Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforbrug - Delvist Løst

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Indlæg som besvares Sortering i omvendt orden
- Iver Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 03-August-2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 145
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat - Iver Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Strømforbrug - Delvist Løst
    Sendt: 29-Juli-2010 kl. 13:13
Citat: conspicuus

Jeg er nok ikke den rigtige og spørge, da jeg er total Lian Li fan. Når man først har samlet en pc i et af deres kabinetter ved man at gud også interessere sig for pc-fans :)

Spøg til side så er mit krav i hvertfald og min eneste anke mod eee pc'erne at der ikke sidder dioder og lyser en i hovedet. Det er kun sjovt når man er fire år.

Med hensyn til strømforsyninger er der en som altid står ud for de andre og det er Corsair. Jeg kender ikke det mærke du har valgt, men til samme pris kan du få en 400W og der er jo ikke en grund til at vælge en som ikke har kræfter nok  :)

PSU

Jeg synes, at Lian Li laver glimrende kabinetter, men jeg vidste fra starten, at jeg næsten umuligt ville kunne finde et tilfredsstillende kabinet. Gennem processen har mit primære krav været den bedst mulige kombination af følgende faktorer: 
  1. Så lille formfaktor som muligt
  2. Så lydløst som muligt*
  3. så æstetisk som muligt
Fra starten har kombinationen af 1 og 3 gjort det meget svært. 2'eren er helt afsnit for sig selv vedr. strømforsyning, strømforbrug (varmeudledning), airflow, køledesign mv.

/Iver
Til top
conspicuus Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 27-Juli-2010
Land: Danmark
Beskeder: 14
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat conspicuus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 18:02
Nej det har du ret i, men nu sagde jeg også jeg ikke kendte den.
Kim Hansen
Til top
C_Bak Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 08-Marts-2007
Beskeder: 70
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat C_Bak Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 17:58

Jeg er nok ikke den rigtige og spørge, da jeg er total Lian Li fan. Når man først har samlet en pc i et af deres kabinetter ved man at gud også interessere sig for pc-fans :)

Spøg til side så er mit krav i hvertfald og min eneste anke mod eee pc'erne at der ikke sidder dioder og lyser en i hovedet. Det er kun sjovt når man er fire år.

Med hensyn til strømforsyninger er der en som altid står ud for de andre og det er Corsair. Jeg kender ikke det mærke du har valgt, men til samme pris kan du få en 400W og der er jo ikke en grund til at vælge en som ikke har kræfter nok  :)

PSU
den Corsair kan vel ikke helt sammenlignes med: http://www.mini-box.com/picoPSU-160-XTWink
LG 42PM1MA,Win 7,WHS,Wii
Til top
conspicuus Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat conspicuus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 16:41

PSU
Kim Hansen
Til top
- Iver Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat - Iver Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 13:41
Nåh ja, den havde jeg glemt. Min 1501'er er langt fra lydløs og jeg er helt enig i at en HTPC ikke skal kunne høres.

Du må meget gerne smide links til fede alternativer - jeg har ikke selv kunne finde dem... I sær på kabinetsiden har jeg ikke kunne finde noget lækkert...

/Iver
Til top
conspicuus Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat conspicuus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 12:06
Den kan jeg sagtens følge. Jeg baksede med min i en hel måned før jeg fik den til at køre optimalt. Min er godt nok kun en eb1012 og kun med et kort, så jeg ved faktisk ikke om den kan trække to tunere.

Men når folk siger mediecenter så er det første krav vel også at det kan tie stille :) og jeg kom da forbi hvad jeg ville have investeret i, hvis jeg skulle købe idag.

Bundkort m. usb3, esata, processor og ION2

Kabinet

Ram

For de penge du har sat af er der rigtig mange fede alternativer, men det du har valgt kan da helt klart trække noget. Personligt er jeg bare blevet fuldstændig solgt til DXVA og køre HD uden at bruge mere end 20% af ressourcerne :)

Redigeret af conspicuus - 28-Juli-2010 kl. 12:07
Kim Hansen
Til top
- Iver Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat - Iver Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:48

Må jeg spørge hvorfor det skal være så "kraftige" komponenter? Jeg kører alt det du nævner fra en asus eee pc med et eksternt dvd-drev. 

Ja, det må du godt. Der er adskillelige grunde:

1. Lige fra starten, da jeg modtog min Asus EEE 1501 har jeg været lettere skuffet over performance. Jeg prøvede derfor - i spinkelt håb - at optimere den ved at give den 2 GB ekstra ram. Det hjalp intet.

2. Jeg har haft generelle problemer med at afspille dvd på den. Den frøs ofte selve afspilningen, så jeg skulle starte forfra med dvd'en - Møgirriterende.

3. Min EEE 1501 har ikke FireWire. Den må jeg naturligvis tage på egne skuldre.

4. Ud over en ikke tilfredsstillende almen performance, så er performance i win7 mc menuen helt i skoven. Jeg har mange film og meget optaget TV og når 1501'eren skulle tilgå disse i menuen... ja, det kan vel bedst beskrives som et "suk".
Ovenstående har resulteret i, at jeg er godt og grundig træt af min 1501'er, Det eneste jeg har oplevet den gøre tilfredsstillende har været at navigere i XBMC's standard skin menu, hvilket vel er den samlede grund til at jeg ikke vil bygge videre på den som klient. Jeg vil have flashy plugins som fx lækker præsentation af film og optagede serier kombineret med en glidende og effektiv afvikling af gui og det ser jeg bare ikke ske med min 1501'er. Det er muligt jeg tager fejl. I så fald vil jeg meget gerne vide det, da jeg før eller siden skal have 2 fuldt fungerende klienter og lige nu vil jeg kun sætte det prædikat på min selvbyggede Core i3 boks.

Mvh.
Iver

Redigeret af - Iver - 28-Juli-2010 kl. 11:50
Til top
conspicuus Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat conspicuus Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 21:13
Må jeg spørge hvorfor det skal være så "kraftige" komponenter? Jeg kører alt det du nævner fra en asus eee pc med et eksternt dvd-drev. 
Kim Hansen
Til top
fltk Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 04-Februar-2004
Beskeder: 4605
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat fltk Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 11:55
Citat: - Iver

Citat: fltk

Jeg har den der er vist på billedet.

Flemming

Ja, det med strømforsyningen er gået op for mig. Hvad måtte du slippe for din inkl. fragt, told mv?

/Iver

Nu ligger det en 3-4 år tilbage, men så vidt jeg husker kom jeg i alt af med ca. 800-900 kr. incl. den kraftigste eksterne strømforsyning/omformer. Øvrig hardware i mit system er i mellemtiden blevet udskiftet flere gange, men den samme strømforsyning driver stadig systemet særdeles stabilt og lydløst.

Flemming
Philips 37PF9731D
Arion AF9300 PVR
NorthQ 7200
Fantec P2550
HTPC/Hauppauge WinTV PVR 250/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
brevald Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 15-Februar-2006
Beskeder: 26
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat brevald Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 11:49
Citat: audio

Citat: - Iver

DeZen IO Card - PCI-E -> 1394a 3 Ports // 142,-

Er det ikke et PCIe x 1 kort? Var der ikke én herinde som konstaterede at PCIe x 1 ikke kunne bruges i dette board?

PCIe x 1 fungerer fint med dette board. Bruger selv nedenstående til mine 2 x floppyDTV:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=103066
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down