HVR-4400 + WinTV-CI + Strong CAM fra Canal Digital |
Besvar
|
Side <1 345 |
| Forfatter | |
elacris
Junior bruger
Medlem siden: 10-Marts-2010 Status: Offline Beskeder: 26 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: HVR-4400 + WinTV-CI + Strong CAM fra Canal DigitalSendt: 01-August-2010 kl. 17:19 |
Jeg har forsøgt på en anden maskine med VLC. Det er samme resultat. Jeg har kun optaget 5 sekunder, da fuld HD ret hurtigt fylder en frygtelig masse. Jeg kan dog godt uploade en større hvis det ønskes. Filen kan hentes her: http://www.easy-share.com/1911750589/Discovery HD - 17 MB.ts Jeg er lidt bange for at det måske er mit WinTV-CI som ikke kan følge med. Det er dog ikke et problem jeg har hørt fra andre. |
|
|
HTPC: MediaPortal / Hauppauge HVR-1100 + Cinergy S2 PCI HD CI / Windows 7 / ASUS ENGT240 Silent.
|
|
![]() |
|
cloudy
Super bruger
Medlem siden: 03-April-2006 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 341 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 01-August-2010 kl. 17:54 |
|
Har lige hentet filen og kan heller ikke få det til at virke. Jeg tror du har ret i at WinTV-CI USB ikke kan følge med datamængden. Da billede bliver dannet i toppen må det betyde at dekodningen ikke kan 'nå' at blive færdig.
Jeg har selv en wintv-ci-usb (tro det løgn, men elgiganten havde den for 10kr. i en af deres tilbudskurve), som jeg har brugt med dvbviewer, og den kan godt dekode HD kanaler rent kapacitets mæssigt. Jeg måtte dog bruge terratec drivere til den, men det er det samme hardware. Det synes at MediaPortal med Hauppauge wintv usb ci drivere, ikke kan nå at afkode HD kanalen. :-( |
|
![]() |
|
elacris
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 01-August-2010 kl. 18:54 |
|
Vil det sige at jeg kunne forsøg mig med terratec's driver? Deres CI ligner godt nok fuldstændig den fra Hauppauge.
|
|
|
HTPC: MediaPortal / Hauppauge HVR-1100 + Cinergy S2 PCI HD CI / Windows 7 / ASUS ENGT240 Silent.
|
|
![]() |
|
avh
Guld medlem
Medlem siden: 29-Juli-2005 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 2012 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 01-August-2010 kl. 19:38 |
|
Jeg mene det skal hænge sammen, jeg anvender (og virker) f.eks. et terratec dvb-t tv-kort sammen med det omtalte hauppauge win ci og med terratec drivers.
Win ci virker f.eks. ikke sammen med et technotrend dvb-t tv-kort som også sider i maskinen...
Har du mulighed for at afprøve strong CAM + smart-card i andre enheder, tv eller box til HD-kanaler?
(for at sikre at det rent faktisk virker med aktivering)
Der kan ikke tænkes at være driver probelmer med hauppauge kortet (og win ci)? Redigeret af avh - 01-August-2010 kl. 19:38 |
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2 terratec 2400 dti DVB-T TeVii s470 DVB-S2
|
|
![]() |
|
cloudy
Super bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 01-August-2010 kl. 19:54 |
Helt sikkert, det er ikke lige til at blande de forskellige drivere....men man kan i dvbviewer, som noget særligt, definere en external ci, som skal være en terratec driver, dette er udviklet af dvbviewer folkene udfra terratec's sdk. Denne eksterne usb ci burde så kunne bruges med ethvert dvb kort som dvbviewer understøtter ikke kun terratec. Jeg har afprøvet det med et firedtv, og den eksterne wintv ci kan 'overtrumfe' firedtv's indbyggede ci ! Men med MediaPortal er kan denne løsning nok ikke brugbar. Redigeret af cloudy - 01-August-2010 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
cloudy
Super bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 01-August-2010 kl. 20:03 |
Er det med 'external ci (experimantal)' eller med 'has ci module' ? |
|
![]() |
|
avh
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 01-August-2010 kl. 20:42 |
|
Det er med external ci afkrydset, technotrend ikke virker... (technotrend har også sit eget ci-interface) Der fremkommer kun mulighed for at udvælge terratec-tunerne...
Men interessant det virker med fireDTV...
Og at USB-muligheden skulle være generel... Redigeret af avh - 01-August-2010 kl. 20:43 |
|
|
|
|
![]() |
|
elacris
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 02-August-2010 kl. 08:32 |
Ikke umiddelbart - desværre. Hvis jeg skulle finde på at købe et alternativ til HVR-4400+CI, hvad skulle det så være?
|
|
|
|
|
![]() |
|
avh
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 02-August-2010 kl. 09:30 |
|
Jeg har to typer DVB-S2 TV-kort.
TeVii s470 virker meget fint, men er irrevant fordi ingen umiddelbar cam-interface...
Har anvendt Technotrend s3200 til modtagelse af canal digital og det virkede.
Ser man på modtagefølsomhed er teVii s470 klart overlegen... I dag ville jeg nok mest gå efter et kort fra Terratec...
Redigeret af avh - 02-August-2010 kl. 09:33 |
|
|
|
|
![]() |
|
elacris
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 22-August-2010 kl. 18:36 |
|
Så er HVR-4400+WinTV-CI skiftet ud med et Cinergy S2 PCI HD + internt CI modul.
Det er 99% en succes. Med Hauppauge løsningen havde jeg følgende problemer:
Med Cinergy S2 løsningen har jeg "kun" følgende problemer:
Alt i alt er Cinergy en bedre løsning en Hauppauge - MEN damn - det er nok sidste gang jeg laver mig et HTPC. Næste gang (om et par år) håber jeg at de nye TV har dualtuner som tillader optagelse fra en kanel (fx. DVB-S), mens man kikker på en anden (fx. DVB-T). Sammensat med en WDTV (http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30) dækker det vist mit behov!! Brian |
|
|
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1 345 |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
| |