recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gran Turismo 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gran Turismo 5

 Besvar Besvar Side  <12345 130>
Forfatter
Besked
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klondike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 15:05
Ja det er et temmeligt stort minus, at der ikke er en Livery editor. Egentligt lidt mærkeligt, da det mere eller mindre er standard i mange bil spil nu tildags.

Anyway spillet bliver forhåbentligt så fedt, så det ikke betyder så meget.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:44

Helt enig med Anima og Klondike.

Nascar er dog ikke noget, der får mig op ad stolen, men det skal da prøves. Det bliver også spændende at se hvordan rally-delen er inkorporeret i spillet, at det ikke bare er en side-gimmick, fordi der kommer jo et WRC spil senere..

Det er mærkeligt, at mankun kan skifte farve på nogen biler, og så i begrænset udvalg af farve. Der skulle være et værksted hvor man kan pimpe bilen. 

Men ja, det er noget man hurtigt glemmer..


BORING!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 18:04
Jamen NASCAR er bestemt ikke min kop te - de mest pinefulde ræs at gennemføre i de andre GT-spil har uden tvivl været de 200 laps på Super Speedway. Aldrig har jeg kedet mig så meget, og NASCAR er ikke andet end en oval bane.

Det bliver ligesom en sukkersød dessert - Jeg skal lige smage, men så heller ikke mere.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af msorensen1 msorensen1 skrev:

Der er de 3 forskellige udgaver og spørgsmålet er blot hvor meget tilbehør man vil have med. jeg tager signature edition!!! Kan bare ikke finde pris endnu. På  www.gt5.dk   kan i læse om de forskellige versioner.

Læs tråden mht. prisWink

Jeg vil også have Signature Edition - jeg har haft samtlige spil, selv demoen af Tokyo-Geneva, det fulde spil og demoerne af GT 2 og 1 fra de gamle dage med PS1 og det danske Playstation Magasinet. 

Jeg kan udmiddelbart ikke komme i tanke på noget som mangler i GT5 - det har NASCAR, Rally, Gokart, Le Mans, skade på en god portion biler, har eksotiske biler, en god tuningsdel og en meget realistisk styring.

Jeg tror det eneste jeg reelt ville kunne savne var at sætte bodykits på bilerne når man tuner dem - lidt i stil med NFS serien, bare med en del mere variation. Evt. ville det være sejt hvis man kunne downloade andre spilleres biler ned fra internettet som de selv havde designet, fx. hvis en gut have lavet en kopi af en tunet enzo som fx. Gemballa MIG-U1




Der er skader på alle biler, forskellen på "premium" bilerne og de almindelige er at skaderne måske vil se lidt bedre ud til premium bilerne, samt det at premium bilerne er lavet fra bunden af mens de andre er "opløftede" GT4 biler.

Jeg glæder mig til at se hvor de almindelige biler reelt kommer til at se ud. :)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen NASCAR er bestemt ikke min kop te - de mest pinefulde ræs at gennemføre i de andre GT-spil har uden tvivl været de 200 laps på Super Speedway. Aldrig har jeg kedet mig så meget, og NASCAR er ikke andet end en oval bane.

Det bliver ligesom en sukkersød dessert - Jeg skal lige smage, men så heller ikke mere.


Nu tager jeg fejl, men de kunne så vidt jeg husker gøres på 30-60 minutter i 3'eren.  Hvis det er den samme bane vi snakker om.  :)
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Helt enig med Anima og Klondike.

Nascar er dog ikke noget, der får mig op ad stolen, men det skal da prøves. Det bliver også spændende at se hvordan rally-delen er inkorporeret i spillet, at det ikke bare er en side-gimmick, fordi der kommer jo et WRC spil senere..

Det er mærkeligt, at mankun kan skifte farve på nogen biler, og så i begrænset udvalg af farve. Der skulle være et værksted hvor man kan pimpe bilen. 

Men ja, det er noget man hurtigt glemmer..



PP har fået license til både WRC og Nascar så jeg kan garantere dig for at begge dele vil være iorden. Jeg går stærkt ud fra at både Nascar og WRC har en eller anden form for kampagne, som hænger sammen med den mere almindelige, og ikke bare nogle løb hist og her. Hvis det ender med det sidstnævnte skulle de helt have ladet være.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen NASCAR er bestemt ikke min kop te - de mest pinefulde ræs at gennemføre i de andre GT-spil har uden tvivl været de 200 laps på Super Speedway. Aldrig har jeg kedet mig så meget, og NASCAR er ikke andet end en oval bane.

Det bliver ligesom en sukkersød dessert - Jeg skal lige smage, men så heller ikke mere.


Nu tager jeg fejl, men de kunne så vidt jeg husker gøres på 30-60 minutter i 3'eren.  Hvis det er den samme bane vi snakker om.  :)

200 laps i en hurtig bil tog for nemhedens skyld 30 sekunder. Nye dæk for hver 10. runde. Ialt 100 min plus pitstops = den mest kedelige stund foran min playstation.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 19:24
  • The GT Life Menu
    Car dealer, license and other areas return for this core part of the GT experience. A spec and B spec modes have separate menus.
  • Realtime Weather Changes
    Past GT games have had static weather. In GT5, some races will see dynamic weather changes as you race. You'll need to adjust your settings and strategy in accordance with the weather.
  • Take 3D Photos in Photo Mode
    GT5 was already confirmed to be compatible with 3D output for when you race, and has been demoed in such a state at multiple events (the box even has a logo boasting of 3D compatibility). Sony has now revealed that you can take 3D pictures in the game's photo mode. You can view these pictures on 3D compatible televisions and photo viewers.
  • My Lounge in the Online Menu
    The game's main online menu adds a "my lounge" community area which can only be entered by certain users. Using this lounge area, you can chat and play with just your friends. Of course, the game also has open matching as well.

Yamauchi discussed these and other areas of the game in a short interview with the magazine.

Famitsu first pointed out that the Gamescom announcements at last detail some of GT5's gameplay systems. Yamauchi replied that the announcements represent just a part of what's being worked on over at Polyphony.

As a major feature for GT5, Yamauchi mentioned that the game gives equal billing to A Spec and B Spec modes. In the previous GT, B Spec was included as an experimental component. In GT5, however, both A Spec and B Spec modes can be played from start to finish. They're both full experiences. The race categories and other areas are basically the same between the two.

"Basically" the same, but not identical. There are some differences. A certain race in A spec will be three laps, while the same race in B spec will be 15 minutes. The reason for such differences is that B spec is meant to be a mode where players can enjoy strategy.

Yamauchi feels that GT5 makes clearer the difference between A spec and B spec. Both have been built up as individual games.

For B spec mode, the driver growth component has been made more detailed. GT5 adds in elements of driver personality, physical strength and mental strength. Drivers may get tired during long drives and becoming more mistake prone. Driver management has become more important for GT5.

So why did Yamauchi and crew want to make B spec into a true mode with GT5? Explained Yamauchi, GT5's user base consists of two types of players, those who have great skills, and those who simply like cars and races but aren't particularly good at gaming. The team wanted to deal with the problem of only some players being successful at the game. Making it so that players of all levels can enjoy the game in the same way requires some extremely tough balance on the development team's part. The B spec specification is one answer to this issue.

B spec is not just a mode meant to help beginners, of course. Yamauchi pointed out that only B spec gives players the feeling being a team leader and raising a driver while enjoying the occasional happening.

He also noted that you can have multiple drivers on your team. This can be useful for long races, as you can switch out drivers.

Outside of the A spec and B spec modes, Famitsu also asked Yamauchi about the game's My Lounge feature. As detailed above, this lounge is a private area for your friends. Yamauchi noted that players in your lounge can sit and watch races, or they can shout out jeers, which are heard by drivers.

One of the reasons My Lounge exists is because in the "open match" online system of past GT games, the online lobbies turned into an area just for top players. Yamauchi feels that this is useful if you want a true challenge, but if you want something slower and more relaxed, My Lounge is good.

Yamauchi also mentioned one additional enjoyable element about the My Lounge area. Each player has their own lounge, so players can experience the fun of going to a friends place to play the game.

Turning to the dynamic weather system, Yamauchi said that this is an area that's still undergoing adjustments. This is why they can't say at present if it's something that will be available in all courses and for all races.

On the topic of changes to the game's photo mode, Yamauchi mentioned the 3D photo support and encouraged everyone to try it out, even though it requires a 3D compatible TV or photo viewer.

Japanese interviews usually end with the interviewee giving some general message to users. Not this time! Yamauchi closed off with a surprise. He revealed that GT5 will feature a revival of the Racing Modify menu, an option that was last featured in GT2. It won't work for all the game's cars, of course, but the staff is trying to realize it for the cars players will be expecting.


Ens kører kan blive træt?!



Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jamen NASCAR er bestemt ikke min kop te - de mest pinefulde ræs at gennemføre i de andre GT-spil har uden tvivl været de 200 laps på Super Speedway. Aldrig har jeg kedet mig så meget, og NASCAR er ikke andet end en oval bane.

Det bliver ligesom en sukkersød dessert - Jeg skal lige smage, men så heller ikke mere.


Nu tager jeg fejl, men de kunne så vidt jeg husker gøres på 30-60 minutter i 3'eren.  Hvis det er den samme bane vi snakker om.  :)

200 laps i en hurtig bil tog for nemhedens skyld 30 sekunder. Nye dæk for hver 10. runde. Ialt 100 min plus pitstops = den mest kedelige stund foran min playstation.


Jeg mindes nu stadigvæk at det kedeligste løb (for mig) var 15 runder i test trackDead I det mindste kan man køre galt i Super SpeedwayLOL
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 19:34
Til top
msorensen1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msorensen1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 13:07
Mht. at tune bilerne ser altså også udmærket ud. Fandt lidt her   http://www.gt5.dk/ 
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af msorensen1 msorensen1 skrev:

Mht. at tune bilerne ser altså også udmærket ud. Fandt lidt her   http://www.gt5.dk/ 
 
Er det ikke bare fuldstændig det samme som det altid har været?
Fx. 3 niveauer af enginetuning...
 
Jeg er bange for at med al den hype og de mange år undervejs, at jeg kun kan blive skuffet over GT5..
Men nu må vi se LOL
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 130>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu