recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skabelseshistorien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkabelseshistorien

 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 25>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det giver jo ingen mening det du skriver.


Jamen det er da trist at du ikke forstår det. Jeg har det på præcis samme måde når folk her i tråden bliver ved og ved med at kræve at jeg forholder mig til en sammenligning mellem det billede jeg kan li' og det billede instruktøren kan li'.

For 117. gang, jeg er ligeglad med at sammenligne madvarer, badevand og tv indstillinger, fuldstændigt og fløjtende ligeglad. Intet kunne rage mig mindre end hvordan en instruktør foretrækker tingene. Jeg er udelukkende interesseret i om tingene passer til min smag. Det er meningsløst at I bliver ved med at forlange jeg forholder mig til instruktørens udgave.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

At nogen så efterfølgende ikke ønsker at bruge denne mulighed, men føler trang til at ændre på billedet efter personlige præferencer må folk naturligvis 100% selv om - men at den gængse befolkning er blevet så vant til Fona indstillingen  (den jeg kalder Torch Mode Embarrassed) fordi de aldrig ser andet, at det af bagvejen går hen og bliver de facto sandhed at DET er det bedst tænkelige billede, synes jeg er ret bekymrende.


Hvorfor er det bekymrende? Hvis folk vitterlig synes de der boostede farver er fantastiske hvorfor må de så ikke tænke at det er det bedst mulige? Så længe de ikke "missionerer" og prøver at overbevise os andre om at vi skal gøre det samme, hvad rager det så os hvordan de helt personligt i deres egne stuer vælger at se tv og hvad de mener er optimalt?

Det bekymrende opstår først hvis de begynder at bræge op om at deres valg er det eneste rigtige, forlanger at vi andre bruger deres preferencer som udgangspunkt og kræver at vi skal sammenligne med det de mener er fedest.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 712
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 00:44
Der er nogle stykker her der ikke tillægger det korrekte billede betydning.
Det er et personligt valg.
Ligeledes er det et personligt valg at vælge noget andet.
Dvs. I vælger hvad I vil, og jeg vælger hvad jeg vil.

Nu prøver jeg så at stille følgende spørgsmål:

"Forklar hvorfor det er bedre at starte fra en "forkert" indstilling, end en korrekt, når billedet skal justeres til jeres personlige preference?"

Egentligt mener jeg svaret giver sig selv - og derfor forsøger jeg lige med et første bud på svaret:

"Når man vil justere til en personlig preference, er det ligemeget hvor man starter, og dermed IKKE bedre."

Altså er der i grunden ikke noget argument for at fjernsyn/projektor fra starten ikke skulle ligge på en standard.

Fona/torch mode er noget producenterne har lavet for at få deres fjernsyn til at skille sig "positivt" ud for hr og fru danmark når der sammenlignes på en tv-væg, hvor der skal vælges fjernsyn.

I Fona/torch mode vises så noget tegnefilm og den skærm der ser skarpest ud vinder.

Jeg mener ikke det kan være til gavn for forbrugerne, at konkurrencen om deres penge afgøres på denne måde.

B&O kan sælges fra special-butikker, der har muligheden for at undgå den direkte sammenligning - og alligevel vælger producenten noget andet end den standard der findes på området. Det er angiveligt det forbrugerne vil have.

Jeg har haft B&O og kunne godt blive fristet igen - synes det er smart med tilbage justering for hver 100 timer - MEN det skal s.. være til D65 med korrekte farver, ellers bruger jeg mine penge et andet sted.
Og det er MIT valg - (basta) - her har Struer fabrikken truffet et valg og udelukket mig som kunde - desværre!


Redigeret af FNørd - 27-Juli-2010 kl. 00:48
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det giver jo ingen mening det du skriver.
Jamen det er da trist at du ikke forstår det. Jeg har det på præcis samme måde når folk her i tråden bliver ved og ved med at kræve at jeg forholder mig til en sammenligning mellem det billede jeg kan li' og det billede instruktøren kan li'.


Det er dig der ikke forstår.

Du påstår at du ved hvad der er bedst uden at have noget at relatere til, og det er det vi forsøger at forklare dig.

Du finder noget der er godt nok til dig, men du kan på ingen måde vide om det er bedst.

At hive badevandstemperatur ind i det, viser jo bare hvor lidt du forstår det, for badevandstemperatur og billedindstillinger kan på ingen måde sammenlignes.

Til nød kunne lydstyrke og badevandstemperatur sammenlignes, da man godt kan høre hvornår noget er for højt eller for lavt til ens smag.

Men lydstyrken fortæller intet om forkert eller korrekt fase, korrekte delayindstillinger o.lign.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

At nogen så efterfølgende ikke ønsker at bruge denne mulighed, men føler trang til at ændre på billedet efter personlige
præferencer må folk naturligvis 100% selv
om - men at den gængse befolkning er blevet så vant til Fona indstillingen  (den jeg kalder Torch Mode Embarrassed) fordi de aldrig ser andet, at det af bagvejen går hen og bliver de facto sandhed at DET er det bedst tænkelige billede, synes jeg er ret bekymrende.
Hvorfor er det bekymrende? Hvis folk vitterlig synes de der boostede farver er fantastiske hvorfor må de så ikke tænke at det er det bedst mulige?


Du forstår ikke hvad han skriver. Hvis folk aldrig ser andet, kan de ikke vide om det er bedst.

Der var sikkert mange der mente at en Trabant var en perfekt bil, men de havde jo aldrig prøvet andre.

Hvorfor har du et problem med at det er muligt at vælge en korrekt indstilling på tv'et?

Hvorfor skal der kun være forkerte indstillinger?

Hvorfor skal andre slås med overstyrede farver og kontrast, forkert gamma og farvetemperatur bare fordi du foretrækker det? Hvorfor har du mere at sige end andre?

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Så længe de ikke "missionerer" og prøver at overbevise os andre om at vi skal gøre det samme, hvad rager det så os hvordan de helt personligt i deres egne stuer vælger at se tv og hvad de mener er optimalt?


Hvem er det lige der missionerer i denne tråd? Du skulle måske gå tilbage til side 1 og læse det oprindelige spørgsmål - og måske svare på det.

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det bekymrende opstår først hvis de begynder at bræge op om at deres valg er det eneste rigtige, forlanger at vi andre bruger deres preferencer som udgangspunkt og kræver at vi skal sammenligne med det de mener er fedest.


Hvorfor er standarden et dårligere udgangspunkt end Dynamic?

Igen, der er ingen der anfægter dig i at have andre indstillinger - du reagerer bare sådan.

Redigeret af lunddal - 27-Juli-2010 kl. 08:10
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

At nogen så efterfølgende ikke ønsker at bruge denne mulighed, men føler trang til at ændre på billedet efter personlige præferencer må folk naturligvis 100% selv om - men at den gængse befolkning er blevet så vant til Fona indstillingen  (den jeg kalder Torch Mode Embarrassed) fordi de aldrig ser andet, at det af bagvejen går hen og bliver de facto sandhed at DET er det bedst tænkelige billede, synes jeg er ret bekymrende.


Hvorfor er det bekymrende? Hvis folk vitterlig synes de der boostede farver er fantastiske hvorfor må de så ikke tænke at det er det bedst mulige? Så længe de ikke "missionerer" og prøver at overbevise os andre om at vi skal gøre det samme, hvad rager det så os hvordan de helt personligt i deres egne stuer vælger at se tv og hvad de mener er optimalt?

Det bekymrende opstår først hvis de begynder at bræge op om at deres valg er det eneste rigtige, forlanger at vi andre bruger deres preferencer som udgangspunkt og kræver at vi skal sammenligne med det de mener er fedest.
Hvis du ellers har læst hvad jeg har skrevet så har jeg flere gange sagt at det naturligvis står alle frit for at indstille deres TV lige så skævt de lyster. Det der er bekymrende for mig er at mange mennesker tilsyneladende tror at det er MENINGEN at et TV billede skal se ud som det gør i forretningen, bl.a. fordi det kræver en aktiv indsats at ændre på det - for så må det jo være sådan producenten mener et korrekt billede ser ud.

Hvad der er endnu mere bekymrende er at hvis en tilstrækkelig stor del af befolkningen synes det er sådan et TV billede skal se ud, så er der jo ikke noget som helst incitament for producenten til at gøre det nemt (eller bare muligt) at få et tilnærmelsesvist korrekt billede -  for de få særlinge der rent faktisk ønsker at se billedet som det er meningen det skal se ud.

Hvorfor er det acceptabelt at man som standard kan få et stort udvalg af helt skæve billedindstillinger med et par få tryk på remoten, mens det kræver teknisk assistance at få et korrekt..? Hvorfor ikke have begge dele fra starten så alle er glade - er det virkelig for meget at forlange?

Problemet er at hvis alle går efter den laveste fællesnævner (undskyld udtrykket - det er ikke for at fornærme nogen, jeg ved bare ikke lige hvad jeg ellers skal kalde det), så bliver det alene denne fællesnævner forretningerne tilbyder, fordi de ikke kan leve af "nichen" af folk der ønsker et objektivt korrekt billede. Når så f.eks. Pioneer holder op med at lave plasma TV, fordi økonomien ikke er til stede, så piver folk over at det da også er for galt - for mig er det ikke så forskelligt fra når folk ærgrer sig over at den lokale købmand, slagter og skomager og for den sags skyld radio/TV forretning drejer nøglen om, samtidig med at de selv valfarter i Bilka og Elgiganten fordi det er billigere.








Redigeret af RogueAgent - 27-Juli-2010 kl. 10:12
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Svendinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Heintze Heintze skrev:

Eksempelvis har jeg andre steder set BeoBrian spørge efter nogle JKP kurser, og jeg husker også der var annonceret for dem herinde, du har ikke svaret på hvornår disse kommer. Er det fordi de ikke kommer, eller er du ved at undersøge det?


Det er måske lidt off topic og kan klares med en PM?

Jeg synes det er meget aktuelt, fordi dengang disse kurser blev udbudt, var der tale om et forløb på 3 moduler, og der er kun afholdt det første modul, og det kostede altså omkring 3500,- pr. modul. Så vi er nogen der forventer en afgørelse på om firmaet Otto er ansat hos, har tænkt sig at fuldføre forløbet eller om det blot var for at lave nogle hurtige penge.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Svendinge Svendinge skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Heintze Heintze skrev:

Eksempelvis har jeg andre steder set BeoBrian spørge efter nogle JKP kurser, og jeg husker også der var annonceret for dem herinde, du har ikke svaret på hvornår disse kommer. Er det fordi de ikke kommer, eller er du ved at undersøge det?


Det er måske lidt off topic og kan klares med en PM?
Jeg synes det er meget aktuelt, fordi dengang disse kurser blev udbudt, var der tale om et forløb på 3 moduler, og der er kun afholdt det første modul, og det kostede altså omkring 3500,- pr. modul. Så vi er nogen der forventer en afgørelse på om firmaet Otto er ansat hos, har tænkt sig at fuldføre forløbet eller om det blot var for at lave nogle hurtige penge.


Men hvad har det med denne tråd at gøre?
Til top
Svendinge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 10:31

Men hvad har det med denne tråd at gøre?

[/QUOTE]HMMMMM lad mig se...............kalibrering...............kursus i billedteknologi heraf kalibrering ..................hmmmmmmm.............ClapClapClap............jeg ved det.......du lærer på kurset om kalibrering og værdien af det, hov det hænger sammen og har relevans i denne tråd.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Svendinge Svendinge skrev:


Men hvad har det med denne tråd at gøre?

HMMMMM lad mig se...............kalibrering...............kursus i billedteknologi heraf kalibrering ..................hmmmmmmm.............ClapClapClap............jeg ved det.......du lærer på kurset om kalibrering og værdien af det, hov det hænger sammen og har relevans i denne tråd.
[/QUOTE]
du er utilfreds!......opret en ny tråd til formålet. At du er utilfreds er IKKE det tråden handler om
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Svendinge Svendinge skrev:


Men hvad har det med denne tråd at gøre?

HMMMMM lad mig se...............kalibrering...............kursus i billedteknologi heraf kalibrering ..................hmmmmmmm.............ClapClapClap............jeg ved det.......du lærer på kurset om kalibrering og værdien af det, hov det hænger sammen og har relevans i denne tråd.
du er utilfreds!......opret en ny tråd til formålet. At du er utilfreds er IKKE det tråden handler om

[/QUOTE]Jeg er nu også interesseret i udfaldet af dette, vi er flere som er interesseret i at høre om disse kurser, og det har meget relevans for dette emne. Det viser jo om der er så stor seriøsitet bag de folk som er fortalere for alle TV skal kalibreres.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2010 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Heintze Heintze skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Svendinge Svendinge skrev:

Oprindeligt skrevet af Lunddal Lunddal skrev:


Men hvad har det med denne tråd at gøre?

HMMMMM lad mig se...............kalibrering...............kursus i billedteknologi heraf kalibrering ..................hmmmmmmm.............ClapClapClap............jeg ved det.......du lærer på kurset om kalibrering og værdien af det, hov det hænger sammen og har relevans i denne tråd.
du er utilfreds!......opret en ny tråd til formålet. At du er utilfreds er IKKE det tråden handler om

Jeg er nu også interesseret i udfaldet af dette, vi er flere som er interesseret i at høre om disse kurser, og det har meget relevans for dette emne. Det viser jo om der er så stor seriøsitet bag de folk som er fortalere for alle TV skal kalibreres.
Nu har det så været nævnt flere gange i denne tråd - bl.a. af Otto selv - at formålet med denne tråd ikke er at sælge en masse kalibreringer til folk. Formålet er at forsøge at få klarlagt hvad argumenterne skulle være for at fremstille et TV der som udgangspunkt ikke er i stand til at vise et korrekt billede. Det har for så vidt ikke noget med nogen ikke-afholdte kurser at gøre. At kurserne så berører nogen af de samme del emner gør det ikke mere relevant for den aktuelle debat.

Kalibrering er jo netop kun et issue fordi TV producenterne tilsyneladende ikke er synderligt interesseret i at fremstille apparater der kan vise et korrekt billede som udgangspunkt. Kalibreringen er jo ikke et mål i sig selv - det er et Stom P agtigt middel til at nå frem til en målsætning om at en skærm viser et så korrekt billede som muligt.

At der er deltagere i denne tråd der ikke har dette behov er da fint nok, og det må de selv om - men hvad skulle være argumentet for at os der GERNE vil have et korrekt billede ikke må kunne få det, bare fordi andre er ligeglade..? 

Edit: Der var gået fuldstændig ged i citaterne i de forrige par indlæg, jeg har forsøgt at rydde op i dem - sig endelig til hvis jeg har fået byttet om på nogen Embarrassed


Redigeret af RogueAgent - 27-Juli-2010 kl. 10:59
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1516171819 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu