recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Apps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Apps

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

kan man bruge sin android tlf til at styre sin wd tv live ????

Ja,(ihvertfald wd tv live hub)der er en app med "alm" fjernbetjenings funktion på marked (WDTV Mediaplayers Remote). 
Derudover kan blandt andet Twonky, Plugplayer og UPnPlay, fjernstyre musik og streaming mellem din mobil, NAS, computer (og andre DLNA/UPnP aktiverede apparater) og WD TV Live hub. Det smarte ved de sidste 3 er at hvis du har din WD TV sluttet til dit stereo, behøver du ikke tænde fjernsynet for at styre din egen musik. Har desværre ikke fundet noget der gør det muligt at høre internetradio, uden at skulle tænde fjernsynet......
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 21:26
Findes der en mulighed for at yde fjernsupport på en Android. Altså at give en person med en Android enhed support fra fx en anden Android enhed eller fra en PC.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 20:55
Uhh, jeg savner altså en to do list som kan lægges som widget i fuld skærm størrelse, og hvor man kan scrolle op/ned i den ude på hovedskærmen.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Uhh, jeg savner altså en to do list som kan lægges som widget i fuld skærm størrelse, og hvor man kan scrolle op/ned i den ude på hovedskærmen.
 
Fundet: ToDolist widget
 
Fungerer udemærket
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 18:55
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Kan kun sige at man ikke kan komme uden om programmer Locale (for normale bruger) Og Tasker for de lidt mere nørdet bruger. Man kan få sin telefon til Alt med de 2 programmer.
f.eks
tænd/sluk wifi når hjemme/ude
Lydløs om natten
Brug kode for at komme ind i tlf når ude, men ingen kode når hjemme
Tænd/sluk bluetooth i forhold til headset eller bilen er i nærheden
lydløs når man vender den på hovedet (f.eks møde)
sende aut. en sms tilbage til afsender efter kl 22 om aften om at man sover
screen time out tid 1 minut når man har den i hånden, 10 sek når man lægger den på bordet (spare strøm)
sig navn på den som ringer sammen med ringetone
 
Blot nogle eksempler på mine indstillinger med Tasker. 
 
Andre App
 
Dropbox
Tvtid
dr nyheder
tunein radio (dr)
squeezecommander
password  keeper
nummeruglen
mp3tunes
lost phone
Locale
Tasker
alarm clock xtreme
 
Er der mulighed for at du kan hjælpe med en opskrift på at:
 
Få BT til at aktivere, når jeg forlader hjem baseret på netværksplacering.
Slukke for BT, hvis ikke der er sket en parring inden for 15 min fra jeg har forladt området hjem.
Slukke for BT efter 5 min. efter jeg har nået området hjem, medmindre en samtale er i gang.
 
Mvh
 
Frank
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Kan kun sige at man ikke kan komme uden om programmer Locale (for normale bruger) Og Tasker for de lidt mere nørdet bruger. Man kan få sin telefon til Alt med de 2 programmer.
f.eks
tænd/sluk wifi når hjemme/ude
Lydløs om natten
Brug kode for at komme ind i tlf når ude, men ingen kode når hjemme
Tænd/sluk bluetooth i forhold til headset eller bilen er i nærheden
lydløs når man vender den på hovedet (f.eks møde)
sende aut. en sms tilbage til afsender efter kl 22 om aften om at man sover
screen time out tid 1 minut når man har den i hånden, 10 sek når man lægger den på bordet (spare strøm)
sig navn på den som ringer sammen med ringetone
 
Blot nogle eksempler på mine indstillinger med Tasker. 
 
Andre App
 
Dropbox
Tvtid
dr nyheder
tunein radio (dr)
squeezecommander
password  keeper
nummeruglen
mp3tunes
lost phone
Locale
Tasker
alarm clock xtreme
 
Hvordan får du BT til at aktivere, når du er i nærheden af bilen? Gælder det i forhold til alle lokationer hvor du kommer i nærheden af din bil eller kun hjemme?
Jeg vil rigtigt gerne lave en opsætning, som tænder BT når jeg hopper i bilen, og begynder at køre. Har prøvet at finde på forskellige opsætninger, men har ikke fundet en gylden løsning. Opsætningen skal fungere hvor som helst, så det vil sige, at jeg ikke kan sætte et fast start punkt på en måling. Jeg vil selvfølgelig gerne undgå, at GPS konstant er tændt (hvis den skal benyttes, skal det være så lidt som muligt). Samtidigt skal telefonen selvfølgelig reagere så hurtigt, at der ikke går for lang tid fra man har sat sig ind i bilen og er begyndt at køre (ville sige 1 minut). Profilen skal kunne aktivere ved slukket skærm. Hvis der ikke opnås kontakt med min radio, som telefonen skal forbinde til via BT, skal BT automatisk slukke efter 5 min. Ligeledes når forbindelsen mellem telefon og radio brydes, skal BT også slukke. Jeg har ikke dock med strøm i bilen. Jeg er nødt til at benytte mig af en dock uden, da denne skal kunne holde flere modeller mobiler. Ved godt dette ville være den nemmeste løsning :O(
Jeg ved ikke om det er for mange krav, men jeg døjer i hvert fald med, at få det hele til at spille.
 
Har du mon nogle indput?
 
Mvh
 
Frank
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2012 kl. 16:46
hej Frank
 
Det skal lige siges at jeg ikke bruger opsætningen mere, med BT da jeg ikke har det samme behov mere.
 
Men lige nu bruger jeg locale (igen igen) har også brugt tasker eller llama.
 
Lige nu tænder jeg selv bt når jeg forlader huset,du kan også få den til at gøre det af sig selv når wifi ikke er connected mere. Så "hopper" den på bilen også har jeg bt tændt indtil at jeg kommer hjem igen hvor den så selv slukke (syntes ikke at det bruger ret meget strøm at have bt tændt). Jeg har også en profil som gør at BT tænder hvis at jeg er ude og tlf ringer, for hvis at jeg glemmer at tænde BT når jeg forlader huset tænder den selv hvis at nogen ringer, har så sat tiden op til maks på min voice mail, så kan den nemmelig nå at hoppe over på bilen inden at folk lægger på (ca 3 ringninger).
 
Du kan også lave en timer som slukker for bt hvis at den ikke fanger i bilen /headset inden for en given tid (f.eks 10 min).
 
Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.
 
Kenneth
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

hej Frank
 
Det skal lige siges at jeg ikke bruger opsætningen mere, med BT da jeg ikke har det samme behov mere.
 
Men lige nu bruger jeg locale (igen igen) har også brugt tasker eller llama.
 
Lige nu tænder jeg selv bt når jeg forlader huset,du kan også få den til at gøre det af sig selv når wifi ikke er connected mere. Så "hopper" den på bilen også har jeg bt tændt indtil at jeg kommer hjem igen hvor den så selv slukke (syntes ikke at det bruger ret meget strøm at have bt tændt). Jeg har også en profil som gør at BT tænder hvis at jeg er ude og tlf ringer, for hvis at jeg glemmer at tænde BT når jeg forlader huset tænder den selv hvis at nogen ringer, har så sat tiden op til maks på min voice mail, så kan den nemmelig nå at hoppe over på bilen inden at folk lægger på (ca 3 ringninger).
 
Du kan også lave en timer som slukker for bt hvis at den ikke fanger i bilen /headset inden for en given tid (f.eks 10 min).
 
Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.
 
Kenneth

Hmm, helt på vej kom jeg ikke LOL Men tror nu efter megen bøvl og udtænkning, at jeg har fundet ud af et system. Så må vi se om det virker. Men det er kun ved brug af Near Wifi/Not Near Wifi og så Bluetooth Connected/Not Bluetooth Connected. Idéen er er når jeg forlader hjem (Near Wifi Hjem), så aktiveres profil Not Bluetooth connected, som laver en Bluetooth søgning i 1 minut, slukker, venter i 5 min. søger igen i 1 minut, indtil at der enten er en tilslutning til radioen i bilen, eller jeg kommer nær et specifikt Wifi net. Hvis jeg kommer i nærheden af et specifikt Wifi net, deaktiveres profilen Not Bluetooth Connected, hvis altså ikke at Bluetooth Connected er aktiv. Nå man så kommer væk fra Wifi net, aktiveres Bluetooth søge profilen igen. Det blev lidt snørklet, men håber det fungerer. Nu skal profilerne bare skrives ind i Tasker.Confused
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 20:19
Hmm, fungerede ikke som forventet. Ved ikke om det bunder i at jeg måske ikke fuldt ud forstår Tasker's rutiner og funktionsmådeConfused Findes der en DK guide et sted på nettet, som bare er lidt mere pædagoisk, end Tasker's egen guide og korte forklaringer.
Fungerer Tasker bedre på en rooted telefon end en ikke rooted? Syntes ikke Tasker kører særligt godt. Der sker nogle gange nogle mærkelige ting, og nogle indstillinger passer ikke sammen, med hvad der sker.
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gsxr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 20:24
Har du prøvet at bruge llama er noget nemmere end tasker og kan også rigtig meget .Der er også mulighed for at bruge plugin fra locale i llama
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 20:39
Jeg prøver at give Llama en tur. Hvor præcis er Llama når den måler hvor man er henne?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu