recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1234 140>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Kuumar Kuumar skrev:

Nu får jeg mine tv-kanaler gennem den lokale Antenneforening. Kan jeg så godt se de digitale tv kanaler de udbyder med denne Blue-tinum boks? 
 
Hvis din antenneforening udsender signalet som DVB-C kan du. Spørg for en sikkerheds skyld antenneforeningen hvordan de sender.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Jeg købte Bluetinum Boksen den anden dag til 499 kr i Bilka ( Som erstating af Abeo Boksen )
 
Mine første erfaringer er at denne boks fungerer Rigtig godt enda på den første firmvare .
 
Installationen af kanaler var nem fungerede først gang .  ( Profiber )
 
Menu på denne boks virker meget overskulig og nem at bruge .
 
Epg fungerer godt  men kommer jo meget an på hvilken udbyder man har . På Abeo boksen fungerede det ikke godt .
 
Jeg har optaget fra epg og det fungerer fint ( Hos os er det dog kun de tyske Kanaler man kan se epgen ca en uge frem ) Har dog ikke prøvet at optage et program som Ugenligt eller dagligt men mon ikke det fungerer .
 
Dolby Digital lyden virker på denne boks over coaxial vi har ca en 8-9 kanaler hvor der er muglighed for Dolby digital Lyd .
 
Optagedelen funger også fint og er nem at finde rundt i .
Min Usb 2,0 Iomega 250 Gb hard disk virker også ( Virkede ikke ordenligt på Abeo kunne ikke afspille optaget indhold uden at Abeo boksen efter en tid sagde disk fejl . )
 
Og så er der også Time  shift som Abeo ikke har endnu .
 
Hvis man skal brugt Tekst Tv på boksen er skriften dog meget stor . Så det skal rettes i en kommende firmvare opdatering .
 
Men jeg må sige at denne boks ser ud til at fungere meget godt men der skal da nok opstå fejl som skal rettes  og forbedringer  vil der jo også komme hen af vejen med nye funktioner .
 
Noget denne tråd jo kan bruges til .
smedev
Til top
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 07:40
Hvad hedder din boks ?
 
Jeg har Yousee på TDC bredbånd og overvejer at koble MCE (kælder) på Yousee (1 sal)
 
mvh
smedev
Til top
rinder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rinder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 20:42
Der er ny firmware klar på bluetinum.net.
-Håber den fikser at man optager som default v. timer-indtastningSmile

/Rinder



Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 22:53
Hej,

Jeg får mit signal fra den lokale antenneforening (Skagen Antenneforening). Og så har jeg netop købt en BlueTinum DVB-C set top boks, men når jeg udfører en søgning, finder den kun 36 digitale kanaler af de 73 de sender ud?

Ingen DR, eller TV2 kanaler har den fundet. Er der nogen som har et bud hvorfor?

vh Peter

Til top
rinder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rinder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej,

Jeg får mit signal fra den lokale antenneforening (Skagen Antenneforening). Og så har jeg netop købt en BlueTinum DVB-C set top boks, men når jeg udfører en søgning, finder den kun 36 digitale kanaler af de 73 de sender ud?

Ingen DR, eller TV2 kanaler har den fundet. Er der nogen som har et bud hvorfor?

vh Peter



Jeg vil gætte på at du har tastet de forkerte værdier ind for symbolrate, frekvens osv.
-Check med antenneforeningen, hvilke settings de anvender.
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 19:18
Det er mærkeligt. Hvis jeg bare foretager en søgning på alle kanaler, så finder den de her 36 stk.
Hvis jeg så vælger manuel søgning og bruger antenneforeningens frekvens, qam osv - ja så finder den ingenting? Det er som om den så bare springer søgningen over så. Kan det være noget med at signalet er for dårligt eller noget?
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 20:16
..og nu har jeg så lige kørt den nye firmware ind og valgt "Skagen Antennelaug" preset. Og det giver mig samme resultat som da jeg valgte deres settings manuelt. Ingen søgning! Efter 2 sekunder skriver den bare "Gemmer" og går tilbage til startskærmen..


Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej,

Jeg får mit signal fra den lokale antenneforening (Skagen Antenneforening). Og så har jeg netop købt en BlueTinum DVB-C set top boks, men når jeg udfører en søgning, finder den kun 36 digitale kanaler af de 73 de sender ud?


Er der 73 FTA kanaler? (altså uden kryptering)
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 20:56
Hmm, det ved jeg desværre ikke noget om. Og kan heller ikke finde noget om dette på hjemmesiden... as always.
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 20:58
Den finder fint Canal 9 HD og kanal 5 HD, men ikke DR HD eller andre DR kanaler. Ej heller TV2 kanaler.
Alle tyske kanaler, svenske og norske, finder den.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Hej,

Jeg får mit signal fra den lokale antenneforening (Skagen Antenneforening). Og så har jeg netop købt en BlueTinum DVB-C set top boks, men når jeg udfører en søgning, finder den kun 36 digitale kanaler af de 73 de sender ud?


Er der 73 FTA kanaler? (altså uden kryptering)
 
Der ser faktisk ud til at være 72 digitale (infokanalen er kun analog) hvis det er fuldpakke:
 
Det spøjse er at alle TV2 regionerne er med, men det er måske af hensyn til turisterne  Wink
 
Mvh JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 140>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu