recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skabelseshistorien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSkabelseshistorien

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Snotbuks Snotbuks skrev:

Hvorfor gør det de så ikke, jo det er nok fordi det koster dem nogle penge.


Nej, det er hovedsageligt fordi så sælger fjernsynet ikke så godt, når det står i butikken.

Skal hver tv individuelt kalibreres på fabrikken, vil det selvfølgeligt koste. Men panelerne der bruges er meget ens og der kan sagtens opnås noget der ligner D65 (close but no cigar), se bare på THX på panasonics plasma.

At LCD fabrikanterne bruger forskellige paneler i produktionen af de enkelte tv er let at kompensere for, når først man har indstillingerne til den enkelte paneltype, skal den bare i alle andre tv med den type paneler - intet problem. På samme vis som de kan sættes op til "FONAfarver" fra fabrikken, kan de også sættes op til noget der er tæt på D65.

Men i bund og grund er det prisen der tæller når folk skal købe tv og så er det blikfanget i butikken. Fint nok at der nogle steder er nørder der gerne vil have det bedst mulige billede. Men det er altså ikke os producenterne lever af - og sådan er det.

Klaus
Til top
taalmod Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2008
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


...
Fint nok at der nogle steder er nørder der gerne vil have det bedst mulige billede. Men det er altså ikke os producenterne lever af - og sådan er det.

Klaus
 
Jeg tror, det er her, hunden ligger begravet. Der er et kundesegment, der efterspørger korrekte indstillinger, men det er småt, meget småt, i forhold til det segment, der køber det, der imponerer dem i butikken, eller det, som sælgeren tilfældigvis anbefaler, eller det, som ser ud til at have de bedste/fleste features som i bedste fald ikke forringer billedkvaliteten osv.
 
Nogle få producenter forsøger, men hvis ikke det giver resultat på bundlinien, er det tæt på utopi at tro at nogle af de andre vil følge efter.
 
Det er derfor det giver forretningsmæssigt mening (i hvert fald for mig) at B&O bruger et forbrugerpanel til at fortælle dem, hvordan billedet skal se ud i stedet for at levere så tæt på D65 som de nu kan inden for fornuftige rammer, og det er derfor jeg ikke forventer at de andre følger efter.
 
Ca. 80% af prisen på elektronikprodukter udgøres af materialerne generelt, så en ekstra indstilling tæt på D65 ville ikke give meget merpris, men så længe producenterne ikke mener det giver dem mersalg, vil det ikke blive lavet.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 11:30
 i forhold til det segment, der køber det, der imponerer dem i butikken
 
Og kommer hjem, og bliver skuffede. Jeg har oplevet en del af saadanne historier, mens jeg aldrig har hoert nogen, som jeg har overtalt til at kigge paa og koebe Pana el. Pio sige, at de er skuffede. Tvaertimod.
 
Problemet er blot, at kunderne er uvidende, og at saelgerne (og producenterne aabenbart) er ligeglade.

BORING!
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 12:00
>Problemet er blot, at kunderne er uvidende, og at saelgerne
>(og producenterne aabenbart) er ligeglade.
 
det handler om SALG og hvordan man fremstiller sit produkt i forehold til andre,
sådan at kunderne vælger at købe, Det er da indlysende.
 
Det ved B&O alt om, derfor har de genialt nok valgt at lade et panel af rigtige levende menesker
bestemme hvordan det flotteste billede skal se ud, for derefter at default indstille detes TV
på den måde, det er da metoden til at gøre FLEST gennemsnits folk glade, og sikre at salget stiger.
 
Nørderne de 0.1% af kunderne, der vil have "korrekt" D65 og ISF instillinger og hvad ved jeg,
må så bare gøre det selv efter bedste evne, eller betale en expert for at gøre det for dem.
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Problemet er blot, at kunderne er uvidende, og at saelgerne (og producenterne aabenbart) er ligeglade.


Nej, problemet er stadigvæk, hvor pengene ligger. Se hvor mange der vil betale for at gå i en butik og betale for den rette service.

Det er så få at "den gode gamle" radioforretning er en uddøende race.


Klaus
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:16

Saa kunderne er ikke uvidende? Det tror jeg de fleste, der har arbejdet i branchen vil vaere rimelig uenige med dig i.



Redigeret af amorbavian - 30-Juli-2010 kl. 15:28

BORING!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Saa kunderne er ikke uvidende?


Jo, det er de netop. Derfor tager de det der ser mest imponerende ud.

Klaus
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:33

Men de faar jo naesten ikke tilbudt andet. Naar du kommer i en FONA, saa har du jo 50 pumpede LCD skaerme paa en vaeg, der i sidste ende bliver solgt paa features saasom youtube, skype og andet lort.

Da jeg var saelger, kunne jeg altid (eller for det meste) saelge det BEDSTE TV og ikke det, der saa mest imponerende ud (nogle gange var folk for staedige alligevel). For i sidste ende vil kunderne jo godt have et godt billede og ikke bare en masse features og ubrugelig teknologi i deres TV.

Du ved jo, at kunderne kommer ind og siger, at de har set en reklame hvor Sony 200hz siger, at det goer billederne ved sport mere tydelige, og saa er den ikke laengere. De forholder sig ikke kritisk til det de faar fortalt, og tager det som fakta. Det er saa her saelgeren burde komme ind.

Derfor mener jeg at problemet er kunderne og saelgerne. :) 

 

 


BORING!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Men de faar jo naesten ikke tilbudt andet.


Nej, for det er der pengene er.......

Klaus
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:41

MEN hvis saelgerne ikke var ligeglade og begyndte at saelge efter det bedste billede (hvis de overhovedet ved det) saa vil fokus blive flyttet, og saa ville der ogsaa vaere (flere) penge i det andet - som ogsaa kan komme til at se pumpet ud, hvis man er til det.

Saa hvis de kun fik tilbudt "det korrekte" (i mangel paa bedre udtryk, lad os bare kalde det det) ville producenternes fokus ogsaa blive flyttet fra en masse ubrugelige features til mere korrekt farvegengivelse o.lign.

Kan du foelge mig?

BORING!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

MEN hvis saelgerne ikke var ligeglade og begyndte at saelge efter det bedste billede (hvis de overhovedet ved det) saa vil fokus blive flyttet, og saa ville der ogsaa vaere (flere) penge i det andet - som ogsaa kan komme til at se pumpet ud, hvis man er til det.

Saa hvis de kun fik tilbudt "det korrekte" (i mangel paa bedre udtryk, lad os bare kalde det det) ville producenternes fokus ogsaa blive flyttet fra en masse ubrugelige features til mere korrekt farvegengivelse o.lign.

Kan du foelge mig?


Jeg forstår fint, hvad du skriver, jeg kunne også godt tænke mig at det var sådan.

Men at sælge gode tv med "korrekt billedgengivelse" er der ikke så mange penge i som at "kaste lort over disken".  Og folk er jo ligeglade med butikkerne, for når først de har set "det gode tv", går de hjem og bestiller det billigst muligt fra "Türkmenistan" (hvis det ellers er billigst der).


Klaus
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

det handler om SALG og hvordan man fremstiller sit produkt i forehold til andre,
sådan at kunderne vælger at købe, Det er da indlysende.
Kan du huske "The Pepsi Challenge"? Det er nok ca. 25 år siden. Pepsi stillede sig op med prøvesmagningsboder rundt omkring og lod folk blindsmage Coca-Cola og Pepsi. Det viste sig, at flertallet foretrak Pepsi. Min egen opfattelse af Pepsi er, at det er en meget sød Cola, som virker tiltalende ved første slurk, men den bliver for meget, hvis man skal drikke en hel flaske. Jeg tror ikke, at test-ofrene havde foretrukket Pepsi, hvis de havde skulle drikke en hel flaske af hver.

Og hvad er det så, jeg vil frem til? Jo, hvis folk får det, de umiddelbart tror, at de vil have, ender de tit med en dårligere oplevelse på længere sigt.



Redigeret af Allan Olesen - 30-Juli-2010 kl. 17:31
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu