recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp mig! - Pioneer KRP pixelfejl................
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp mig! - Pioneer KRP pixelfejl................

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
Forfatter
Besked
Tjalfisken Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 20:44
Er der tegnet nogen speciel 2 års garanti, eller er det noget Pioneer yder? For ellers, så tror jeg, at du tænker på reklamationsret, og der er en væsentlig forskel på de to ting. 
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem siger det er EN PIXELFEJL!!! Det kan jo lige så vel være inde i TV'et at der er noget galt, og så er der jo stadig 2 års garantien.


Sandsynligheden for, at det skulle diagnosticeres som andet en en Pixel-fejl, er meget lille. Hav ikke alt for store forhåbninger, men i din situation jagter man selvfølgelig alle de små muligheder.

Hvis det er en fejl inde i Tv'et, dækker "reklamationsretten" forhåbentlig, og ikke "garantien"


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem siger det er EN PIXELFEJL!!! Det kan jo lige så vel være inde i TV'et at der er noget galt, og så er der jo stadig 2 års garantien.


Sandsynligheden for, at det skulle diagnosticeres som andet en en Pixel-fejl, er meget lille. Hav ikke alt for store forhåbninger, men i din situation jagter man selvfølgelig alle de små muligheder.

Hvis det er en fejl inde i Tv'et, dækker "reklamationsretten" forhåbentlig, og ikke "garantien"


Jo, der er faktisk 2 år garanti på TV´etWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 21:00
I griber seriøst efter halmstrå. Jeg vil dog virkelig håbe i får held med jeres forehavende. Det vil stille fremtidige købere langt bedre end det er tilfældet for nuværende.

Meld endelig tilbage hvis det lukkedes at få repareret TVet på garantien. Jeg har også en lysende rød pixel på mit PZ85... Jeg har et års reklamationsret tilbage... :-)


tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 22-Juli-2010 kl. 21:07
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem siger det er EN PIXELFEJL!!! Det kan jo lige så vel være inde i TV'et at der er noget galt, og så er der jo stadig 2 års garantien.


Sandsynligheden for, at det skulle diagnosticeres som andet en en Pixel-fejl, er meget lille. Hav ikke alt for store forhåbninger, men i din situation jagter man selvfølgelig alle de små muligheder.

Hvis det er en fejl inde i Tv'et, dækker "reklamationsretten" forhåbentlig, og ikke "garantien"


Jo, der er faktisk 2 år garanti på TV´etWink


Aha, dvs. forhandleren yder en særskilt garanti, måske på enkelte produkter.

Noget helt andet er, at hvis Tv'et bliver sendt til undersøgelse, er det typisk værkstedet som får det sidste ord med på vejen. Det er deres vurdering, som forhandleren i de fleste tilfælde følger. Hvis det diagnosticeres som en pixel-fejl, står forhandleren lidt alene med sit bevisgrundlag overfor producenten, som i dette tilfælde vil være ude af billedet. Jeg ved ikke helt, om det gør sig gældende alle steder, men i Elgiganten har man lavet aftaler med mange af producenterne, som  tager sig af evt. reparationsomkostninger det første år, og forhandleren det andet, selvom det efter forhold kan variere og krydse ind over hinanden i enkelte situationer. Meget afhænger derfor nok af diagnosticeringen, og forhandlerens vilje til at afhjælpe problemet.


Redigeret af vasif - 22-Juli-2010 kl. 21:18
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

I griber seriøst efter halmstrå. Jeg vil dog virkelig håbe i får held med jeres forehavende. Det vil stille fremtidige købere langt bedre end det er tilfældet for nuværende.

Meld endelig tilbage hvis det lukkedes at få repareret TVet på garantien. Jeg har også en lysende rød pixel på mit PZ85... Jeg har et års reklamationsret tilbage... :-)


tvkartoffel
Mange tak for dine gode ønskerTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kald mig nu bare det i synes passer bedst - I simply give a damnSmile 

Så kan jeg jo bare se væk fra den PM du skrev forledenWink


Jeg er ellers helt enig med Søren Ingemann. Jeg tror i kæmper for en, på forhånd, tabt sag.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kald mig nu bare det i synes passer bedst - I simply give a damnSmile 

Så kan jeg jo bare se væk fra den PM du skrev forledenWink


Jeg er ellers helt enig med Søren Ingemann. Jeg tror i kæmper for en, på forhånd, tabt sag.
Det bestemmer du helt selv Anima - hvis du kan se en sammenhæng i den sag - bortset fra at jeg ikke som visse andre har været personligWink
 
Det har jeg gjort før - kæmpet en umiddelbart håbløs sag - og vundetSmile


Redigeret af Hother - 22-Juli-2010 kl. 21:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 22:17
Jeg synes det er komisk, at ro atdet IKKE er en Pixelfejl ja helt sikkert det er inde i tvet...*g*,jeg har selv haft/har en død pixel på mit tv i soveværelset som er et pioneer 436 og havde samme diskution med pioneer,de mener ike det er en fejl med og jeg citere "en følge af teknoligien" og den bliver ikke skiftet af den grund, hvad havde i egentlig forestillet jer helt præcis de skulle gøre???
 
Desuden kan EN død pixel på et full hd tv i 50" da ikke ødelægge så meget ????
 
Tommy
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

Jeg synes det er komisk, at ro atdet IKKE er en Pixelfejl ja helt sikkert det er inde i tvet...*g*,jeg har selv haft/har en død pixel på mit tv i soveværelset som er et pioneer 436 og havde samme diskution med pioneer,de mener ike det er en fejl med og jeg citere "en følge af teknoligien" og den bliver ikke skiftet af den grund, hvad havde i egentlig forestillet jer helt præcis de skulle gøre???
 
Desuden kan EN død pixel på et full hd tv i 50" da ikke ødelægge så meget ????
 
Tommy
Nu bygger den mulige antagelse fra den i mine øjne mest kompetente personligheder ud i TV og teknikken bag. Så du du griner bare videreWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

Jeg synes det er komisk, at ro atdet IKKE er en Pixelfejl ja helt sikkert det er inde i tvet...*g*,jeg har selv haft/har en død pixel på mit tv i soveværelset som er et pioneer 436 og havde samme diskution med pioneer,de mener ike det er en fejl med og jeg citere "en følge af teknoligien" og den bliver ikke skiftet af den grund, hvad havde i egentlig forestillet jer helt præcis de skulle gøre???
 

Desuden kan EN død pixel på et full hd tv i 50" da ikke ødelægge så meget ????

 

Tommy


Mener du seriøst at 1 død pixel ikke kan ødelægge så meget?

Prøv næste gang din kone har en helt hvid skjorte på, at sætte en enkelt lille rød prik på fronten af den, så skal du se at en enkelt lille "pixel" kan ødelægge meget
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Prøv næste gang din kone har en helt hvid skjorte på, at sætte en enkelt lille rød prik på fronten af den, så skal du se at en enkelt lille "pixel" kan ødelægge meget


Nu sidder du vel heller ikke og glor på en hvid tv skærm hele dagen?

Klaus
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu