recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12345 140>
Forfatter
Besked
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 21:08
Det er det helt sikkert. Turisterne først. Skawboerne sidst. Sådan er det med så meget her oppe.. :-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Den finder fint Canal 9 HD og kanal 5 HD, men ikke DR HD eller andre DR kanaler. Ej heller TV2 kanaler.
Alle tyske kanaler, svenske og norske, finder den.


Ligger de manglende kanaler i nogle mux der deler frekvenser med det lokale DVB-T net? Indstråling fra DVB-T er nogle gange forklaringen på at der mangler kanaler.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 22:21
Have no idea :-/  Men jeg har ikke hørt om andre her i byen som ikke får samtlige digitale kanaler de sender ud på DVB-C
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2010 kl. 22:24
Jeg har IHC-NET hvor tv-signalet kører igennem. Jeg har aldrig syntes, at der var helt perfekt billede på alle kanaler. Kan det være fordi signalet er for ringe?
Til top
Jumper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2006
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jumper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Jeg har IHC-NET hvor tv-signalet kører igennem. Jeg har aldrig syntes, at der var helt perfekt billede på alle kanaler. Kan det være fordi signalet er for ringe?

..altså om det kan have noget med dårligt signal at gøre, at jeg ikke kan se alle digitale kanaler?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2010 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Oprindeligt skrevet af Jumper Jumper skrev:

Jeg har IHC-NET hvor tv-signalet kører igennem. Jeg har aldrig syntes, at der var helt perfekt billede på alle kanaler. Kan det være fordi signalet er for ringe?

..altså om det kan have noget med dårligt signal at gøre, at jeg ikke kan se alle digitale kanaler?
Måske, prøv at koble boks direkte på vægstik fra antenneforening med et fuldt skærmet kabel (ikke med plast kapper på stikkene, men metalkappe).
 
Mvh JørgenT
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 21:50
Har yousee kabeltv og har haft denne boks i et par dage nu. Fungerer generelt OK af det jeg har brugt den til indtil videre, bortset fra 2 ting :

1) Tekst-TV mangler en split-funktion så man kan se billede samtidig med at man læser sider.
2) Filstørrelsen efter optagelse er forkert - en 2:20 timer lang udsendelse står til ca. 279 Mb i PVR oversigten

Ellers lidt info om filstørrelse: En optagelse fra DR:HD på 2:20 fylder 12,2 Gb. Kørte fint ind på en memory-stick.

Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere?

Hilsen Jørgen


Redigeret af JBoysen - 04-Juli-2010 kl. 22:46
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Har yousee kabeltv og har haft denne boks i et par dage nu. Fungerer generelt OK af det jeg har brugt den til indtil videre, bortset fra 2 ting :

1) Tekst-TV mangler en split-funktion så man kan se billede samtidig med at man læser sider.
2) Filstørrelsen efter optagelse er forkert - en 2:20 timer lang udsendelse står til ca. 279 Mb
Jeg oplever også det samme at en HD optagelse på et par timer kun  fylder  3-400mb. Egentlig kommer det jo til at betyde at man ikke kan følge den nøjaktige kapacitet på sin USB. Noget der klart skal ændres ved en kommende opdatering.

Jeg har problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere?

Hilsen Jørgen
/Erik
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 23:51
Jeg skrev til Blue Tinum support omkring filstørrelse problemet for optagelser. Så må vi se.

Ellers synes jeg også at EPGen er lidt ringe - man kan ikke se tv-program "på tværs", kun for en kanal ad gangen. Og ofte viser den ikke dagens udsendelser og den aktuelle udsendelse; første program der omtales i EPG kan være et program der starter om 2 dage. Lidt belastende hvis man vil optage noget der kommer om nogle timer vha. EPGen.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

... Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere? Hilsen Jørgen

Ifølge YouSee skal du bruge netværks-id 150 og ikke 151, når du bruger boks.


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

... Jeg har dog problemer med at finde SVT1 og SVT2 - de dukker ikke op i en netværkssøgning. Har brugt rigtigt netværksid (151) - er der nogen andre der har problemer med at finde de svenske digitale kanaler med denne boks eller andre digitale tunere? Hilsen Jørgen

Ifølge YouSee skal du bruge netværks-id 150 og ikke 151, når du bruger boks.


Er det ikke kun boksen fra YouSee, der skal bruge 150 og andre skal bruge 151?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 15:09
Jeg har også den opfattelse som joern.loenborg (at 151 er for no-name bokse). Ikke at netværksid 150 ikke skal forsøges.
 
Men jeg har i mellemtiden læst mig til (også på dette forum, selvfølgelig) at SVT1/2 sammen med dansk TV3 er følsomme overfor indstråling, hvis man bor i nærheden af Gladsaxe senderen. Dvs. jeg skal nok en tur i kælderen og checke kabler.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 140>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu