recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluetinum DVB-C erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluetinum DVB-C erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 7879808182 140>
Forfatter
Besked
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Hej alle
 

Jeg forsøger at overføre en MKV fil på 4,37GB til min eksterne harddisk som jo er formateret i FAT32 så den kan afspilles gennem Bluetinum boxen. Men der kommer besked om at den desværre er for stor.

 

Er det muligt at gøre noget for at få filen ført over?


Du kan kun gøre det på en NTFS disk eller ved at komprimere filmen til under 4GB.
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 08:06
Så spørger ikke-computereksperten, hvordan komprimere man sådan en fil? Smile
Til top
Lodberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lodberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 14:05
Kan boksen afspille mkv filer?


Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 15:24
Ja den kan.
 
Hvordan komprimere jeg en mkv fil?
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:52
Kan nogen bekræfte om boxen nu kan køre med harddiske der er formateret i NTFS?
 
For kan det, er det da mildest talt irreteret efter alt der bøvl med at formatere min FAT32...
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Kan nogen bekræfte om boxen nu kan køre med harddiske der er formateret i NTFS?
 
Nul problemo, jeg bruger det selv på en 320GB og har også haft en 3.5" 1TB på.
 
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Ja den kan.
 
Hvordan komprimere jeg en mkv fil?


Hvorfor dog først rippe filmen som .mkv og så derefter begynde at komprimere den?Confused
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Der Alte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Kan nogen bekræfte om boxen nu kan køre med harddiske der er formateret i NTFS?
 
For kan det, er det da mildest talt irreteret efter alt der bøvl med at formatere min FAT32...
Den kører perfekt formateret i NTFS! Alt det med FAT32 hører til blandt fortidens hobbies...
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

Kan nogen bekræfte om boxen nu kan køre med harddiske der er formateret i NTFS?
 
For kan det, er det da mildest talt irreteret efter alt der bøvl med at formatere min FAT32...
Den kører perfekt formateret i NTFS! Alt det med FAT32 hører til blandt fortidens hobbies...
Det er meget muligt det høre fortiden til, men for blot et par måneder siden var det jo det eneste filformat Bluetinum boxen understøttede...
 
Så har jeg en HD med en masse indhold som jeg ikke kan flytte andre steder hen grundet pladsmangel, og det er jo lidt svært at formatere til NTFS uden at slette indholdet...
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Master_Geek Master_Geek skrev:

og det er jo lidt svært at formatere til NTFS uden at slette indholdet...

Det er muligt at konvertere en FAT formatteret harddisk til NTFS v.h.a. CONVERT kommandoen i Windows; f.eks. konverteres F-drevet med flg. kommando: CONVERT F: /FS:NTFS

(Man skal selvfølgelig vælge det rigtige drev-bogstav til konverteringen)

Det anbefales dog at man først laver en sikkerhedskopi af data på drevet.

Jeg har ikke en Bluetinum boks, så jeg kan ikke sige om der er noget ved konverteringen, som eventuelt kan "forvirre" boksen i forhold til en nyformatteret harddisk, så jeg vil på ingen måde stå inde for at konverteringen vil fungere - jeg påpeger kun muligheden, hvis du er villig til at tage chancen.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2011 kl. 21:52
Hej alle
 
Jeg har en film på harddisk som fylder 14GB, men når den afspilles gennem Bluetinum er billed og lyd ikke i sync. Hvad kan dette skyldes? Når filmen ses på computeren er der ingen problemer.
Til top
Dæncker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dæncker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:42
Jeg søger lidt hjælp til at få digital surround over HD kanalerne som understøtter Dolby Digital 5.1. Problemet er, at jeg under menuen i bluetinum boksen, kun kan vælge PCM (stereo) og RAW. Der er ikke en valgmulighed som bare hedder PCM, selvom det står i manualen! Jeg har connected mit tv til HDMI out på receiveren og connected bluetinum boksen til receiveren. Der kommer både billede og lyd, men kun stereo.

Nogen der ved hvad det skyldes??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7879808182 140>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu