Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > Visnings- og lytte-udstyr > Surround & HiFi
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker - max 13cm i højdenn

Besvar Besvar
Forfatter
Indlæg som besvares
Lasse_n Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 29-Juni-2009
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 32
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Lasse_n Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Forstærker - max 13cm i højdenn
    Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:12
Hej alle,

jeg benytter i dag en Yamaha RX-V557 forstærker som er overkill til mit behov og er også for stor fysisk, og er derfor på udkig efter noget nyt, som jeg håber i kan hjælpe mig med at anbefale.

Jeg benytter min forstærker til musik og film, hvor signalet kommer via en "lysleder" fra min MacMini. der er tilsluttet 2 stk mini pod's som fint dækker mine kvalitetskrav til lyden. Dette er det eneste behov jeg har. Endvidere vil jeg gerne have en der ikke er mere end 13cm i højden inkl. foden den står på, da den så vil passe meget bedre ind i det møbel jeg har til rådighed.

Er der nogen der kan anbefale en her?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Lasse
Til top
exlærer Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 10-April-2007
Beskeder: 236
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat exlærer Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:30
Hej Lasse.

13 cm i højden..

Fik ikke helt fat på om du kunne nøjes med stereo eller om det skulle være surround. Hvis du kan nøjes med stereo mener jeg at de små NADer var noget. Hvis det skal være surround har jeg set Pioneer lavede for noget tid siden en der havde samme format som en dvdafspiller men der skal lige finde ud af hvad man vil have af lydformater, muligheder og indgange/udgange. Alternativt er der de små "midi surround systemer" fra Harman Kardon, Sony, Panasonic, Bose og JBL. Alternativt kan man  også have forforstærker og slaveforstærker så man kan nøjes med kun at have forforstærkeren fremme, men det kan give en lang signal vej.

Jeg håber det hjalp lidt. Der er noget derude.
Mvh
E

Til top
KlausDM Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 12-Marts-2010
Beskeder: 458
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat KlausDM Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:30
Citat: Lasse_n

Jeg benytter min forstærker til musik og film, hvor signalet kommer via en "lysleder" fra min MacMini. der er tilsluttet 2 stk mini pod's som fint dækker mine kvalitetskrav til lyden. Dette er det eneste behov jeg har. Endvidere vil jeg gerne have en der ikke er mere end 13cm i højden inkl. foden den står på, da den så vil passe meget bedre ind i det møbel jeg har til rådighed.

13 cm i højden efterlader dig ikke meget mere end 8-9 cm til en forstærker.....

Så du linket til den der sherwood der var for nyligt?
Det må være noget for dig....

Klaus
Til top
Lasse_n Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Lasse_n Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:34
Der er plads til 14cm i alt, men vil ikke højere op end 13 grundet luft ... måske den skal være endnu mindre?

Nej, jeg har ikke set et link til en Sherwood?.

Til info, vil jeg gerne have surround muligheden, hvis jeg nu får lyst til at udbygge højttallere igen..
Til top
KlausDM Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 12-Marts-2010
Beskeder: 458
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat KlausDM Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:39
Citat: Lasse_n

Nej, jeg har ikke set et link til en Sherwood?.

Prøv at se her:
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=520

En anmeldelse, dog 904N udgaven med netværk:
http://hometheaterreview.com/sherwood-r-904n-netboxx-reviewed/

Klaus

Redigeret af KlausDM - 31-Juli-2010 kl. 09:33
Til top
Jakobii Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 22-Januar-2005
Beskeder: 36
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Jakobii Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:41
http://www.av-connection.dk/?PGr=3328&ML=579

Marantsz NR1501 er den første model i en ny række af AV-receivere. NR-1501 tilbyder fuld funktionalitet og bekvemmelighed i et meget elegant og lavt kabinetdesign. Den passer godt til både Marantz DVD afspillere og Marantz blurayafspiller da den har onboard dekodere til standard opløsning og high definition audio som DTS-HD og Dolby TrueHD. NR 1501 kan konvertere analoge videosignaler (composite og component) om til HDMI signaler med dens indbyggede konvertere og den har yderligere 4 HDMI 1.3a indgange til rådighed. Tilslut din satellitreceiver, VCR, DVD, spillekonsol eller dit videokamera - uden at bekymre dig om hvilket input der skal vælges på TV'et; NR1501 klarer det hele. Takket være OSD menu og MRAC audio setup vha. en mikrofon gør det installation simpel selv for den ikke-tekniske bruger.

Specifikationer:
• Slim height cabinet (105 mm. højt)
• 7x 50 Watt RMS
• 8 Ohm 20Hz – 20kHz, 0,08% THD
• Dolby TrueHD, DD+, DTS-HD
• Automatisk højttaler setup af MRAC
• Indbygget FM/AM tuner med RDS
• HDMI v1.3a - 4 ind / 1 ud
• 1080p at 24 & 60FPS
• 36-bit DeepColor
• x.v.Color
• Dolby TrueHD
• Dolby Digital Plus
• DTS-HD Master Audio
• DTS-HD High Resolution Audio
• 7.1ch PCM

Redigeret af Jakobii - 30-Juli-2010 kl. 23:41
Get less at Getmore.dk...
Til top
gadeberg87 Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Medlem siden: 04-November-2009
Beskeder: 40
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat gadeberg87 Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 07:45
Lige som Jakobii vil jeg os se på Marantz'en. Den er kun 10,5 cm i højden. så der er endda plads til overs;)
Panasonic Tx-P42V10E
Xbox 360
Logitech Z5500
Xtreamer
Harmony One
Til top
kim olsen Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 13-April-2008
Beskeder: 1147
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat kim olsen Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 12:43
det er ret essentielt at der er 4, gerne 5 cencimenter i højden hvis den er konvektionskølet, kun hvis der er monteret "udluftningskanaler" eller er lavet et airfow henover komponenterne, ofte fra front til bagparti, kan du udnytte alle 13 cencimeter.
Crown - there is no substitute.
Til top
Lasse_n Se Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Lasse_n Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2010 kl. 20:41
Tak for jeres hjælp - tror jeg napper sådan en Marantz - skal blot lige have solgt min Yamaha først :)
Til top
 Besvar Besvar
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down