recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspiller med godt billed og god lyd. Pio/Opp/Den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfspiller med godt billed og god lyd. Pio/Opp/Den?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Emne: Afspiller med godt billed og god lyd. Pio/Opp/Den?
    Sendt: 13-Juli-2010 kl. 10:19
Jeg savner wow billed og lyd i min hjemmebiograf og mener bestemt ikke af min Panasonic DMP-BD35 blu ray leverer nogen af delene.
 
Jeg sætter stor pris på god lyd og godt billed, men jeg er dødelig ligesom mange andre, så at give 15.000,- for en afspiller kommer ikke på tale.
 
Jeg køber gerne brugt udstyr, da jeg har gode erfarringer med dette.
Planen var at jeg max vil bruge 3.000,- på indkøbet og for de penge kan jeg vel godt få noget godt brugt udstyr.
 
Der behøver ikke at være vægt på analog CD-afspilning, da jeg her bruger min Rega Apollo. Men er den nye blu ray bedre, så er det jo kun positivt.
 
Jeg har overvejet Pioneer BDP-LX71 eller Oppo.
LX71 er (måske) mest ud fra en design- og funktionsmæssig vurdering, men har jo også hørt utrolig meget godt om billedkvaliteten.  At der så er lange loadtider og film den ikke kan afspille, må jeg jo så tage til efterretning.
Ang. lyd har jeg læst at Oppo'en skulle være en tand bedre, men på billedsiden kan Oppo være mere flad og uden dybde.
Jeg har læst en masse i forum'et, men der er jo delte meninger. Oppo'en får utrolig megen ros, men jeg kan ikke gennemskue om den er et bedre køb.
Vil nogen af disse maskiner på et senere tidspunkt kunne opgraderes til hdmi 1.4? Det er jo ikke til at vide om man springer over til 3D en dag.
 
I en anden post så jeg Hother nævne Denon Blu-ray 2500BT som fik ros. Ved ikke om dette var en bedre bud?
 
Afspilleren skal naturligvis kobles sammen med min Pioneer SC-LX71 forstærker og Pioneer 5090H TV.
 
Ser jeg mig blind på Pioneer og Oppo, eller er der andre alternativer jeg skulle overveje?


Redigeret af Tobster - 13-Juli-2010 kl. 10:27
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 11:41
Jeg vil da anbefale dig at se lidt på Pioneer 51FD. Den er et godt match til din reciever og dit TV. Har forresten en til salg
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:00

jeg har haft både LX 71 og oppo. jeg kan ikke på min projektor ,se forskel på blu-ray afspilning af de to afspillere. DVD er oppoen markanr bedre. på brugerfladen køre oppoen LX71 midt over........også loadtider. support er Oppoen igen fantastisk.

når man først har vænnet sig til det gode billede fra Oppoen ,og alting bliver hverdag , er det altså brugerfladen der giver ejerglæde.............og her er oppoen uden konkurrence.
jeg mener at valget skal falde på LX 71 af design-mæssige årsager........hvis man eks har en Pio reciever er lign. ellers er Oppoen overlegent i samtlige ting
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:06

Kampus - Har lurret lidt på din 51FD, men kan ikke gennemskue hvad jeg går glip af i forhold til LX71.

p.las - Gode input. Jeg tror dy har helt ret i at det bliver hverdag og at det herefter er funktionalitet det kommer an på. det kender jeg fra mine eksisterende produkter.
Jeg hælder lidt til en LX71, men vil ikke gå på kompromis med billed og lyd frem for design, selvom design også har lidt betydning i et setup.
 
Jeg har kun fokus på bluray - det er sjældent jeg ser dvd.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:29
Jeg vil hævde at der ingen forskel er på BD afspilning (kvalitet) da dette er ren digital 1080p transport. Andet hvis du ser mange koncerter (1080i) her kan der være forskel...... Det er alene brugerflade, byggekvalitet og dvd - delen der skiller sig ud. Du vil ikke opleve den efterspurgte wow-effekt. 

Bare så du ikke spilder dine penge på at tro at BD kvaliteten bliver bedre end det du har nu ! Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:32
der er i praxis ingen forskel på performance på 51FD og LX71. De leverer begge det allerbedste billede du kan få på din skærm. Understøtter deep color og 48 bit. Og lyden er også meget bedre end på billigere maskiner.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

der er i praxis ingen forskel på performance på 51FD og LX71. De leverer begge det allerbedste billede du kan få på din skærm. Understøtter deep color og 48 bit. Og lyden er også meget bedre end på billigere maskiner.

Helt sikkert hvis man benytter analoge udgange.... 

Hvis det er Bitstream, er sagen en anden. Der er ikke forskel. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 13:05
Og jeg vil godt garantere at du kan se en forbedring med en Pio frem for din Pana 35
 
Teori er ét, praksis noget andet..


Redigeret af Kampus - 13-Juli-2010 kl. 13:07
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 13:08
Der bliver ikke sparet på salgstalen for din 51FD Wink
Til top
Tobster Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: 9600 Aars
Status: Offline
Point: 362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 13:08
Det lyder jo godt.
Og jeg får mest mulig ud af lyden med de rigtige formater og den rigtige opløsning?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 13:13
Du har den samme reciever som min, så det ved jeg du gør
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og jeg vil godt garantere at du kan se en forbedring med en Pio frem for din Pana 35
 
Teori er ét, praksis noget andet..

Jeg synes det er lidt modigt at anbefale en så stor investering på baggrund af udokumenterede påstande. Det må stå for dig egen regning. Jeg vil påstå det modsatte.... Wink
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu