recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAgurketid: Er vi slaver af vorherre?

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:31
Jeg synes det er ekstremt at vente i kø for et produkt. Man er sq lidt underlig hvis man ikke kan vente op mod en uge på at købe et produkt på normal vis uden at campere udenfor butikken.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 03:00
Hej Alle
 
Emnet her bør heller ikke blive en debat for/imod Apple, eller andre krige der nu kan føres på det emne. Men det kan jo være svært at stille sig kritisk til selve debat-oplægget, uden at tage alternativerne med ind i betragtning.
 
Apples telefoner kan om nogen dele vandene.
  • Der er dem som har prøvet iPhone, faldet for det som de oplever, og nu hænger fast. 
  • Så er der dem som har prøvet iPhone, men eksempelvis ikke brød sig om den lukkede verden, og hellere ville tilbage på noget hvor de kunne pille mere.
  • Så er der dem som ikke har prøvet iPhone, men bare syntes Apple er dumme eller produkterne er for dyre. De er dog forholdsvis lette at genkende i debatterne, for de udtaler sig ofte på måder som tydeliggør at de aldrig har været i besiddelse af en.

Er det en diskvalifikation ikke at kende Apple produkterne?  Egentlig ikke, men det kan være svært - ja, faktisk umuligt - at udtale sig om fordele/ulemper.

Mobil-redaktør Brian Dixen er ikke udbredt begejstret for iPhone 4 og udtaler: 
 
"Der findes grundlæggende ikke et alternativ til den telefon, hvis man vil have iPhone 4. De køber iPhone 4 og ikke andet, mener han og fremhæver i samme omgang Samsungs Galaxy S, hvis man er villig til at prøve noget andet."  (Kilde: eb.dk)
 
Altså, at er man først kommet ind i iPhone verdenen, så må man videre med iPhone. Der er ikke rigtigt nogen alternativer, og så nævner han aligevel en enkelt Smile

En anden ting der holder på brugerne, er Apps. Har man først investeret i Apps, penge eller tid, så bliver det svære at skifte platform. Det svarer lidt til at have haft PC i mange år, og købt en del programmer, og så pludselig skulle til at bruge en MAC og mangle de programmer.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 03:08
Tro det eller ej, men så er man begynde at dele truslerne ud til dem det der omtale Apple iPhone 4 negativ, så er det at gå for lange og så bliver Apple til en sydom man skal havde behandling for.  

Redigeret af Startrek - 31-Juli-2010 kl. 03:09
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 08:53
Min første mobilos var en brugt Ericssonsom jeg sled på yderligere et par år. Jeg skiftede den ud med en Samsung fordi jeg syntes designet var smart, men jeg fik hurtigt knopper af at mangle mine favoritfunktioner fra Ericsson'en, specielt muligheden for hurtigt at skifte mellem profiler, så telefonen røg ud igen efter ca. en måned. Jeg har prøvet et par andre mærker også, men er altid vendt tilbage til Sony Ericsson..

Da Iphone kom ud og min fætter købte en var jeg naturligvis nysgerrig. Prisen var dog fuldstændig grotesk, så det blev ved nysgerrigheden. For nylig købte jeg dog en Ipod Touch til at betjene min Sonos (hvilket den gør ret godt) og jeg fik samtidigt muligheden for at prøve en "Iphone" uden telefondelen.

Jeg har haft installeret masser af apps og fjernet langt de fleste igen da de var uinteressante. Sonos applikationen bruger jeg flittigt, men udover det er de eneste apps jeg bruger regelmæssigt Ontv's tvprogram og en Tour de France app der kunne give mig livetider mens de knoklede rundt på havelågerne nede sydpå. Der er bare ikke rigtigt nogle apps der er "must have" for mig, udover den til Sonos'en.

Jeg overvejede om jeg skulle bruge Touch'en som transportabel musikafspiller, men den plan kuldsejlede da jeg opdagede at jeg dels var tvunget til at konvertere min musiksamling til et appleformat og at eneste mulighed for upload af musik var gennem noget iTunes software jeg ikke har lyst til at have installeret. Jeg kan ikke se rimeligheden i at min computer fast skal have 3-4 apple processer kørende udelukkende for at få mulighed for i ny og næ at uploade musik til min Touch.

Endelig er Touch'en en fedtfingermagnet. Selv med knastørre hænder trækker man fedtstriber og afsætter fingeraftryk hver gang man rør ved den. Den er bare ALTID fedtet, uanset hvor meget man pudser.

Touch'en har stensikkert kureret mig for enhver trang til nogensinde at eje en Iphone. Den er ikke dårlig som sådan, den er bare uinteressant.

Så er Jobs gal eller genial? Han er helt klart et markedsføringsmæssigt geni, det er hævet over enhver tvivl. Hatten af for at han har fået skabt så stor en efterspørgsel.
Til top
post Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2006
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 13:22
Hmmmm at folk kan leve med Apples proprioritære tilgang til forbrugerelektronik er og bliver en gåde for mig... men det kan jo bare være fordi jeg ikke selv har set lyset. Personligt kan jeg ikke leve med at jeg er tvangsindlagt til at bruge iTunes og at jeg ikke kan flytte mine filer frit rundt.
 
Jeg synes at Apples og mr Jobs største fortjeneste er at de tvinger en ekstremt konventionelt tænkende verden af ingeniører hos Nokia, Sony ericsson, microsoft, HTC og mange andre steder til at forny sig og til at fokusere på brugervenlighed og design. og det er jeg evigt taknemmelig over...
 
Hvis ikke det havde været for Iphone, var hverken google, HTC, Microsoft eller andre kommet i gang med at forny sig, og jeg ville ikke have siddet med min Desire og mit Android... og damned... den spiller... og jeg er ikke tvunget til at bruge Itunes ;o)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af post post skrev:

Hmmmm at folk kan leve med Apples proprioritære tilgang til forbrugerelektronik er og bliver en gåde for mig... men det kan jo bare være fordi jeg ikke selv har set lyset. Personligt kan jeg ikke leve med at jeg er tvangsindlagt til at bruge iTunes og at jeg ikke kan flytte mine filer frit rundt.
 
Det har også sine fordele.
 
Når man begynder at bruge telefoner som små computere, så kommer behovet for backup, restore, opgradering, synkronisering osv. og alt dette håndterer iTunes også.
 
Når telefonen tilsluttes computeren laves der automatisk en fuld backup af telefonen, eventuelle indkøb (apps mv) kopieres til computeren, kalender synkroniseres, medier (som musik) synkroniseres.
 
Skulle telefonen gå i stykker, blive stjålet, tabt eller glemt, er det blot et tryk på en knap for at genskabe det hele i en ny telefon.
 
Det samme gælder hvis man skifter telefon, eksempelvis fra en ældre iPhone til en nyere, så er det kun nogle få klik i iTunes så er den nye telefon magen til den gamle. Med alt indhold, selv SMS arkivet. Og det gælder også selvom der skiftes operativ system undervejs i den proces.
 
Tidligere tabte jeg altid informationer når jeg gik fra en telefon til en anden. Men på iPhone sluttede det kapitel, og det skyldes også iTunes. Det er den positive side af at det program.
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:24
At apples iPhone har fået så stor succes mener jeg i høj grad skyldes at kvinderne har taget den til sig dvs her er faktisk tale om en telefon som forener et design som især kvinder kan lide.. især 3G S mere end 4G hvis jeg skal dømme udfra hvad min kone og hendes veninder siger.. de kan bedre lide de blødere former og syntes den nye virker lidt for maskulin.. hvilket nok er rigtigt for udfra design tiltaler den nye mig mere.
 
Men dernæst er der jo også tale om ikke alene en kraftig smartphone som er avanceret, men den er også ualmindeligt let at få kontrol over og udnytte i enhver henseende.. og det er nok også noget som tiltaler kvinder mere.. hvor mænd hellere vil tweake og pille.
Så tager man højde for at her er der tale om en telefon som rækker bredt ud til mange almindelige brugere hvor det nok er mest mænd der køber de dyre telefoner, også kompenserer for at der rent faktisk er rigtigt mange kvinder som køber den, så tror jeg helt sikker man har fat i nøglen til succesen.. nemlig design + enkel adgang til avancerede muligheder.. også ikke mindst den kører let og flydende og volder sjældent kvaler.. og er nem at restore. 
Mvh

René
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:31
Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget.  Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbydes gratis.

Redigeret af Gromit - 31-Juli-2010 kl. 17:39
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget.  Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbyder gratis.
  så lad være med at købe deres produkter
Mvh

René
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget.  Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbyder gratis.
  så lad være med at købe deres produkter
 
Fuldstændig korrekt. Thumbs Up 
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget.  Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbyder gratis.
  så lad være med at købe deres produkter
 
Fuldstændig korrekt. Thumbs Up 

Desværre er der en hel del folk der køber deres produce bare fordi at der stå Apple på det (vel de samme der også køber B&O bare fordi at der står B&O på det), så et er helt sikke Steve Jobs griner hele vejen til banken.

Hvis det stod til Steve Jobs, så havde han skrive Vorherre på sit visitkort.



Redigeret af Startrek - 31-Juli-2010 kl. 17:47
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:59
hvorfor skulle man købe deres produkt bare fordi der står deres navn på det.. tror i ikke det er fordi folk forventer lidt mere?.
 
der skal vel være plads til alle uden visse skal latterliggøres pga deres personlige valg.. helt ærligt nu må i altså tage jer lidt mere sammen......
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu