Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HVR-4400 + WinTV-CI + Strong CAM fra Canal Digital

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Indlæg som besvares
elacris Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 10-Marts-2010
Status: Offline
Beskeder: 26
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat elacris Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HVR-4400 + WinTV-CI + Strong CAM fra Canal Digital
    Sendt: 01-August-2010 kl. 17:19
Citat: cloudy

Du kan prøve at optage et par minutters HD kanal og så afspille filen på en anden computer. Evt. upload den så andre kan teste filen for dig. På den måde kan man finde ud af om det er et afspilnings problem, eller om kanalen bare ikke modtages/dekodes ordentligt.

Jeg har forsøgt på en anden maskine med VLC. Det er samme resultat. Jeg har kun optaget 5 sekunder, da fuld HD ret hurtigt fylder en frygtelig masse. Jeg kan dog godt uploade en større hvis det ønskes. Filen kan hentes her: http://www.easy-share.com/1911750589/Discovery HD - 17 MB.ts

Jeg er lidt bange for at det måske er mit WinTV-CI som ikke kan følge med. Det er dog ikke et problem jeg har hørt fra andre.

HTPC: MediaPortal / Hauppauge HVR-1100 + Cinergy S2 PCI HD CI / Windows 7 / ASUS ENGT240 Silent.
Til top
cloudy Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 03-April-2006
Land: Denmark
Beskeder: 341
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat cloudy Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 17:54
Har lige hentet filen og kan heller ikke få det til at virke. Jeg tror du har ret i at WinTV-CI USB  ikke kan følge med datamængden. Da billede bliver dannet i toppen må det betyde at dekodningen ikke kan 'nå' at blive færdig.

Jeg har selv en wintv-ci-usb (tro det løgn, men elgiganten havde den for 10kr. i en af deres tilbudskurve), som jeg har brugt med dvbviewer, og den kan godt dekode HD kanaler rent kapacitets mæssigt. Jeg måtte dog bruge terratec drivere til den, men det er det samme hardware.

Det synes at MediaPortal med Hauppauge wintv usb ci drivere, ikke kan nå at afkode HD kanalen.
:-(
Til top
elacris Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat elacris Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 18:54
Vil det sige at jeg kunne forsøg mig med terratec's driver? Deres CI ligner godt nok fuldstændig den fra Hauppauge.

HTPC: MediaPortal / Hauppauge HVR-1100 + Cinergy S2 PCI HD CI / Windows 7 / ASUS ENGT240 Silent.
Til top
avh Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 29-Juli-2005
Beskeder: 2012
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat avh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 19:38
Jeg mene det skal hænge sammen, jeg anvender (og virker) f.eks. et terratec dvb-t tv-kort sammen med det omtalte hauppauge win ci og med terratec drivers.

Win ci virker f.eks. ikke sammen med et technotrend dvb-t tv-kort som også sider i maskinen... 

Har du mulighed for at afprøve strong CAM + smart-card i andre enheder, tv eller box til HD-kanaler?
(for at sikre at det rent faktisk virker med aktivering)

Der kan ikke tænkes at være driver probelmer med hauppauge kortet  (og win ci)?

Redigeret af avh - 01-August-2010 kl. 19:38
DVBviewer, Technotrend DVB-S2 terratec 2400 dti DVB-T TeVii s470 DVB-S2
Til top
cloudy Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat cloudy Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 19:54
Citat: avh

Jeg mene det skal hænge sammen, jeg anvender (og virker) f.eks. et terratec dvb-t tv-kort sammen med det omtalte hauppauge win ci og med terratec drivers.

Helt sikkert, det er ikke lige til at blande de forskellige drivere....men man kan i dvbviewer, som noget særligt, definere en external ci, som skal være en terratec driver, dette er udviklet af dvbviewer folkene udfra terratec's sdk. Denne eksterne usb ci burde så kunne bruges med ethvert dvb kort som dvbviewer understøtter ikke kun terratec. Jeg har afprøvet det med et firedtv, og den eksterne wintv ci kan 'overtrumfe' firedtv's indbyggede ci ! Men med MediaPortal er kan denne løsning nok ikke brugbar.

Redigeret af cloudy - 01-August-2010 kl. 20:00
Til top
cloudy Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat cloudy Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 20:03

Win ci virker f.eks. ikke sammen med et technotrend dvb-t tv-kort som også sider i maskinen...

Er det med 'external ci (experimantal)' eller med 'has ci module' ?
Til top
avh Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat avh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 20:42

Det er med external ci afkrydset, technotrend ikke virker...  (technotrend har også sit eget ci-interface)

Der fremkommer kun mulighed for at udvælge terratec-tunerne...

Men interessant det virker med fireDTV...
Og at USB-muligheden skulle være generel...

Redigeret af avh - 01-August-2010 kl. 20:43
Til top
elacris Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat elacris Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 08:32

Har du mulighed for at afprøve strong CAM + smart-card i andre enheder, tv eller box til HD-kanaler?
(for at sikre at det rent faktisk virker med aktivering)

Ikke umiddelbart - desværre.

Hvis jeg skulle finde på at købe et alternativ til HVR-4400+CI, hvad skulle det så være?
Til top
avh Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat avh Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 09:30
Jeg har to typer DVB-S2 TV-kort.
TeVii s470 virker meget fint, men er irrevant fordi ingen umiddelbar cam-interface...

Har anvendt Technotrend s3200 til modtagelse af canal digital og det virkede.
Ser man på modtagefølsomhed er teVii s470 klart overlegen...
I dag ville jeg nok mest gå efter et kort fra Terratec...

Redigeret af avh - 02-August-2010 kl. 09:33
Til top
elacris Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat elacris Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2010 kl. 18:36
Så er HVR-4400+WinTV-CI skiftet ud med et Cinergy S2 PCI HD + internt CI modul.

Det er 99% en succes.

Med Hauppauge løsningen havde jeg følgende problemer:

1. Ingen HD kanaler.
  2. Maskinen gik ofte ned (ca. hver anden dag).
  3. 2-3 gange om dagen gik TVServer (MediaPortal) ned ifm. med fejl fra WinTV-CI modulet.
  4. Hver eneste gang jeg ikke havde brugt TV-delen og vendte tilbage, skete det at ved første kanalvalg, fik jeg graf, billede eller lyd fejl. Ofte kunne et skift til en anden kanal løse problemet, men enkelte gange låste kortet og jeg skulle gennem en genstart af maskinen.

Med Cinergy S2 løsningen har jeg "kun" følgende problemer:
  1. HD kanaler kan næsten ses. De dekodes fint af Cinergy, men min CPU har ikke kræfter nok og mit NVidia 7600GS understøtter ikke DXVA. Nogen siger at DXVA burde virke, mens andre siger at det ikke virker. Det er nok tid til et nyt grafikkort (spørgsmål til havd kommer i en anden tråd:-))

2. STØJ! Det første jeg oplevede efter skiftet til Cinergy, var at live TV havde ryk i billedet. Det viste sig at jeg har en masse frame-drops (ses via SHIFT+1 i MediaPortal). Faktisk ca. hver andet sekund. Det mest mystiske var at det samme skete med mit DVB-T kort (HVR-1100) og det har aldrig været et problem med det kort.
    Jeg har nu rykket rundt på mit grafikkort og Cinergy kort, så der er så stor afstand som overhovedet muligt. Mit frame-drop er nu ned på ca. hver 5. sekund. Det er stadigvæk alt for meget, men dog så godt at man virkelig skal kikke efter for at se det. Min kone kan ikke se at der er noget problem :-). Måske prøver jeg at lave et EMI shield. Det kan måske tag det sidste.

3. Nogle gange får jeg fejl fra MediaPortal når jeg skifter kanal. Et skift til en anden kanal løser dog altid problemet. Jeg er sikker på at det ligger i MediaPortal. Der er andre som har samme problem med den sidste version (1.1.0 Final).
Alt i alt er Cinergy en bedre løsning en Hauppauge - MEN damn - det er nok sidste gang jeg laver mig et HTPC. Næste gang (om et par år) håber jeg at de nye TV har dualtuner som tillader optagelse fra en kanel (fx. DVB-S), mens man kikker på en anden (fx. DVB-T). Sammensat med en WDTV (http://www.wdc.com/en/products/index.asp?cat=30) dækker det vist mit behov!!

Brian

Til top
 Besvar Besvar Side  <1 345
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down