Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforbrug - Delvist Løst

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Indlæg som besvares Sortering i omvendt orden
- Iver Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 03-August-2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 145
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat - Iver Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Strømforbrug - Delvist Løst
    Sendt: 23-Juli-2010 kl. 23:20
Citat: fltk

Jeg har den der er vist på billedet.

Flemming

Ja, det med strømforsyningen er gået op for mig. Hvad måtte du slippe for din inkl. fragt, told mv?

/Iver
Til top
fltk Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 04-Februar-2004
Beskeder: 4605
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat fltk Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 16:58
Citat: - Iver

1. PSU: PICOPSU-160-XT - 160 watt / 200 watt peak: 

Volts (V)...........Max Load (A)...........Peak Load (A)..........Regulation %
    5V....................8A............................10A..........................+/- 1.5%
    5VSB................1.5A.........................2A............................+/- 1.5%
    3.3V.................8A............................10A..........................+/- 1.5%
    -12V.................0.05A.......................0.1A.........................+/- 5%
    12V..................8A............................15A..........................Switched input
    Combined max power output should not exceed more than 200watt.
    ca. 400,-

Der skal jo også en ekstern strømforsyning til, så kr. 400,- kan ikke gøre det - vel nærmere det dobbelte.

Flemming
Philips 37PF9731D
Arion AF9300 PVR
NorthQ 7200
Fantec P2550
HTPC/Hauppauge WinTV PVR 250/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
fltk Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 04-Februar-2004
Beskeder: 4605
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat fltk Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 16:44
Citat: jonaskp

Hvor har du planer om at købe din PicoPSU henne?

Jeg har den der er vist på billedet.

Flemming
Philips 37PF9731D
Arion AF9300 PVR
NorthQ 7200
Fantec P2550
HTPC/Hauppauge WinTV PVR 250/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
jonaskp Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20-Juli-2006
Beskeder: 1861
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat jonaskp Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 15:01
Hvor har du planer om at købe din PicoPSU henne?

Jeg står selv overfor en mulig hardware ændring i mit setup (blandt andet med noget hjemmebrygget kabinet) og her ville en PicoPSU nok også passe rigtigt godt.
Få fjernet Nyhedskommentarerne!
Støt kampen for at få fjernet kommentarerne til nyhederne og lad os få debatten ind i forummet.
Til top
MCenterFreak Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 09-Februar-2005
Status: Online
Beskeder: 3775
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat MCenterFreak Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 12:33

Hej Alle

Jeg fandt dette setup:

Common Hardware

• ATI Radeon HD 5870 graphics card (Catalyst 9.11 WHQL)
Nu har jeg ikke læst hele tråden, så jeg ved ikke hvilken kilde, men hvis det er DVB-T så er ATI grafikkort = NoGo. Kan ikke håndtere DR HD med HW acceleration
DVBViewer i en Klient/Server model, Denon og Samsung LED. Fungerer sgu meget godt. Er forøvrigt glad for Win7
Til top
strandvasker Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 30-September-2009
Beskeder: 580
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat strandvasker Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 12:25

En Mac mini er virkelig lækker efter min mening, men hvis jeg selv kan lave noget i nogenlunde samme liga med omkostninger på omkring det samme som Mac'ens salgspris, så er det klart at foretrække, da så kan være stolt af mig selv + have al den sjov jeg synes det er at bakse med sådan noget... Nåh ja; og sætte det i serieproduktion og overtage verdensherredømmet Evil Smile

En htpc er jo ikke kun hardwaren, den software der kører er jo og en stor del af det. Jeg har ikke prøvet en mac som mediecenter, men jeg synes jeg hører en masse positive meldinger om det. Det kan sagtens bare være den der "vi kører mac, vi har set lyset, mac er bedst!", men det kan jo også være der er noget om snakken?

Jeg har prøvet windows på min htpc og jeg synes ikke det er gnidningsfrit, der er bare hele tiden et eller andet der skal tweakes for at tingene spiller perfekt. Jeg har ikke prøvet med windows 7, det får også roser..

Lige pt. kører jeg xbmc under ubuntu på min htpc, det har indtil videre kørt klippestabilt hvad angår billede og lyd, det tætteste jeg har været på at skulle "tweake" har været at forsinke lyden et kvart sekund på nogle enkelte optagelser. Til gengæld har jeg så haft mine kampe med at få min fjernbetjening til at spille og den slags..

Jeg synes det er fint at du går efter udfordringen med at sætte tingene op, mit system er også "hjemmestrikket" og nørderiet med at få det til at virke har været en del af fornøjelsen. Jeg vil bare sige, at når nu du alligevel overvejer en mac er det måske værd at overveje om mediecenterdelen på en mac er nemmere at gå til?
Til top
audio Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 17-Januar-2009
Beskeder: 248
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat audio Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 12:16

Se lige strømforbrug for mit system her (under billedet):

Dette system er langt fra ligeså energivenligt, og det ligger stadig et pænt stykke fra de 160 watt.
Canal Digital via parabol
HFX Classic
MSI Diva Live
FloppyDTV
Til top
strandvasker Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 30-September-2009
Beskeder: 580
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat strandvasker Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 12:09

@Strandvasker... et eksternt drev kunne vel sagtens være et delt fra min gamer PC? Det skal testes! Hvis XMBC afspiller et delt drev ligeså godt som det mounter et img der ligger på netværk, så er drevet sgu ude af setup'et.

Der burde ikke være noget i vejen for at dele bluray drevet på din gamer pc, blot tror jeg det kræver at du har kablet gigabit netværk. Jeg kan ikke helt huske båndbreddeforbruget for bluray, men jeg mener konsensus er at wifi ikke helt magter det..
Til top
- Iver Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat - Iver Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 11:56
Hej Alle

Jeg fandt dette setup:

Common Hardware

• ATI Radeon HD 5870 graphics card (Catalyst 9.11 WHQL)
  • 1TB Seagate Barracude 7200.12 hard disk
  • PC Power & Cooling 750W PSU

LGA1156 (Core i5, i3) Hardware

Under dette setup bruger hele systemet 69 watt ved idle og 106 ved full load.

Dette setup er forskelligt fra mit på et væsentligt punkt: 1 x ATI Radeon HD 5870. Det må så rigeligt kunne opveje for drev og tunere.

Jeg kører videre med mit Pico setup Thumbs Up

/Iver

Redigeret af - Iver - 22-Juli-2010 kl. 11:56
Til top
- Iver Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat - Iver Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 09:00
@Strandvasker... et eksternt drev kunne vel sagtens være et delt fra min gamer PC? Det skal testes! Hvis XMBC afspiller et delt drev ligeså godt som det mounter et img der ligger på netværk, så er drevet sgu ude af setup'et.

Det er så fedt med input!!!

Nu skal det self testes, men tak Strandvasker! I første omgang var et eksternt drev kun et boks ved siden af boksen, hvilket jeg ikke ville bryde mig om...

/Iver
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down