recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic G20 går altid på AV når det tændes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic G20 går altid på AV når det tændes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic G20 går altid på AV når det tændes
    Sendt: 23-Juli-2010 kl. 19:23
Min PVR sender åbenbart signal ud via SCART, selv når den er slukket, så mit TV går altid på AV (AV2 hvor SCART-kablet fra PVR'en sidder) når det tændes.
Jeg har ikke kunnet programmere mig ud af det med min Harmony multi-remote, og har heller ikke kunnet finde nogle indstillinger i TV'et, der disabler at TV'et automatisk skifter til AV, når der er signal på.

Er der nogen, der har et godt råd eller to til hvordan jeg løser ovenstående problem?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 19:30
Mener det er pin 8 der styrer det. Kan bare fjernes, så skifter det ikke mere. Se mere her

Redigeret af Kampus - 23-Juli-2010 kl. 19:31
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 19:32
 
 Hvis ikke der i stedet kan bruges HDMI, så skal du fjerne ben 8 i Scart, så er der ingen styrespænding.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 19:55
Kan det tænkes at "hotelmode" kan gøre noget ved det? ( hvis altså G20 har det )

tvkartoffel
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 20:26
Tak for svarene.
Jeg havde også selv overvejet at klippe ben 8, men ville lige høre først, om der var nogen, der kendte en "software" løsning på problemet...

HDMI er ikke en mulighed, da PVR'en ikke har dette.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 21:41
I hotelmode kan man, i hvert fald på mit tv,vælge at starte op på DVB. Jeg formoder at det er det du gerne vil? Har du prøvet?

tvkartoffel
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 22:52
Nix, har ikke prøvet hotel-mode før.
Kan ikke lige få det til at virke.
-v på siden + 3x AV giver mig ikke nogen hotel-menu.
Jeg prøver igen i morgen.
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

I hotelmode kan man, i hvert fald på mit tv,vælge at starte op på DVB. Jeg formoder at det er det du gerne vil? Har du prøvet?

tvkartoffel
Hvad er hotelmode, og hvor kan jeg finde det Smile
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 01:33
Hotel mode er en skjult funktion der kan få et Panasonic TV til at starte op på en bestemt indgang. F.eks HDMI 1 eller lignende. Jeg er ikke 100% sikker på at det findes på alle modellerne. Det kan også være man skal bruge en anden taste kombination for at få adgang på de nye modeller.

Følgende vejledning virker på mit PZ85:

Læs det grundigt. Der er gode muligheder for at lave ulykker. - Du er advaret :-)

Hotel mode vejledning:

Tænd TV

På selve TVet holdes knappen "- / V" inde. (Den sidder på siden)

På remoten trykker du samtidig på "AV" 3 gange.

"hotel mode" menuen kommer frem på skærmen.

I den øverste linie sættes "hotel mode" til on.

I den anden linie sættes "initial input" til AV1 eller den indgang du måtte ønske dit TV skal starte op på.

Pil ikke ved de andre indstillinger! Særligt ikke de to nederste!

Tryk "exit" på remoten for at komme ud af menuen.

Sluk for TV på remoten.

Tænd for TV igen på remoten (den røde tænd/sluk), og nu starter det op på den indgang du valgte i "initial input".



Ellers er der en vejledning med billeder her:

http://hubpages.com/hub/Hotel-Mode-Panasonic-Televisions


EDIT:

Det ser ud til at det virker på G20 også:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82311&PID=835823&title=start-p-hdmi-p-panasonic-g20

MVH
tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 24-Juli-2010 kl. 01:49
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 10:09
Det virker på G20. Er testet. Meget enkelt endda. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 10:34
Virker også på et VT20. Og PX70.

Tror at det virker på de fleste nyere panasonic tv
Til top
BFischer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BFischer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2010 kl. 11:51
Hotel Mode fungerer også fint på G10. Med TDC Hometrio ønsker man typisk startsignal på HDMI1. Og det kan løses med vejledningen ovenfor.
/Fischer
Panasonic G10 42"
TDC HomeTrio
NAD C315BEE
Bose Acoustimass 3 Series 5
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu