recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor driller bluray altid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor driller bluray altid?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor driller bluray altid?
    Sendt: 05-Juli-2010 kl. 00:32
Jeg bliver nødt til at spørge - hvorfor er det så svært at få en bluray afspiller der virker HVER GANG?
 
Er der en teknisk kyndig der kan forklare mig hvorfor jeg med mine ind til nu 2 afspillere har haft problemer med at loade bluray film. Hvorfor er bluray laseren så meget dårligere end den røde laser til DVD? I begge mine afspillere har jeg aldrig haft problemer med afspilning af DVD/CD'ere som køre på rød laser, men jeg oplever at så snart det er blå så det ikke godt!Cry
 
Da min Pioneer BPD-LX71 blev 9 måneder ville den pludselig ikke afspille flere af de film jeg havde set massere af gange. Når man satte en BD i maskinen stod den bare og kørte rundt og til sidst opgav maskinen, og den kom frem med unknown disk. I begyndelsen var det kun nogle enkelte film der drillede, men det var sådan at havde maskinen først set sig sur på en BD, så ville den ikke spille den mere, uanset hvor mange gange jeg prøvede. Det oplevede jeg så en månedes tid hvor efter maskien gik helt amok og pludselig kun ville spille ca hver 3 af de film jeg har. Så sendte jeg den til reparation, og den virkede også da jeg fik den hjem igen. Men efter en måned var problemet tilbage. DAMM! Fik den lavet en gang til og solgte den samme uge jeg fik den tilbage.
 
Jeg købte så en OPPO-BDP83 og allerede efter en måned havde jeg lidt små problemer hvor maskinen ikke ville læse en BD. Jeg kunne så snyde den lidt ved at sætte en SACD skive eller en DVD i maskinen, og satte jeg så BD'eren den ikke ville spille i igen, ja så kørte den. Maskinen er fra April i år, og de sidste 3 uger er problemet præcis som jeg oplevede det på min Pioneer. Den står bare og kører rundt, og man kan høre med det samme høre når skuffen lukker om afspilleren vil læse skiven eller om det er en nitter. Lyden er simpelthen bare anderledes i skuffen. Jeg har dog været heldig at få set et par enkelte film som maskinen ikke ville spille, men hvis jeg lader skiven sidde i maskinen og næste dag vil se noget mere på skiven, så vil den typisk ikke afspille den næste dag. Men de sidste 3 uger er det blevet helt vildt slemt, og jeg kan måske se ca halvdelen af mine film. Og det er max frusterende. Og som med min Pioneer, så har jeg film den spiller hvergang jeg sætter dem i uden undtagelse, og dem som strejker, dem kan jeg ikke længe få maskinen til at spille uanset hvad jeg prøver at tryllenumre.
 
Forhandleren mener jeg skal købe en rense DVD da det kan være støv på laseren. Men det synes jeg lyder mærkeligt. Hvorfor skulle støv på en 3 måneder gammel afspiller gøre den vil spille nogle BD'ere og ikke andre? Det er meget konsekvent hvilke film den vil spille og ikke, og det oplevels bestemt ikke som en tilfældighed om den vil læse skiverne.
 
Min Pioneer fik skiftet en loader, men det hjalp jo kun en måned.
 
Så er det virkelig laseren der gør det? Mange af de film min OPPO ikke vil spille mere har jeg jo tidligere set og ved maskinen kan afspille dem, og forstår virkelig ikke hvorfor den pludselig strejker.
 
Og her til slut, er jeg den eneste i DK der har været så uheldig at få 2 mandagsmaskiner?
 
Jens
 
 
 
 
Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 07:17
Hej , det lyder da godt nok vildt Ouch. Jeg har selv 2 Panasonic BD afspillere , en BD30 på datterens værelse , og en BD80 i stuen , BD30 er vist lidt over 18mdr og BD80 ca 6mdr. Hertil har jeg ca 270 BD film og jeg har ALDRIG haft problemer med at de ikke kunne vise nogle af filmene overhovedet , og afspillerne kører næsten dagligt .
Mit bud er at det er " high tech " software problemer , maskinerne er så avanceret og kræver en software dertil og det er nok her det halter .
Det er der sikkert mange der er uenige i , og det er da også bare i orden , men det er jo ikke uden grund at trådene vedr fex OPPO software opdateringer fylder ret meget. Ingen tvivl om at " high tech " maskinerne er bedre til CD og DVD ift de billigere på markedet , men , alt andet lige , kræver det en del mere avanceret software , og som kunde skal man være forberedt på at skulle opdatere en gang imellem....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 07:20
Bluerayman, ryger du?
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af blurayman-kbh blurayman-kbh skrev:

Jeg bliver nødt til at spørge - hvorfor er det så svært at få en bluray afspiller der virker HVER GANG?
 
Er der en teknisk kyndig der kan forklare mig hvorfor jeg med mine ind til nu 2 afspillere har haft problemer med at loade bluray film. Hvorfor er bluray laseren så meget dårligere end den røde laser til DVD? I begge mine afspillere har jeg aldrig haft problemer med afspilning af DVD/CD'ere som køre på rød laser, men jeg oplever at så snart det er blå så det ikke godt!Cry
 
Da min Pioneer BPD-LX71 blev 9 måneder ville den pludselig ikke afspille flere af de film jeg havde set massere af gange. Når man satte en BD i maskinen stod den bare og kørte rundt og til sidst opgav maskinen, og den kom frem med unknown disk. I begyndelsen var det kun nogle enkelte film der drillede, men det var sådan at havde maskinen først set sig sur på en BD, så ville den ikke spille den mere, uanset hvor mange gange jeg prøvede. Det oplevede jeg så en månedes tid hvor efter maskien gik helt amok og pludselig kun ville spille ca hver 3 af de film jeg har. Så sendte jeg den til reparation, og den virkede også da jeg fik den hjem igen. Men efter en måned var problemet tilbage. DAMM! Fik den lavet en gang til og solgte den samme uge jeg fik den tilbage.
 
Jeg købte så en OPPO-BDP83 og allerede efter en måned havde jeg lidt små problemer hvor maskinen ikke ville læse en BD. Jeg kunne så snyde den lidt ved at sætte en SACD skive eller en DVD i maskinen, og satte jeg så BD'eren den ikke ville spille i igen, ja så kørte den. Maskinen er fra April i år, og de sidste 3 uger er problemet præcis som jeg oplevede det på min Pioneer. Den står bare og kører rundt, og man kan høre med det samme høre når skuffen lukker om afspilleren vil læse skiven eller om det er en nitter. Lyden er simpelthen bare anderledes i skuffen. Jeg har dog været heldig at få set et par enkelte film som maskinen ikke ville spille, men hvis jeg lader skiven sidde i maskinen og næste dag vil se noget mere på skiven, så vil den typisk ikke afspille den næste dag. Men de sidste 3 uger er det blevet helt vildt slemt, og jeg kan måske se ca halvdelen af mine film. Og det er max frusterende. Og som med min Pioneer, så har jeg film den spiller hvergang jeg sætter dem i uden undtagelse, og dem som strejker, dem kan jeg ikke længe få maskinen til at spille uanset hvad jeg prøver at tryllenumre.
 
Forhandleren mener jeg skal købe en rense DVD da det kan være støv på laseren. Men det synes jeg lyder mærkeligt. Hvorfor skulle støv på en 3 måneder gammel afspiller gøre den vil spille nogle BD'ere og ikke andre? Det er meget konsekvent hvilke film den vil spille og ikke, og det oplevels bestemt ikke som en tilfældighed om den vil læse skiverne.
 
Min Pioneer fik skiftet en loader, men det hjalp jo kun en måned.
 
Så er det virkelig laseren der gør det? Mange af de film min OPPO ikke vil spille mere har jeg jo tidligere set og ved maskinen kan afspille dem, og forstår virkelig ikke hvorfor den pludselig strejker.
 
Og her til slut, er jeg den eneste i DK der har været så uheldig at få 2 mandagsmaskiner?
 
Jens
 
 
 
 

Jeg kan så fortælle at min Pioneer LX-91 også er en tur til rep. med det samme problem. Den vil pludselig ikke loade en del blu-ray disk ( eller også skal man prøve 2-3 gange før det virker ) og ligesom med dig er der ingen problemer med dvd.
Min er også omkring 8 måneder gammel og forhandleren siger at det højest sandsyndeligt er laseren, der skal udskiftes. Men han siger også, at det er den første LX-91 han han fået ind, som er i stykker.
Så for at svare på dit spørgsmål, nej du er ikke den eneste...Cry

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Bluerayman, ryger du?
 
 
Ja det kan være noget grimt noget at spørge om men Allan har fat i noget rigtig, og man kan jo så også lige spørge om hvor tit tørre i støv af.
Fordi en Blue Ray afspiller er en ren støvsuger den har blæser osv og elektronik tiltrækker en masse støv og røg og hvis man ikke lige støver af hver uge og har 2 unger og evt hund og kat så går det galt.
 
Jeg har en god ven der laver sådan noget og jeg har set nogle ting og sager og tro mig en computer eller HD Optager altså noget med en blæser i, de kan være helt lodden inden i.
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Bluerayman, ryger du?
 
 
Ja det kan være noget grimt noget at spørge om men Allan har fat i noget rigtig, og man kan jo så også lige spørge om hvor tit tørre i støv af.
Fordi en Blue Ray afspiller er en ren støvsuger den har blæser osv og elektronik tiltrækker en masse støv og røg og hvis man ikke lige støver af hver uge og har 2 unger og evt hund og kat så går det galt.
 
Jeg har en god ven der laver sådan noget og jeg har set nogle ting og sager og tro mig en computer eller HD Optager altså noget med en blæser i, de kan være helt lodden inden i.

Til det kan jeg så fortælle at jeg støver den af ca. 2-3 gange om ugen, samt at selve disken bliver støvet af med en speciel børste hver eneste gang jeg sætter en disk i maskinen.
Men er ikke i tvivl om at støv mm. kan drille mange maskiner, men det er næppe årsagen i mit tilfælde.

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 14:48
Hvad med statisk elektricitet. Kan det ikke drille elektronikken. Og hvor meget syntetisk har vi ikke i vore hjem, som skaber den elektricitet Tongue

Redigeret af Kampus - 05-Juli-2010 kl. 14:48
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 16:26
Jeg har to BD-afspillere: En Denon, som virker det meste af tiden.
Den anden er en ældre Panasonic, der afspiller alt uden problemer. Til alt held er den osse kodefri for BD  Smile
Men ja, det er for dårligt.... en enkelt BD-afspiller burde kunne afspille alle BD-film
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Til det kan jeg så fortælle at jeg støver den af ca. 2-3 gange om ugen, samt at selve disken bliver støvet af med en speciel børste hver eneste gang jeg sætter en disk i maskinen.
Men er ikke i tvivl om at støv mm. kan drille mange maskiner, men det er næppe årsagen i mit tilfælde.

Du støver den vel kun af uden på?

Eller fjerner du også 2-3 gange om ugen det støv, som har fundet vej ind i maskinen?


Redigeret af Allan Olesen - 05-Juli-2010 kl. 18:14
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Bluerayman, ryger du?
 
 
Ja det kan være noget grimt noget at spørge om men Allan har fat i noget rigtig, og man kan jo så også lige spørge om hvor tit tørre i støv af.
Fordi en Blue Ray afspiller er en ren støvsuger den har blæser osv og elektronik tiltrækker en masse støv og røg og hvis man ikke lige støver af hver uge og har 2 unger og evt hund og kat så går det galt.
 
Jeg har en god ven der laver sådan noget og jeg har set nogle ting og sager og tro mig en computer eller HD Optager altså noget med en blæser i, de kan være helt lodden inden i.

Til det kan jeg så fortælle at jeg støver den af ca. 2-3 gange om ugen, samt at selve disken bliver støvet af med en speciel børste hver eneste gang jeg sætter en disk i maskinen.
Men er ikke i tvivl om at støv mm. kan drille mange maskiner, men det er næppe årsagen i mit tilfælde.

Mvh
Michael/MF1971
At dømme efter det du har sagt lyder det for mig som om problemet kan ligger i overstående. Ellers har du bare været meget uheldig. Har du prøvet dine film hos andre ? I så fald prøv da lige
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 18:30
Den skal lige siges at den børste jeg bruger er altså ikke en stålbørste, men en som man også tørrer LP plader af med. Altså beregnet til formålet. Og ja kun uden på disken.

Jeg er godt klar over at der kommer støv ind i maskinen uanset hvad jeg gør, men hvis jeg kan tage lidt af det med børsten, tror jeg det er en god ting.

Det kan godt være det er naivt tænkt, men alligevel...

Mvh
Michael/MF1971

Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
hifibo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 19:08
jeg har aldrig støvet min oppo 83'er af, jeg ryger ikke, og mine medier bliver ikke støvet af, jeg har aldrig oplevet et læseproblem med min afspiller. Og jeg kan se at min 3årige datter har haft fat i eks. ice age, så den ligner noget der har fået en stålbørste.
Den er seneste firnware.
Jeg kunne ikke se af tråden om du røg ?
Det kan også være at problemet opstår med rengøringen, prøv at købe en af de disce du har problemer med som ny (igen) og undlad at gøre andet en at afspille den, så kan du se om det er der problemet skal findes
/bo


Redigeret af hifibo - 05-Juli-2010 kl. 19:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu