recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 99100101102103 140>
Forfatter
Besked
Lundberg78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundberg78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 11:59
Bluetinum laver en mappe der hedder .pvr, og ligger så selve filerne der bare hedder data i den mappe.

Skal jeg så bare højreklikke i stifinder og sige omdøb, og så tilføje .pvr til filen.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Lundberg78 Lundberg78 skrev:

Bluetinum laver en mappe der hedder .pvr, og ligger så selve filerne der bare hedder data i den mappe.

Skal jeg så bare højreklikke i stifinder og sige omdøb, og så tilføje .pvr til filen.
 
Filerne inde i mappen hedder noget med .ts
Du skal slette ts og skrive pvr i stedet. Husk punktummet skal blive der og forsøg først med en kort optagelse hvor der kun er én fil (længere optagelser deles jo i bidder på ca. 2 GB pr. stk.)
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lundberg78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lundberg78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:12
Tak for svaret.

Når jeg går ind i stifinder i windows vista hedder filen bare data0001

Den hedder ikke noget med .ts
Det står bare under type at det er sådan en fil

Hvordan ændrer jeg det?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Lundberg78 Lundberg78 skrev:

Tak for svaret.

Når jeg går ind i stifinder i windows vista hedder filen bare data0001

Den hedder ikke noget med .ts
Det står bare under type at det er sådan en fil

Hvordan ændrer jeg det?
 
Du skal sætte Windows til at vise kendte filtypenavne, så kommer endelsen .ts med.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 23:20
Filerne på Blue Tinum er .ts filer. Det er de også, selvom du ikke kan se .ts-endelsen i Windows.

Hvad er extension på de filer, som Denver'en selv indspiller? Så var det nok lettere at finde ud af, hvad der skal gøres ved BT-filerne, for at de kan afspilles på Denver.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 07:14
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Filerne på Blue Tinum er .ts filer. Det er de også, selvom du ikke kan se .ts-endelsen i Windows.

Hvad er extension på de filer, som Denver'en selv indspiller? Så var det nok lettere at finde ud af, hvad der skal gøres ved BT-filerne, for at de kan afspilles på Denver.
 
Hvis du har læst lidt længere oppe, så vil du se at Denveren bruger extensionen .pvr
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis du har læst lidt længere oppe, så vil du se at Denveren bruger extensionen .pvr
Flemming
OK. Når jeg skrev, som jeg gjorde var det også fordi jeg tvivler på, at det er den rigtige extension.
Jeg ved, at filerne fra Denver kan kopieres over og afspilles med f.eks. VLC. Og VLC kan ikke afspille i det format.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis du har læst lidt længere oppe, så vil du se at Denveren bruger extensionen .pvr

Hm. Jeg har også læst lidt længere oppe, og der ser ud til at være en del usikkerhed om, hvorvidt denne extension bruges på folderne eller filerne.
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 04:44
Har fået problemer med hakkeri og pixeleringer på optagelser, hvor mappenavnet indeholder "ugyldige" tegn som f.eks : (kolon).
Optagelsen og samtlige optagelser derefter er stort set ubrugelige. Eneste redning er tilsyneladende at formattere harddisken, som så virker fint indtil næste gang den opretter et ugyldigt mappenavn.

Da den tager mappenavnet fra EPG kan jeg jo ikke selv bestemme navnet ... eller kan jeg?
Problemet er væsentligt mindre med en USB-stick end med en harddisk.
Nogen ideer til en løsning? kører med ver 09 firmware.
Venlig hilsen

Sven

Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwavin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 16:50
Kolon osv er ikke ugyldige i BTboxen kun windows så burde der ikke være nogle problemer at afspille optagelserne i boxen....
Barry

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 17:26
Men det er der altså. Når et sådan navn opstår, så er optagelserne fra og med det første ugyldige navn ødelagt af frysninger i billedet (men ikke i lyden), pixeleringer mv. Alle efterfølgende optagelser er også ramt af fejlen, også selvom jeg sletter den optagelse med det ugyldige filnavn. Format af harddisken er eneste vej tilbage til gode optagelser. I hvert fald den eneste vej jeg har fundet.

Det er en 320Gbyte WD 2,5" harddisk.
Venlig hilsen

Sven

Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bwavin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 17:52
Det lyder mærkeligt. Jeg bruger selv en WD 500Gb 2.5" HDD uden problemer, som jeg selv formateret   NTFS. Har du formateret harddisken før eller brugte WDs egne formatering? Jeg har læst at WD Elements drev skal formateres før man bruger den sammen med deres egen WDTV Live boks for eksempel, fordi de bruger en lidt anderledes NTFS format.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 99100101102103 140>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu