Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Visnings- og lytte-udstyr > Surround & HiFi
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af stereo højtalere!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Indlæg som besvares Sortering i omvendt orden
KlausDM Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 12-Marts-2010
Status: Offline
Beskeder: 512
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat KlausDM Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Køb af stereo højtalere!
    Sendt: 28-Juli-2010 kl. 17:11
Citat: Hans j

Og hvis du søger lidt på nettet, så vil du kunne læse, at Diva kræver noget mere effekt end hvad en 608´er kan præstere.

Det kommer jo stærkt an på, hvor højt han ønsker at spille.

Eksempelvis trækker en NAD 3020 (2 gange sølle 25W) ganske fint sådan et sæt højttalere.

Ved du hvad samtlige herinde har ?

Nej, men mange skriver det i deres signatur.

Grand Diva er ikke bygget til høj rockmusik, med mindre at man har en god forstærker, men den er på mange måder som DLS R55, det vil sige en utroligt musikalsk højttaler der banker røven ud af bukserne på meget andet udstyr - også til langt flere penge.

Og nej, jeg har desværre ikke et sæt Grand Diva selv.......

Klaus
Til top
Puma Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 05-September-2004
Land: Denmark
Beskeder: 574
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Puma Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 13:25
Hvad med et par små flade Audiovector K-XX højtalere, har selv et par sådan som baghøjtalere i min 7.1 opsætninger de spiller helt suverænt efter min mening prisen er måske lidt over dit budget ( gav kr 4200), men de altså efter men mening også pengene værd.
Pioneer PDP-428XD
Zaptor
Panasonic DMR-EX87
Sony BDP-S350
Denon AVR-1909
Til top
Aim Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 30-Juni-2010
Land: Danmark
Status: Online
Beskeder: 235
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Aim Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 12:10
Citat: frugtkompot

Og hvorfor linker Aim altid til Sonus Faber højtalere? :p
Ja hvorfor mon Smile 
Har ikke noget Sonus Faber i huset selv, har dog nogle andre Italenske højttaler der også spiller helt fantastisk.
Til top
frugtkompot Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 04-April-2008
Beskeder: 282
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat frugtkompot Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:56
Og hvorfor linker Aim altid til Sonus Faber højtalere? :p
Video: Receiver: Onkyo TX-SR608. TV: Panasonic 42" X10, PS3 40GB Fat, Samsung DVDHD870.
Audio: 5.1 - Front: Dali Concept 6, Dali Concept CT, Dali Concept 1 - Sub: XTZ W12.16
Til top
frugtkompot Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 04-April-2008
Beskeder: 282
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat frugtkompot Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 11:55
En Onkyo 608 kan vel sagtens trække et par Dali Grand. Det er muligt, at den ikke kan maksimere deres ydeevne, men derfor kan man sagtens få god lyd ud af dem.
Video: Receiver: Onkyo TX-SR608. TV: Panasonic 42" X10, PS3 40GB Fat, Samsung DVDHD870.
Audio: 5.1 - Front: Dali Concept 6, Dali Concept CT, Dali Concept 1 - Sub: XTZ W12.16
Til top
Aim Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Aim Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:49

PS: Ved du hvad samtlige herinde har ?

Kunne forstille mig han mente, af de højttalere der er nævnt her i tråden
Til top
Aim Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Aim Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:45
Citat: mkirkelund

Men så henvis mig til en brugt højtaler som du mener spiller bedre? Det er skam ganske seriøst det her. Jeg har ledt uden at finde noget som spiller bedre i mine ører.
Nu ved jeg jo ikke hvad du har lyttet til.
Men hvis vi tager XTZ 99.36 til en dk pris på ca. 6600,- for et par. ville jeg personlig 100gange hellere smide lidt mere i puljen og tag dem her:
eller denne her:
Til top
Hans j Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 02-Marts-2007
Beskeder: 2495
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Hans j Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:40
Citat: KlausDM

Citat: Schmidter

Hej igen derude! :) Jeg skal have valgt mig et par steroe højtalere som jeg skal bruge sammen med Onkyo 608. Jeg kunne godt tænke mig at det var nogle små højtalere, af den størrelse som ville kunne stå på et tv bord! Max prisen ville være 2-3 tusinde kroner samlet.

Har du 1000 kr ekstra?
http://www.dba.dk/dls-r66-kirsebaer-200-w/id-65662864/

Og vil du spille røven ud af bukserne på nærmest samtlige herinde:
http://www.dba.dk/dali-grand-diva-cherry/id-67556214/

Klaus

Og hvis du søger lidt på nettet, så vil du kunne læse, at Diva kræver noget mere effekt end hvad en 608´er kan præstere.

PS: Ved du hvad samtlige herinde har ?

Oooh, how come the things that usually happen to stupid people, keep happening to me?
Til top
mkirkelund Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 18-Januar-2008
Land: Storkøbenhavn
Beskeder: 992
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat mkirkelund Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 10:09
Citat: Aim

Jeg sagde jo ikke at der var en bedre højttaler end XTZ i prsiklassen, det kender jeg ikke sortimentet godt nok til at udtale mig om, jeg skrev bare at jeg også synes XTZ var kedelig.
Men jeg kan da så let som inden ting finde brugte højttaler i sammen prisklasse der spiller langt bedre end XTZ.
Lyd er objektiv, og der er mange der kan lide XTZ, personlig er jeg ikke så vild med dem. Har også hørt flere der synes XTZ laver gode forstærkere, personligt synes jeg det er sværere at finde noget der spiller dårligere til prisen og generalt.

Men så henvis mig til en brugt højtaler som du mener spiller bedre? Det er skam ganske seriøst det her. Jeg har ledt uden at finde noget som spiller bedre i mine ører.
Prosonic 28" CRT TV

/På udkig efter nyt anlæg.
Til top
Aim Se Drop Down
Bruger
Bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Aim Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 09:30
Citat: frugtkompot

Hvordan "lyder" XTZ egentlig?
Neutralt, hvilket i som sådan er fint nok, men savner lidt mere detaljeret lydbillede fra mange af deres modeller. Men til prisen er de rigtig gode, hvilket vel også er grunden til de er blevet så populære. Krone for krone er de også langt bedre end Dali.
Deres forstærkere har en forfærdlig metallisk klang, og kan ikke anbefales.

Redigeret af Aim - 28-Juli-2010 kl. 09:31
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down