis et godt bud på et værktøj der kan teste hvor hurtig ens stick er?

Det kan jeg give et bud på:

/Peter
Til top
videodude Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 11-Marts-2010
Beskeder: 21
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat videodude Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 20:17
Citat: MR_Caps

Fornøjelse at følge snakken fra sidelinien :)
Nu vil jeg vove at stille et spørgsmål der ikke er rettet mod præcist dette forum men alligevel relaterer til det...
Mit problem med at optage via mit zepto tv med pvr, kan det skyldes at jeg har brugt enten en 1tb harddisk eller en memorystick (som godt nok hedder 'video,)?

det er meget muligt at zepto tv ikke kan håndtere en Harddisk som er så stor, ligesom Abeo boksen (bluetium boks umulige "fætter") heller kan det.
Du kan prøve det føromtalte værktøj/tool til måle hvor hurtig din memorystick er

Ellers var det jo en mulighed at overgive dig og købe en bluetium boks (føtex og bilka sælger den til ca 5-600 kr). Jeg opgav min Abeo boks og købte en bluetium boks i stedet - det var godt bytte. og bluetium boksen virker som den skal :)
Til top
larjoch Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 29-August-2010
Land: Danmark
Beskeder: 1
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat larjoch Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 18:28
Så har jeg også fået købt en Bluetinum, må sige jeg er blevet meget positivt overrasket!
Der er dog enkelt punkter som jeg ikke er helt tilfreds med.
1. Det kendte tidsproblem hvor uret ligner at nulsitlle sig selv, hver gang man tænder boksen.
2. Der kunne godt være en auto under menuen "billede output", sådan at boksen sender native opløsning ud af HDMI (om det er SD eller HD), sådan man kunne lade ens projekt/TV opskalaere billedet.
3. Skifttypen på Tekst TV er ikke specielt køn, bliver især syneligt når den bruger TTX som undertekster.
4. EPG kunne godt vise flere kanaler, sådan man hurtigt kunne danne sig et overblik over ens kanaler udsendelser.

Har sendt forspørgelse til deres support, og venter på svar

Ellers må man sige det er en rigtigt god boks til pengende!

Til top
jetdirect Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 20-December-2004
Beskeder: 417
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat jetdirect Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 10:16
en lille fejl jeg har opdaget :

når man afspiller en optaget video og trykker spol fremad fx 4x og så trykker på play for alm afsp så kommer lyd volumen baren frem på skærmen .

info bar mangler mulighed for selv og bestemme antal sek denne skal stå

problemer med og optage udsendelse der går over midnat så kommer den og siger ugyldig handling .

skift af hdmi opløsning bør ikke ligge på de farvede taster
Til top
MR_Caps Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 14-Januar-2008
Beskeder: 24
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat MR_Caps Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 12:11
Citat: hjulskov

Citat: dmispr

Det kan jeg give et bud på:

/Peter

Hvor hurtig skal min lager-enhed være for at kunne bruges? Har i erfaringer med det? Og vil det hjælpe på min 1tb harddisk at dele den op så jeg benytter en fx 200 gb stor partition?
Til top
JBoysen Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 14-Oktober-2009
Beskeder: 66
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat JBoysen Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 15:22
Citat: larjoch

Så har jeg også fået købt en Bluetinum, må sige jeg er blevet meget positivt overrasket!
Der er dog enkelt punkter som jeg ikke er helt tilfreds med.
1. Det kendte tidsproblem hvor uret ligner at nulsitlle sig selv, hver gang man tænder boksen.
2. Der kunne godt være en auto under menuen "billede output", sådan at boksen sender native opløsning ud af HDMI (om det er SD eller HD), sådan man kunne lade ens projekt/TV opskalaere billedet.
3. Skifttypen på Tekst TV er ikke specielt køn, bliver især syneligt når den bruger TTX som undertekster.
4. EPG kunne godt vise flere kanaler, sådan man hurtigt kunne danne sig et overblik over ens kanaler udsendelser.

Har sendt forspørgelse til deres support, og venter på svar

Jeg skrev også i sin tid til dem om Tekst-tv og EPG, har aldrig hørt noget. Du må endelig skrive hvis du får noget som helst svar Smile
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 141516
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down