|
100 disc autoripper |
Besvar |
Forfatter | ||||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Emne: 100 disc autoripper Sendt: 30-Juli-2010 kl. 12:05 |
|||
I tråden http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83941&PID=852918#852918 stiller Binnerup et spørgsmål om hvorvidt der vil være interesse for at leje sådan en 100 disk "karussel" til automatisk at rippe ens film og musiksamling. Jeg har valgt at oprette en ny tråd og give mit syn på spørgsmålet her i stedet for at fylde tråden om Juul's personlige setup med det, håber det er okay?
Mit svar til Binnerup: Det lyder ret smart med sådan en multi ripper dims. Personligt har jeg omkring 50 dvd'er og ca. 100 cd'er i min samling, alle rippet og lagt ind på min NAS. Da jeg købte NAS havde jeg ca. det halve, den anden halvdel er kommet til i små portioner efterfølgende, typisk noget med at jeg finder 4-5 cd'er og 1-2 dvd'er på cdon.dk når jeg savner fornyelse. Arbejdet med at rippe min oprindelige samling dengang jeg lige havde fået NAS var lidt trivielt, men ikke værre end at jeg hev min bærbare med ind i stuen, smed en film på video eller noget musik på anlægget og sad og læste mens den rippede. Hver gang den spyttede en skive ud, smed jeg en ny i og trykkede start.. Jeg gør det samme når jeg har fået nyt hjem, det er ikke noget jeg tænker så voldsomt over, det er lidt ligesom at riste brød ved morgenbordet, når det siger pop tager man brødet og smider to skiver mere i.. Hvis en dag min NAS ryger på gulvet og min backup af film og musik også forsvinder så jeg skal igang med at rippe det hele forfra, så ville leje af sådan en karussel være interessant. Lige præcis hvor meget jeg vil give i leje afhænger af hvor stor en film og musiksamling jeg har på det pågældende tidspunkt. Med min nuværende samling tror jeg at jeg ville ofre omkring 200kr på det, hvis det blev dyrere end det vil jeg hellere bruge pengene på mere musik. Min samling er dog stadig realtivt begrænset, så det er muligt jeg falder udenfor målgruppen? |
||||
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 12:09 | |||
er det et link til sådan en fuldautomatisk ripper?
|
||||
Binnerup
Guld medlem Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 13:14 | |||
strandvasker: Tak for dit input - det er klart at med under 100 diske, så vil du være uden for målgruppen. Jeg vil tror det ikke giver mening før man har en 300 diske eller mere - CD'ere, DVD'ere og Blu-ray's kombineret.
Med 100 diske, der ville du nemt kunne koble en håndfuld USB baserede drev til serveren, og blot proppe flere diske i af gangen - systemet kan håndtere 5 drev samtidig (men pt. kun én skifter).
En lejepris vil også helt sikkert ligge højere end 200 kr. - forsendelse alene er 75 kr. eller 175 kr. hver vej, alt efter om de sendes som værdi eller ej. Den pris vil skulle indberegnes.
Jeg vil tro en realistisk lejepris vil være omkring 500 kr. for en uge for en DVD model, og omkring 800 kr. for en uge for en Blu-ray model.
Enheden leveres som standard med en Blu-ray brænder, og brænder funktionen skal ikke bruges, og er udelukkende med til at gøre Blu-ray versionen dyr - det kan også tænkes at det giver mere mening at købe DVD versionerne hjem og putte et Blu-ray drev i herefter, og så kun leje én type ud til et sted midt i mellem.
|
||||
Binnerup
Guld medlem Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 13:18 | |||
Nikodk: Det er en Nimbie NB11, henholdsvis Nimbie NB11-BR.
De tider jeg nævner er ved brug af My Movies for Windows Home Server med den Pioneer Blu-ray brænder der som standard sidder i den Nimbie NB11-BR jeg har stående her.
Hvis det bliver aktuelt at tage DVD versionen hjem og skifte drev, så er det klart at det vil være en prioritet at få et drev som er så hurtigt som muligt uden at det går ud over kvaliteten.
|
||||
khj4200
Bruger Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:42 | |||
Det er kun børnefilm jeg har lagt ind og dem er der godt 100 af. Musik CD'er har jeg nok en del flere af. Så jeg er måske heller ikke helt inden for målgruppen. Men jeg synes at det er en kanon god ide og tror godt at man vil kunne tage ca. 500,- for en uges tid. Det er noget der tager tid at ligge DVD'er ind på HD. Jeg mener at jeg brugte en weekend + ca. 3 ekstra dage (efter arbejde) da filmene skulle ind.
Nu havde jeg en del skiver som var fedtet og ridset og det tog ekstra tid at rense dem og prøve igen. Det endte med at jeg har 2 skiver tilbage som jeg ikke kunne læse. Hvordan håndteres disse, kan den godt finde ud af at skippe dem, eller vil den gå i stå?
|
||||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 00:14 | |||
Binnerup
Jeg tror ikke din Business Case holder
Der vil være for få der netop står med 100+ DVD og 50+ BR og 400+ CDer som så vil leje din box. Dem der står med opgaven vil forøvrigt være "gør det selv" nørder som ikke gider kaste penge i det, men hellere vil sidde og lege DJs
Hvis du drimod kunne lave en aftale med Fona eller El Giganten, hvor du satte boksen op, og folk kunne sætte deres SATA drev ind i en kasette og deres medier i karusellen, hvorefter de gik en tur og kom tilbage, lige som et møntvaskeri, men der vil selvfølgelig blive nogen timing problemer der, og det ville blive et væsentligt ændret setup hvad angår afregning osv.
Dem der bruger det i proff sammenhænge, har jo alle medier indlæst, og har kun brug for at supplere løbende
Bare mine tanker
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
Binnerup
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 08:39 | |||
Nimbie'en har to "bins" - en output bin foran enheden, og en "reject" bin under enheden.
Der er et par settings du kan styre det med i softwaren i det der er to konfigurationsoptions du bliver bedt om at tage stilling til - de er slået til pr. default begge to. Den første option er om u-identificerede diske skal i reject bin, det kunne være diske der ikke er CD/DVD/BluRay/HDDVD, og det kunne være helt ulæselige diske. Den anden option er om fejlede diske skal i reject bin.
Som standard, så vil diske der ikke kan læses blive afvist som "failed".
Du har så et par andre settings i disk kopieringssettings der kan bestemme om diske skal fejles eller ej.
I forhold til film diske kan du vælge om diske den ikke kan finde meta-data for skal fejles, eller om den skal kopiere uden data (denne er slået fra pr. default).
I forhold til musik CD'ere kan du tilsvarende vælge med meta-data, men du kan også vælge om en hel disk skal fejles hvis ét eller flere numre fejler. Denne er også slået fra pr. default, og en musik CD kan dermed være "delvist kopieret" hvis fx. 2 af 10 numre ikke kan kopieres hvilket der er en status for i softwaren, og så stadig blive sendt igennem.
For et perfekt resultat, så vil jeg anbefale at bruge funktionen til at afvise diske hvis meta-data ikke kan findes, og så når kopieringen er færdig, tage de diske der måtte være afvist, og gå igennem status listen i software og se hvorfor de blev afvist. Hvis det var fordi meta-data ikke blev fundet kan man så bruge Collection Management programmet til at bidrage id'et til servicen (vi har en video på det), og er det fordi den er snavest kan man gøre den rent og så ellers putte de diske i igen og starte den en gang til.
|
||||
Binnerup
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 08:59 | |||
Jeg vil nok ikke gå så langt som at kalde det en business case - det skal ses som en option på en service til vores brugere. Jeg har ingen planer om at det skal tjene flere penge end det der kan betale for de par bokse der vil blive købt til formålet.
Det er svært at vide hvornår folk mener det er det værd, det er lidt derfor jeg spørger. Nogle vil syntes det er nok for 100 diske, andre skal op på 500.
Det er ihverfald gør det selv nørder pt., håbet var at kunne få nogle flere med på vognen.
Det ville ikke være lovligt.
Eneste grund til at det er blevet lovligt er at brugerne kan skrive til foreningen for danske videogramdistributører og få lov til at kopiere deres egne diske.
I andre lande er der services hvor du kan sende dine diske hen, og så ripper de dem for dig. Det er blevet forsøgt af ét firma i Danmark, og de måtte lukke det ned meget hurtigt, da det ikke var lovligt.
En løsning som den du beskriver vil først og fremmest kræve at alle skulle have fået lov af FFDV, og så vil du stadig komme på kant med om at du er indblandet i folks kopiering, enten fordi de gør det i dit varehus, eller fordi du vejleder dem og dermed hjælper til.
|
||||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 01-August-2010 kl. 01:01 | |||
En busines case er en business case uanset om den skal give overskud eller eller ej. Jeg gætter på at denne businesscase vil give underskud. Så er det jo bare en vurdering af om det giver added value til dine eksisterende kunder, at kunne benytte denne service, og dermed generere omsætning/overskud, eller om det er spild af penge/kræfter
Alene håndteringen af afsendelse/modtagelse og kontrol/reperation vil indebære mange omkostninger
|
||||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 02-August-2010 kl. 11:45 | |||
Hej Brian.
Jeg synes ideen lyder god. Jeg kunne ihvertfald godt have brugt den i sin tid, da jeg rippede alle mine DVD og CDére. Små 370 film og tilsvarende i CD.
Jeg er dog lidt bekymret for kopibeskyttelsen.. Hvordan løser du det via WHS?
|
||||
Binnerup
Sendt: 02-August-2010 kl. 14:46 | |||
Softwaren kopirerer kun ubeskyttede diske, sådan at forstå at du skal have AnyDVD installeret for at fjerne kopibeskyttelsen i baggrunden.
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 03-August-2010 kl. 12:59 | |||
Ok. Jeg var ikke helt klar over, om Anydvd virker på en Home Server. Det er et stykke tid siden jeg har fået opdateret min version. Og min Home Server kørte kun i 30 dage for at teste det, dog ikke med henblik på at rippe film. Og siden har jeg ikke fået rodet videre med det.
|
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |