recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAgurketid: Er vi slaver af vorherre?

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Emne: Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
    Sendt: 29-Juli-2010 kl. 21:03
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
TRUMF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 21:43
Det kan måske have noget at gøre med det begreb om at ingen vil indrømme at de har købt katten i sækken, og derfor kan bruge lang tid at argumentere for, at noget man har købt er godt. Dette har skabt en masse ringe i vandet, og nu render der tusindvis af tåber rundt og forsøget at bekræfte hinanden i at de alle er skide kloge fordi de køber den samme telefon.

Det var det samme med gulerodsbukser og sejlersko Big smile

og Jobs griner hele vejen ned til banken...

PS. det er gas ok Wink



Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 22:25
Ja jeg synes bestemt han er genial. Apple lever jo på at andre producenter kaster store mængder af telefoner ud hvert år med stor fokus på features. Hvordan de features så rent faktisk er integreret er der ikke blevet brugt så meget tid på og derfor kan/vil den almene bruger ikke få dem brugt. 
Den anden ting er så at man får en god bygge kvalitet. Vi er jo trætte at knagende plastik!

Når man udgiver en telefon om året er bare så meget lettere at gøre det til en event. Hvis medierne skulle dække alle nye smartphones lige så meget kunne vi jo ikke læse/se på andet. 

Vil dog ikke købe en pga. deres begrænsninger (i forhold til udviklere) og så prisen som med mit telefon forbrug bare ikke hænger sammen :)

ps. dette er ikke et oplæg til at diskutere iphone OS software begrænsninger da dette er blevet diskuteret så rigeligt i så mange andre tråde. Dette er blot grunden til jeg ikke står i kø :)
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 00:13
Apple er et status symbol, der skal fortælle omvenden man er hip og med på frontlinjen.
Byggekvaliteten kan så absolut diskuteres synes jeg. Iphone og itouch skal jo pakkes ind i silke hvis de ikke skal være overridset. Muteknappen på iphone er smart med direkte dårlig byggekvalitet, og jeg synes telefonen er utrolig uhandy at holde på.
Deres bærbare har også flere gange være ting der faldt igemmen pga dårlig kvalitet. Man kan nævne dårlig batterier, gummioverfalder der gulner og falder af. Der er bare nogle af de ting jeg selv har oplevet på de tre Apple produkter jeg har haft, og når jeg så har undersøgt de omtalte problemer nærmere, har det vist sig bare at være generale Apple sjuske ting.
Personligt er jeg færdig med Apples produkter, da jeg ikke mener der overhoved er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Havldelen af prisen er image man betaler for.
Naturligvis skal man da tag hatten af for et firma der tør at gøre ting anderledes, og jeg synes da også deres software er i top. 
Og ja, gu er de da geniale. Apple er mænds svar på louis vuitton, toppen af poppen, den må man bare ha. Fx. den nye Ipad som vidst ikke blev spået en stor fremtid. Ja hvis man kigger på produktet og glemmer der står Apple på, så synes jeg godt nok det virker som et lummert produkt, med utrolig indskrænket funktion muligheder. Onscreen keyboard hmm, har selv en 15"touchscreen jeg bruger til et mediecenter, og synes godt nok den er et helved at bruge til andet end at betjene mit mediecenter. Men Ipad sælges som varmt brød på en søndag morgen. Hvorfor ? tjaa.
Apple gør sikkert klogt i at kører deres produkt linje meget simpelt, som en fin fransk restaunt hvor der ikke er så meget på menukortet. Det skaber et super overblik og deres produkter, man bliver ikke forvirrede over hvad man skal vælge. På den måde kan man også bedre tillade sig at råde højt når der er noget nyt på menuen.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:


Er Steve Jobs gal eller genial. Og hvorfor falder vi for det hver gang?


Tjah, da mit hjem ikke indeholder et produkt fra Apple (ud fra et ganske bevidst valg) er det nok svært at tale med om at "falde for det"........

Klaus
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 10:57
Jeg mener, at det er lidt langt ude, at vente saa lang tid i koe, for netop det produkt..isaer fordi jeg har mistande, at du allerede ejer den sidste udgave af iPhone?
Hvis det var mig, kunne jeg nok vente lidt ekstra. Jeg skal egentlig maaske have mig 4G'eren, som i saa fald vil vaere min foerste iPhone, men skal ikke skynde mig.
 
Jobs er da genial (selv en ret mislykket pressekonference, og daarlig omtale er ikke nok til at oedelaegge salget af iPhone).
 
Jeg ville dog klart foretraekke, at de ventede endnu et aar, og lavede en egentlig opdatering der basker. Det mest interessante i den nye iPhone, kunne vaere klaret med en FW opdatering (multitasking). Resten er egentlig blot salgsgas, og det er aergeligt at disse kaempefirmaer kun taenker big business og SKAL smide nye produkter hvert aar. Hvis de taenkte lidt mere paa kunderne (og ikke blot at maelke deres pengepung), saa ville de ikke udgive nye varer saa tit.
 
Paa den anden side faar de jo altid et nyt segment med et nyt produkt, og det gamle segment er aabenbart vilde nok til at koebe det nye hvert aar!
 
 

BORING!
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 14:53
^Det er sq da ikke salgsgas? Mobil markedet går sindssygt hurtigt lige nu, med rigtig mange og buddet. Der kommer nye mobiler med bedre og bedre specs på markedet hele tiden. Med iPhone4 har Apple fået deres telefon up to par med de andre. Og det er sq nødvendigt.. 

Én gang om året er da ikke tit at komme med en ny mobil, hvor tit sender HTC ikke telefoner på markedet? Konkurrencen er kæmpestor, og det kommer kun os forbrugere til gode. Havde det ikke været for rivaliseringen mellem Apple og Google Android, så ville vi ikke have i nærheden af så fede mobiler som vi render rundt med nu. 

Om man køber hvert år, det er jo så også forskelligt. Der er da mange der opgraderer fra deres iPhone 3G. Jeg opgraderer fra en HTC Touch Diamond med Windows Mobile. Eneste Apple jeg har ejet før er en iPod video og et par Shuffles. Og nu har jeg så bestilt en iPhone4 hos 3. 

Det har jeg gjort af flere grunde. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men iPhone har bare for meget mere "want factor" end andre mobiler. Det er vel en kombination af at jeg finder designet meget bedre end hvad jeg ser hos konkurrenterne. Deres App store er fantastisk, med utroligt mange timers underholdning gemt deri. Og hvis jeg skal være helt ærligt.. Resten er for mig detaljer. De ting jeg skal bruge ellers vil garanteret fungere lige godt om jeg sad på en iPhone eller en Android. 

Er jeg så håbløst hypnotiseret af Steve Jobs? Det mener jeg ikke, jeg synes ikke iPhone har tilbudt nok til at jeg gad betale prisen før nu.- Designet på de gamle har jeg ikke været synderligt imponeret af, og der har bare ikke været nok af den her "want factor" til at jeg synes det var nødvendigt at opgradere. Desuden har jeg typisk mine mobiler i en to års tid før jeg skifter dem ud, og det har jeg først lige rundet, tror jeg, med min nuværende mobil ;)

Om jeg opgraderer næste år til iPhone5, det kommer helt an på hvad de ændrer og forbedrer. Og hvordan markedet ellers ser ud til den tid. Men det bliver da i hvert fald spændende :)
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:01
Én gang om året er da ikke tit at komme med en ny mobil, hvor tit sender HTC ikke telefoner på markedet?
 
Min kommentar omkring det, gjaldt selvfoelgelig alle maerker.
 
Og hvordan er det ikke salgsgas? Hvad kan man bruge de andre forbedringer til? Multitasking kunne man have klaret med FW, og resten er noget, 3G burde have haft. DERFOR mener jeg at forbedringer paa 4G er meget tynde. Det er jo ikke nyt teknologi. Men alligevel faar Jobs det til at fremstaa, at de har opfundet den dybe tallerken igen. Det er bare ikke sandt.
 
Som sagt, jeg skal maaske ogsaa have den..brugervenligheden er jo uovertruffen og det er et fedt produkt, men set i lyset af ovenstaaende, mener jeg det er en tynd nyhed.

BORING!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Multitasking kunne man have klaret med FW, og resten er noget, 3G burde have haft.


Det er jo bare en nyere og opdateret hardware. At det kun kommer en gang årligt, er ikke for hyppigt snarere tværtimod Smile

Med opdateret hardware mener jeg hurtigere processor, mere ram (til eksempelvis bedre multitasking) og ikke at forglemme - markedets nok bedste skærm på en mobil lige nu (skulle være helt uovertruffen).

Dertil andre hardware ændringer som bedre kamera, to kameraer, gyro, dårligere antenne osv.

Men det er jo ikke anderledes end når der kommer en ny bærbar, en ny stationær, et nyt tv, en ny bil el.lign. Der er sket en udvikling på hardwaren, som man kan vælge at opgradere til, eller vente et trin mere. Skifte til et andet mærke, eller hvad man nu vælger.

Men argumentet med at denne telefon blot er, hvad den foregående burde have været, køber jeg ikke Wink ... iPhone 3GS med OS4 er en ret fed smartphone, uanset at der nu er kommet en ny.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:20
Egentlig utroligt at man vil ligge i kø når man tænker på det reele forskel mellem en iphone 3gs med ios4 og en iphone 4. En opgraderingen fra 3gs til iphone 4 er i hvert fald svær at forsvare.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 15:23
Nemlig Lars.

At der ikke er "ny teknologi" det er jo en typisk klage når det kommer til Apple. Hvad er ny teknologi i mobiler nu om dage? Hvordan vil du revolutionere noget som helst? Det Apple gør er at tage features, pakke dem ind på en "Apple'sk" måde, og bare få det til at fungere. De revolutionerer sjældent, men evolution det er de sq ret gode til.

Det de har gjort med iPhone4 er at tage hardwaren og give alt et bump opad. Hele pakken er bare blevet meget federe. 

At opdatere hardware én gang om året synes jeg personligt er meget passende, at vente 2 år er bare alt for meget i det ræs der er på markedet lige nu.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 16:49
Er det emne ikke ved at være meget udvandet?

Ligegyldigt hvilket forum man snart besøger, så bølger diskussionen for/imod Apple.

Det er sgu' ved at være for meget. Lad dog dem der vil have den, købe den, og så fred med det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu