recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Emne: Sæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D
    Sendt: 18-Juli-2010 kl. 19:19

Sæderups`s HTPC/TV server/Hjemmebio Setup Nu med 3d...

 
Opdatering 30/01/2011   Ny reciever Pioneer SC-LX73, Ny Htpc med 3D, Xbox 360 + nye billeder og beskrivelse.
 
  • Lidt er der sket i 2010, en reciver er det blevet til og en opdatering af htpc`en i stuen således jeg nu er i stand til at nyde fuld hd lyd og billed, og ikke mindst 3D, en xbox 360 er det også blevet til.
  • Tv bænken er blevet lavet lidt om da den nye htpc har lidt andre krav til kølling end et lille ion board har brug for og der manglede lidt plads til xboxen.
Opdatering 29/08/2010 Nyt fjernsyn Samsung PS50C7705 
 
  • Et rigtig lækkert fjernsyn med outstanding billede kvalitet og design for lige at bruge et nyt ord, som jeg egentlig er tilfreds med, men har dog en række punkter som ikke er iorden, retention, pixel fejl. (Fik skiftet panelt pga. 4 - 5 døde pixel, kort efter fandt jeg endnu en død pixel på det nye panel, det ville samsung ikke skifte da der kun er en.)  Men det værste er at jeg har fået et fast brændt tv2 logo der dog kun kan ses ved meget meget lyse scener.
Hej J efter at have brugt mange timer på at læse og studere/savle over de forskellige setups der er her i forumet mener jeg det er min tur til at vise hvad jeg har.

 

Historie:

 

Det hele startede for nogle år siden da kæresten og jeg var en tur i Bilka, på det tidspunkt havde amitech lige lanceret deres mediacenter og jeg var solgt med det samme, tanken om at kunne samle alle ens apparater i et, det synes jeg var fantastisk, købte dog ikke et amitech mediacenter men gik længe og tænkte på hvordan det hele skulle skrues sammen, på samme tidspunkt var vi ved at renovere hele hytten og jeg kunne derfor sørge for, at få lavet netværksstik og fræset alle kabler ind i væggene.   

 

På det tidspunkt havde jeg aldrig samlet en computer selv og var derfor et stort ?, jeg fandt frem til en hjemmeside som et af forummets medlemmer, Ken_t havde lavet og brugte det hardware som han havde foreslået og fik bygget min første HTPC J der efter har jeg stille og roligt udbygget mit setup. 

 

Som det er nu har jeg valgt at lave en server/client setup, det har jeg gjort da jeg synes det bliver mere et fleksibel system.

 

På alle HTPC´erne bruger jeg XBMC som det primære program og bruger DVBviewer til at se fjensyn fra, dvbviewer startes inde fra xbmc, bruger XBMC da det afspiller alt hvad man smider efter det og bruger venligheden og stabiliteten er helt i top og i kombination med dvbviewer spiller det max.

 
Efter opdateringen af HTPC´en kan den afspille HD lyd og 3D men xbmc understøtter stadig ikke HD lyd eller 3D, så hvis jeg vil se 3D og høre HD lyd må jeg lukke xbmc og bruge Powerdvd 10.    
 

Stuen

 
HTPC:

Hardware:

  • Kabinet:              Antec fusion
  • Bundkort:            Asus P7H55-M
  • CPU:                   Intel I3 
  • Ram:                    OZC Platinum DDR3-1333 2x2048mb
  • Grafikkort:           Zotac GT430 zone edition passiv kølet
  • Hardisk:               Kingston 64 gb SSD
  • PSU:                    Seasonic SS-400FL Gold passiv
  • Cpu Køler:           Scythe BIG Shuriken SCBSH-1000
  • Kabinet køler:      Scythe S-flex silent fan
Software:

Windows 7, whs consol, lights out client, powerdvd 10, AC3 filter, DVBviewer 4.6, XBMC 10,0

 

Fjernsyn:                                Samsung PS50C7705

Receiver:                               Pioneer SC-LX73

Center højtaler:                     Dali concept 1

Front højtalere:                      Dali concept 8

Bag højtalere:                        B&W M1

Sub:                                        Dali 10"
Spil consol:                             Xbox 360, Wii

 

Styrings enheder:

 

Tastatur og mus:                   Logitech divo mini

Fjernbetjening:                      Logitech Harmony one og HTC desire

 

Køkken

 

HTPC:          Acer Revo 3600

Software:     Windows 7, whs consol, lights out client, powerdvd 10, AC3 filter, DVBviewer 4,6 XBMC 10,0

 

Skærm:         HP 2309m 23”

 

Styring enheder:

 

Tastatur og mus:                     Fujitsu/siemens

Fjernbetjening:                       HFX Vista GP Remote Control

 

Soveværelse

HTPC:         
Asrock ION 330
HFX Vista GP ir modtager
 

Software:     Windows7, whs consol, lights out client, powerdvd 10, AC3 filter, DVBviewer 4.6, XBMC 10,0

 

Fjernsyn:      Samsung UE 32” B6000

 
Styring enheder:  Harmony 515
 

 

Server/tv server (Hjertet i systemet)

 

Hardware:

 

  • Kabinet:                         Miditower fundet på den lokale genbrugsplads.
  • PSU:                              Antec 430W fra et antec fusion kabinet 
  • Bundkort:                       Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  • Processor:                      AMD Athlon X2 4850e / 2,5 G
  • Ram:                               2 stk. 1024mb ddr2 A-data Vitest performance memory
  • HHD1 systemdisk:          WD 160 GB
  • HHD2:                            WD 2 TB
  • HHD3:                            WD 1 TB
  • HHD4:                            WD 1 TB
  • Blueraydrev:                    Lite-On 4xBD – 12xdvd
  • TV tuner 1:                      Digital-everywhere FloppyDTV S2/CI DVB-S+ conax cam by Smit
  • TV tuner 2:                      Digital-everywhere FloppyDTV S2/CI DVB-S+ conax cam
  • Kort deling:                     SmartWi

 

Software:

 

  • Windows Home Server powerpack 3. Add ins: utorrent, Add ind central, Lights out, Avast antivirus, My movies, Advanced admin consol addin, Home server smart, perfect disk 11, whs port forward.

 

  • DVBviewer recordingservice 1.6.9 beta.

 

  • Diverse: Make MVK, virtuel clone drive, speedfan, anydvd, VLC media player 0.8.6i

Fremtids perspektiver:

 

Nyt og større fjernsyn til stuen.

Ny Receiver til stuen der kan afspille de nye lydformater.

Front højtalerne trænger til en opdatering.

En tuner mere til serveren.

En HTPC mere, til sønniken når han bliver gammel nok(ER LIGE BLEVET FARBig smile)

 

 

Det blev til en længere smøre men håber i kan bruge det.

 

MVH

 

Sæderup

                    

                          

 

 

 



Redigeret af Sæderup - 10-Februar-2011 kl. 19:32
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 19:27
Jeg er ret imponeret over den fine TV bænk i , er det eg. Ser meget stilren ud med de hvide låger og stålbeneneBig smile
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 19:32

SÅDAN, tillykke.......

 
og ja setuppet er også lige i skabetLOL. Sådan skal den skæres, det mest komplette setup til dato IMHO.
 
BS
 
EDIT: og har i set det allesammen >MED BILLEDER<


Redigeret af Bschmidt - 18-Juli-2010 kl. 19:34
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 19:32
Sæderup, det er flot!!
Mvh. Jan
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 19:32
Tak, Ja det er egSmile lidt dyr men resultatet er blevet derefterSmile
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 21:42
Super fedt setup!!
Har dog et par spørgsmål:
Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?
Hvilket program bruger du til fjernbetjeningerne? Går ikke ud fra det virker out of the box.


Redigeret af Monsterslam - 18-Juli-2010 kl. 22:36
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?
 
Nej, programet dvbviewer er installeret på klienterne og recordingservice er installeret på servere.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 22:44
Allerførst tillykke med familieforøgelsen!

Herefter må jeg sige wauw!. Det er bare et gennemført setup med stil hele vejen, imponerende.
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Super fedt setup!!
Har dog et par spørgsmål:
Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?
Hvilket program bruger du til fjernbetjeningerne? Går ikke ud fra det virker out of the box.

jeg bruger denne løsning http://www.youtube.com/watch?v=0Xrt_XyN0XU når jeg skal se fjernsyn, se mere her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81636&KW=xbmc+dvbviewer&PID=828068&title=xbmc-og-tv#828068 (du har selv detaget i trådenWink)

med hensyn til fjernbetjeningen, så er harmony´erne sat op til virke som et tastatur (mce keybord) så er det bare et spørsmål om at tildele de rigtige taster til play stop o.s.v og de samme taster virker også når dvbviewer er startet.


Redigeret af Sæderup - 18-Juli-2010 kl. 23:20
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Allerførst tillykke med familieforøgelsen!

TAKSmile

også for de andre fine ordWink
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 01:05
Fedt setup og virkeligt komplet! 

Håber soveværelset ligger langt væk fra de concept 8 :D

Hvem får du TV fra? (udbyder)
Du har flere XBMC klienter som alle opdatere fra det samme sted. Har du dem til rent faktisk at synkronisere deres databaser eller scraper du bare på alle klienter?
Går ud fra du bruger et nightly build af xbmc for at kunne slå dvxa2 til?

Bliver virkeligt dejligt når der kommer understøttelse af tv-tunere i xbmc (som skulle være på gaden forholdsvist snart). Har du overvejet at streame tv til xbmc istedet for at åbne det i dvbviewer. Problemet er jo lidt at din android mobil ikke længere kan styre noget når du er gået ind i dvbviewer?


Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Fedt setup og virkeligt komplet! 

Håber soveværelset ligger langt væk fra de concept 8 :D

Hvem får du TV fra? (udbyder)
Du har flere XBMC klienter som alle opdatere fra det samme sted. Har du dem til rent faktisk at synkronisere deres databaser eller scraper du bare på alle klienter?
Går ud fra du bruger et nightly build af xbmc for at kunne slå dvxa2 til?

Bliver virkeligt dejligt når der kommer understøttelse af tv-tunere i xbmc (som skulle være på gaden forholdsvist snart). Har du overvejet at streame tv til xbmc istedet for at åbne det i dvbviewer. Problemet er jo lidt at din android mobil ikke længere kan styre noget når du er gået ind i dvbviewer?


Tak, soveværelset ligger heldigvis i den anden endeWink, jeg bruger canal digital (satelit) som tv udbyder, de har de fleste HD kanaler og fungere perfekt i et HTPC setup.
 
Jeg har mymovies til whs installeret, så xbmc klienterne scraper hver især men bruger de samme data fra mymovies på windows homeserveren.
 
Ja glemte hvis at skrive at jeg bruger nightly build af xbmc så jeg kan bruge dvxa2, de seneste build`s er stabile nok. 
 
Jeg har været ved at lege med tanken om at streame tv til xbmc(det er upnp løsningen du tænker på ikke?) men det virker ikke ordenlig, det tager for lang tid at skifte kanal, 20 sec for SD kanaler og endnu længere med HD, hvis det da ikke fryser fast inden, ingen epg, ingen mulighed for at programere optagelser, timeshift er begrænset man kan pause og starte igen.
Det vil være perfekt hvis man kunne bruge xbmc live så kunne man spare pengene til windows og ja det er lidt nitten at jeg mister muligheden for bruge android mobilen når dvbviewer er startet men bruger nu kun den når jeg høre music, der har jeg lavet en aktivitet på harmoyen der kun tænder anlæget og HTPCen, så vælger jeg musikken jeg vil høre med mobilen. 
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu