Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lærred :grå eller hvid

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Indlæg som besvares
Pallec Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20-April-2006
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 1582
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Pallec Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lærred :grå eller hvid
    Sendt: 31-Juli-2010 kl. 09:47
Citat: p.las

Citat: TommyBoy

jeg har selv hvidt lærred, og meget god mørkelægning,
de grå lærreder jeg har set, virker faktisk ret grå på mig,
dvs det vil da koste en del lysstyrke i forehold til at hvidt ?
men omvendt er jeg nød til at køre min projektor i eco mode for ellers skal jeg have solbriller på,
med andre ord, der er jo masser af lys at give af :-)
det er jo meget nemt. gråt......ca 0,6 gain . Hvidt 1,0 gain. Du mister med andre ord ca 40% lys.

Mit grå har en gain på 1.0, det samme som det hvide jeg havde...
Til top
sani Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 22-April-2007
Beskeder: 413
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat sani Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 10:01
og så er mit lærred  mellemgrå  med gain på 1.2  LOL
Souround:Pana.PX70-50,PanaBD-55,PanaHDD-DVD EH67,Denon3808a,BenqW5000,DA-LITE,Velodyne DD15,MK 150 THX
Stereo:Primare CD31,Primare a30.2,H/K signature 1.0,Vienna BCG
Til top
p.las Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 06-November-2007
Beskeder: 1171
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat p.las Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 00:26
Citat: Pallec

Citat: p.las

jeg har selv hvidt lærred, og meget god mørkelægning,
de grå lærreder jeg har set, virker faktisk ret grå på mig,
dvs det vil da koste en del lysstyrke i forehold til at hvidt ?
men omvendt er jeg nød til at køre min projektor i eco mode for ellers skal jeg have solbriller på,
med andre ord, der er jo masser af lys at give af :-)
det er jo meget nemt. gråt......ca 0,6 gain . Hvidt 1,0 gain. Du mister med andre ord ca 40% lys.

Mit grå har en gain på 1.0, det samme som det hvide jeg havde...
jeg gik ud fra at det var et alm grå dug , og ikke en high gain dug. Ellers kan en grå dug ikke have en gain på 1,0 . mener at mange af de alm grå dugge er opgivet til 0,8 , men i virkeligheden er den 0,6 .
jeg har selv en grå high gain dug (Stewart firehawk ) selve backingen , eller den grå farve om man vil ,har som udgangspunkt en gain på 0,5........den er ret så mørk grå. efterfølgene er der lagt noget der kan minde om knust glasskår i , så den lander på gain 1,35. Coutingen udgør altså en gain på 0,8
Til top
TommyBoy Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 06-Maj-2010
Land: Denmark Balleru
Beskeder: 408
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat TommyBoy Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 00:40
oh yes !! men sådan en dug koster jo også harlekins millioner, eller hvad :-)
AE4000 Denon AVR-1907 LG BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:1 Dali Sub 12
Lissau Truecolor ISF fastramme
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
p.las Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 06-November-2007
Beskeder: 1171
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat p.las Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 10:29

oh yes !! men sådan en dug koster jo også harlekins millioner, eller hvad :-)
billig er den ikke. Men det så også en en eengangs investering.
 det var også mere for at pointere at en grå dug skal have indbygget gain for at komme op på 1,0 gain. Eks stewart greyhawk, som er en kende lysere end min, som også har en indbygget gain ligger på ca 0,92 i gain.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down