ScanDyna |
Besvar
|
| Forfatter | |
B66129
Junior bruger
Medlem siden: 14-Juli-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 31 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: ScanDynaSendt: 30-Juli-2010 kl. 11:44 |
|
Nå drenge og piger
Som den rookie jeg nu en gang er vil jeg lige høre om ScanDynas nedennævnte er noget værd til 25pct musik, 60pct TV og 15pct spil sammen med en enten Denon AVR-2311 eller Onkyo TX-NR 708 eller 808.
Dette taget i betragtning af at jeg kommer fra et 999 JVC surround 5.1 sæt. Og ScanDyna er nok mere design/stil end min viden om hvad god lyd er.
Jeg har med vilje ikke sat budget på endnu for det kommer senere, men der skal købes alt, NAS, nyt TV, medie center og extender, ovennævnte, logitech Harmony 900 eller 1100 og Sonos, også med ovennævnte højtalere sat til, i Spisestue, køkken og TV stue - derfor intet budget før efter forhandlinger med konen (men et slag på tasken ca 85.000) Redigeret af B66129 - 30-Juli-2010 kl. 11:48 |
|
![]() |
|
Aim
Bruger
Medlem siden: 30-Juni-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 208 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 14:32 |
|
Scandyna laver flotte designs (smag og behag), lydkvaliteten er dog også lidt derefter. Dels er de lavet af plast og dels er der taget højde for design fremfor lydkvalitet. De vil højest sandsynlig lyde bedre end hvad du kommer fra, uden af kende det JVC sæt du har, men går ud fra det er sådan et elgigant sæt til et par tusind kroner. De små micropods du linker til er fuldstændig uden bas, da enheden er for lille til at skulle kunne formidle baslyde. Generalt vil jeg sige det er en allround dårlig højttaler. Du vil helt sikker få en langt bedre højttaler ved at vælge en af deres lidt større modeller som smallpod eller minipod.
|
|
![]() |
|
Aim
Bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 14:37 |
|
Forresten er de recievere du nævner totalt overkill til scandynas højttalere, du kan let klare dig med meget mindre som fx. Denon 1911. Dels har du ikke brug for alle de kræfter og derudover er højttalernes lydkvalitet ikke høj nok til at belønne en bedre reciever.
|
|
![]() |
|
B66129
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 16:26 |
|
Recieverne er som de nu engang er. Men hvad er så bedst af MiniPod 8000 for 4.- eller SmallPod 6000.- for 4, er der en mærkbar/hørbar forskel eller kunne jeg lige så godt tage de billigste af de to og så stadig blive glad for det jeg smider penge efter ?
Og er MicroPod SE passive gode nok til bare at have sat til køkken SONOS og spisestue Sonos ? Her kommer der ikke til at være recievere eller SUBS eller noget andet end Sonos og højtalere Redigeret af B66129 - 30-Juli-2010 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
Aim
Bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 17:33 |
Ang. micropods er lyden i dem utrolig tynd, og helt uden bas, så uden en sub er de fuldstændig håbløse og jeg ville ikke anbefale dem alene nogen steder.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med at recieverne er som de nu engang er. Jeg vil lægge hoved på blokke og påstå at du ikke får mere ud af dem du har nævnt i sammenspil med scandyna, end fx. denon 1911 eller onkyo 608/508, ikke andet end du bliver en del fattigere.
|
|
![]() |
|
fredtoft
Bruger
Medlem siden: 22-Februar-2008 Status: Offline Beskeder: 105 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:26 |
Glem alt om at bruge The Ball som sub, der skal noget meget bedre til.
Skal du have Sonos i køkkenet, vil jeg anbefale en ZP S5 i stedet for en ZP90 med aktive micropods - det er meget billigere og lidt bedre. Redigeret af fredtoft - 30-Juli-2010 kl. 18:28 |
|
|
THX® Certified Professional Video Calibration
ISF Certified Calibrator Hi-Fi Klubben Lyngby |
|
![]() |
|
B66129
Junior bruger
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 22:06 |
Jeg formulerede det også forkert, mente bare at recieverne stod jeg fast ved, det er nok bare højttalerene der skal ændres på :) Ville det være bedre at købe et "system" af Dali Fazon Sat 5.1 til 12494.- eller Focal Dome 5.1 til 12800.- eller kan i sammensætte noget bedre for ca samme beløb ? Desværre er størrelsen også noget det tæller, da konefaktorer også spiller ind og for hende er højttalere noget som "man bare gemmer væk i skabe og bag TV´et" Så det skal være sattelitsystem på en eller anden måde eller ihvertfald så små og ikke synligt som muligt. Redigeret af B66129 - 30-Juli-2010 kl. 22:30 |
|
![]() |
|
KlausDM
Super bruger
Medlem siden: 12-Marts-2010 Status: Offline Beskeder: 458 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:29 |
Slæb nu konen med ud og lyt til systemerne. Enten giver hun dig lov til at købe de store "gulvfætre", ellers er det vidst på tide at du skifter kone. Klaus |
|
![]() |
|
frugtkompot
Super bruger
Medlem siden: 04-April-2008 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 280 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 09:27 |
|
Konen er med andre ord fuldstændig ligeglad med, om det lyder godt?
Females are odd.
|
|
|
Video: Receiver: Onkyo TX-SR608. TV: Panasonic 42" X10, PS3 40GB Fat, Samsung DVDHD870.
Audio: 5.1 - Front: Dali Concept 6, Dali Concept CT, Dali Concept 1 - Sub: XTZ W12.16 |
|
![]() |
|
Schumi112
Junior bruger
Medlem siden: 11-Januar-2008 Status: Offline Beskeder: 40 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 10:02 |
|
Jeg bruger et focal sib 2 sæt, som jeg er meget tilfreds med. Højtalerne fylder ikke ret meget, men lyder godt i min øre. Det er selvfølgelig en individuel sag om man synes lyden og derfor er nok bedst og høre højtalerne inden køb.
Redigeret af Schumi112 - 31-Juli-2010 kl. 10:02 |
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
| |