recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BlackBerry-tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BlackBerry-tråden

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BlackBerry-tråden
    Sendt: 31-Juli-2010 kl. 22:15
Jeg er vel ikke den eneste her på siden, der er indehaver af en telefon fra verdens bedste fabrikant af mobiltelefoner? Wink

Jeg har en BlackBerry Bold 9000. Hvis du har en, så vil jeg gerne høre om hvad for en det er, hvad for et abonnement du bruger, og andre relaterede og interessante ting.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 10:54
Godt man ikke kommer i den del af verden regelmæssigt Wink

Emiraterne blokerer BlackBerry
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 10:57
Den er vist også bandlyst i Frankrig på offentligt kontorer som arbejdstelefon, p.g.a. spionage fra USA/Canada.

Men RIM laver nogle ret spændene telefoner.


Redigeret af lahan - 02-August-2010 kl. 10:58
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 11:12
Jeg synes det er en fed telefon,men min gamle chef var rimelig irriteret over sin og efter et lille års tid opgav man den og fik en Iphone.
Jeg kender ikke andre der har BlackBerry, så min vurdering er jo baseret på en enkelt person.
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NFB1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg er vel ikke den eneste her på siden, der er indehaver af en telefon fra verdens bedste fabrikant af mobiltelefoner? Wink

Jeg har en BlackBerry Bold 9000. Hvis du har en, så vil jeg gerne høre om hvad for en det er, hvad for et abonnement du bruger, og andre relaterede og interessante ting.
 
Nope, har også en BB bold 9000 dog som firmamobil med firmaabonnement hos TDC, har ingen ide om hvilken type.
Den er desværre låst, IT politiken på min arbejdsplads tillader desværre ikke installation af apps :(
 
Men ellers er det en fed fed arbejdsmobil, keyboard og trackball fungere til UG+, mail og kalender integrationen en ikke set bedre på andre smartphones, her er BB i særklasse.
 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den er vist også bandlyst i Frankrig på offentligt kontorer som arbejdstelefon, p.g.a. spionage fra USA/Canada.


Det var jeg ikke klar over. Det eneste jeg har hørt om af den art er, at Obama måtte opgive sin private BlackBerry da han blev præsident, for så senere at få en ekstra sikker udgave, som kun måtte bruges med bestemte kontakter. Dette var på grund af at al kommunikation præsidenten foretager sig skal logges, og at man ikke havde lyst til at Canadierne skulle kunne snage i præsidentens anliggender.

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg synes det er en fed telefon, men min gamle chef var rimelig irriteret over sin og efter et lille års tid opgav man den og fik en iPhone.


Det er klart at man bliver irriteret over den, hvis man tror det er en iPhone Wink Personligt har jeg fravalgt sidstnævnte på grund af manglende tastatur. At iTelefonens mail-klient så yderligere er elendig, mens BB'ens mailklient er den bedste mobile mailklient der findes, taler så bare yderligere for RIMs telefon.

Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Nope, har også en BB bold 9000 dog som firmamobil med firmaabonnement hos TDC, har ingen ide om hvilken type.
Den er desværre låst, IT politiken på min arbejdsplads tillader desværre ikke installation af apps :(
 


Det lyder lidt kedeligt med manglende mulighed for installation af programmer. Uden Opera Mini ville min Bold godt nok synes lidt trist. Derudover går du dog ikke glip af meget, da vi her i landet ikke har adgang til AppWorld alligevel. Eftersom vi trods alt har både en privat og en business-udbyder af deciderede BlackBerry-abonnementer, så synes jeg godt de kunne tage at tillade brug af butikken her.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 13:05
Jeg er jo som bekendt positivt indstillet over for BlackBerry, men jeg tvivler på at BlackBerry Torch 9800 kan rykke særligt meget ved salget af iPhone og Android-baserede telefoner Tongue
Til top
dejblow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dejblow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 22:54
Nogen der ved hvordan man sætter Blackberry 8900 op til MMS, internet ? Altså hvor man indtaster oplysningerne i telefonen, man kan ikke få opsætningen fra mobil selskaberne.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 00:01
Når vi nu alligevel har genoplivet en gammel tråd:
Hvordan håndterer I de danske tegn? Jeg har slået intelligent ordbog til for at få danske tegn på min 9700, men den er altså ikke specielt intelligent. Det er faktisk nok den dummeste intelligente ordbog, jeg nogensinde har været ude for.

1. En intelligent ordbog vil øverst i listen vise de ordforslag, som passer med antallet af indtastede tegn. På den måde kan man altid skrive et ord helt færdigt og kun behøve bladre gennem ganske få forslag. Desuden vil den sortere efter sandsynlighed. Blackberrys sortering har jeg simpelthen ikke fundet noget system i. Hvis jeg f.eks. vil skrive "på", og derfor trykker "p" "a", skal jeg bladre mig igennem:
par
pausen
palistinænsiske
partiet
parti
partier
palistinænsere
Paris
Paul



Hvordan dælen kommer den dog frem til det?


2. Når jeg skriver "du", bliver det konsekvent skiftet ud med "har". Den er da helt i skoven. Jeg begynder snart at tiltale min kone med "De" for at slippe ud over problemet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 02:47
Jeg har aldrig brugt den intelligente ordbog. Én måde at skrive 'å' på er at holde 'a' nede, mens man scroller hen til 'å'. Uden intelligent ordbog.

Den mere langsigtede metode er at bruge AutoText-funktionen, og få telefonen til automatisk at skife 'pa' ud med 'på'. Hvis det gør en forskel om der er et 'o' eller et 'ø', så bruger man selvfølgelig 'oe' i det ord der skal skiftes ud. Det tager selvfølgelig lidt tid at skrive ind, men i hvert fald til de mest basale ord med nordiske bogstaver, mener jeg det er uundværligt.

Jeg er iøvrigt misundelig på din 9700'er
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 10:58
Åh, jeg troede kun, at jeg kunne få store bogstaver ved at holde en tast nede. Men jeg kan da godt se nu, at jeg kan scrolle på touchpad'en.

Og ja, jeg er glad for min 9700. Måske især fordi min chef kun er blevet tildelt en 9500 eller 9000.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 13:58
Hvis du vil bruge AutoText-funktionen (som jeg klart kan anbefale), så kan du i øvrigt hoppe ud af den sms eller e-mail du er ved at skrive, og skrive ordet ind med det samme, sådan at du ikke skal til at huske på ordet til bagefter. BlackBerry-telefoner kan jo lave rigtig multitasking Det skal bare være en SmartCase, og ikke sådan en Specific Case. Jeg aner faktisk ikke, hvad sidstnævnte gør.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu