recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee og IHC Net Basic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee og IHC Net Basic

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee og IHC Net Basic
    Sendt: 14-Juli-2010 kl. 10:46
I vores nye hus ligger der som standard IHC Net Basic.

Det ville jeg gerne lige sikre mig var ok til mit brug.

Jeg regner med at bruge Yousee og HD selectoren.

I noget af det materiale jeg har fået udleveret står der at man ikke kan bruge både settop boks og data/internet når man kører med IHC Net Basic.

Men det er kun pr. stk ik ? Dvs. i stuen vil jeg selvfølgelig køre tv og have min selector stående. Her vil jeg så ikke kunne bruge stikket til data/internet ?

Men i kontoret vil jeg selvfølgelig bruge stikket til data/internet og her vil jeg ikke kunne bruge det til tv samtidig ?

Jeg har fundet denne tegning ang IHC Net Basic:


Behøver data (som jo nok bruges til returvejen) være via kabelmodem ? Eller kan jeg bare bruge min normale internet forbindelse ?

Ud over tv i stuen vil jeg jo også gerne have tv i soveværelset. Her var planen ikke at have selector men bare se de analog signal via IHC Net Basic. Det er der vel ikke noget galg i vel ?

Håber nogle kan hjælpe da jeg gerne for start vil have den rigtige løsning.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:04
 
 Er du tilsluttet You See.? Er du det så har Samsungmodtageren både antennesignal og Internet forbindelse på samme kabel, hvis du har Webspeed samtidig, så skal modtageren have internet forbindelse via Kabelmodem og Router.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:11
Du kan godt bruge data og video på samme tid.
Dataen som er 10/100Mbit/ bruger 2 af de 4 par i kablet. De sidste 2 par bruges til video og telefon.
Det er forøvrigt også grunden til at det ikke er muligt at køre 1000MBit/s, da det ville kræve alle 8 ledere.
 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 11:11

Hej Quarker :-)

Tillykke med dit nye hus, og med IHC-net løsningen.  Det bliver du glad for.
Jeg har en  nyt hus (2007) med IHC, dog ikke basic, men jeg tror det er det samme i forhold til YouSee mm.
Jeg har installeret min trådløse router på loftet hvor min fordelertavle sidder, og der kan jeg så vælge hvilke stik der skal have hhv. antenne,internet eller telefon.
Jeg har så bedt om at få entenne samt internet i det ene vægudtag i stuen hvor mit tv-grej står, og der har jeg så til sluttet min YouSee boks,både med antenne,men også med netforbindelse.
Dette virker "perfekt", forstået på den måde at jeg godt nok ikke kan opdatere min boks da jeg ikke for signal nok ind og YouSee tilsynelandende ikke gider gøre noget ved det, men da jeg IKKE ønsker at opdatere min boks, så har jeg ikke reageret yderligere på YouSee's manglende vilje til at levere det manglende signal.
Når jeg ikke ønsker opdateringen af boksen skyldes det udelukkende det faktum at jeg har Pioneer tv, receiver samt BD-afspiller +Optoma projektor tilsluttet via min receiver, hvilket kan volde en del problemer mht. HDMI-handshake mellem Yousee-boksen og Pioneer produkterne.
I min nuværende software oplever jeg ingen problemer overhovedet og accepterer derfor denne løsning.
 
Du skal altså tilslutte din YouSee boks til både antenne samt internet via det dedikerede vægudtag i stuen, og så ka  du se analog-tv på de andre udtag du vælger at dedikere til antenne :-)
 
Held og lykke med projektet.
 
MVH Henrik


Redigeret af Skyum - 14-Juli-2010 kl. 11:14
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 14:20
Mange tak for svarene. Bare lige så jeg er 100% sikker:

Jeg kan med IHC Net Basic godt bruge Yousee HD Selectoren også selvom jeg kører internet via f.eks. fibernet. Da jeg går ud fra at den bruger internettet som returvej ?
Samtidig kan jeg godt se tv andre steder i huset uden at have selector og derved bare se det analog signal ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 14:31
 
 Når du som skrevet IKKE har Webspeed, men kun You See KabelTV, så har Samsungboxen returvej via antennekablet, såfremt der ikke er noget på kablet der spærrer det. De Analoge TVsignaler vi du kunne få ud af de øvrige dåser der er monteret i huset, og er der DVB-C i de TVer der bruges, så er der naturligvis også der Digitalt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 15:05
Ang. returvej står der:
"Bemærk at Basic enheden ikke
understøtter returvej via RF 5 - 65
MHz."

Betyder det så at den ikke kan bruge antenne som returvej ?
Men betyder det så ikke noget når jeg bare også har internet sat til Selectoren ? Så kan Selectoren bruge internettet til returvej i stedet for antenne ?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 16:59

Jeg mener IKKE du behøver returvej da du tilslutter internet direkte :-?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Quarker Quarker skrev:

Ang. returvej står der:
"Bemærk at Basic enheden ikke
understøtter returvej via RF 5 - 65
MHz."

Betyder det så at den ikke kan bruge antenne som returvej ?
Men betyder det så ikke noget når jeg bare også har internet sat til Selectoren ? Så kan Selectoren bruge internettet til returvej i stedet for antenne ?

Umiddelbart nej, du vil ikke kunne få returvej via antennen, men med en Samsung-boks fra YouSee, så vil du altid kunne få returvej ved at sætte den til en hvilken som helst router (internettet).
Til top
Quarker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 21:59
Lyder godt. Så tror jeg bare jeg beholder IHC Net Basic.

Jeg ville bare være sikker på at jeg kunne få HD og selector hvis jeg brugte IHC Net Basic. Jeg synes ikke fordelen er så stor med IHC Net i forhold til hvad jeg kommer til at bruge.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu