Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optage på ældre recorder..?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Indlæg som besvares
Pallec Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 20-April-2006
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 1582
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Pallec Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Optage på ældre recorder..?
    Sendt: 02-August-2010 kl. 14:07
Citat: moho

Citat: Strange

Pænt træls at man ikke kan optage uden at TV'et skal være tændt medmindre man køber ekstraudstyr... Nå, jamen så må man bare håbe at der fortsat er mange år til de slukker det analoge signal.
Nu har YouSee lukket for analoge signaler i den første tredjedel af UHF båndet, og sender her Digitalt. Så ja, Nu er der problemer! Her er i dag stærkt behov for en DVB-C modtageenhed. Og Gribben vil vel have sin mulige andel.
I gamle dage kunne ens Video optage på kanaler hvor ens Tv ikke havde samme mulighed. Idag er tingene vendt på hovedet. Nu er det ens Tv som kan modtage alle de digitale SD og HDTV programmer, hvorimod ens optager lider under alle mangler.
Om forbrugere kan komme igennem med klager over mangler (ved Tunerne) hos disse PVR maskiner, skal jeg lade være åben.

Ja, alt var bedre i gamle dage, hvor vi havde én kanal og sort/hvid TV......Dead
Til top
TommyF Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 26-December-2003
Beskeder: 139
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat TommyF Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 16:19
De skal bare fjerne alt kodning så man er fri til at købe den optager man ønsker, alt andet er stavnsbinding.
Til top
Strange Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 03-Marts-2008
Beskeder: 2033
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Strange Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 23:45

Flemming: Så hvis man køber den boks vil man ku optage uanset hvad som jeg gør nu?

Hvordan skal sådan en bokd forbindes til recorder/tv.... Og så et blankt spørgsmål....USB stik? der er da ingen usb indgang i min recorder tror jeg??

Redigeret af Strange - 02-August-2010 kl. 23:48
Til top
fltk Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 04-Februar-2004
Beskeder: 4593
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat fltk Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 07:49
Citat: Strange

Flemming: Så hvis man køber den boks vil man ku optage uanset hvad som jeg gør nu?

Hvordan skal sådan en bokd forbindes til recorder/tv.... Og så et blankt spørgsmål....USB stik? der er da ingen usb indgang i min recorder tror jeg??

Der er DVB-C tuner i denne boks, så du kan optage fra de digitale DVB-C kanaler. Der er også USB indgang på den, så sticken eller den eksterne harddisk skal tilsluttes direkte til boksen. Boks og TV forbindes valgfrit med enten Scart eller HDMI. Boks og recorder behøver ikke at blive forbundet, da det jo er boksen du optager på.

Flemming
Philips 37PF9731D
Arion AF9300 PVR
NorthQ 7200
Fantec P2550
HTPC/Hauppauge WinTV PVR 250/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Til top
Strange Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 03-Marts-2008
Beskeder: 2033
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Strange Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 10:16
Klasse - tak for svar :-) Hvis jeg får købt en på et tidsåunkt kan det tænkes jeg liiiige skal have lidt hjælp til opsætningen. Foreløbigt 1000 tak!
Til top
 Besvar Besvar Side  <123
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down