recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DCB-108HD box i Føtex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DCB-108HD box i Føtex

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af ghonsor ghonsor skrev:

Jeg har lige købt en Denver 108HD box i Netto for 479 kr. Jeg har læst at der var problemer med restart ogsa videra. Så først ting jed gjord var at updaterer firmware. med 108HD firmware der sket ingenting med da jeg brugt firmware fra 109 Der sket noget. Der kommer en ny menu i boxen og det siger under information Denver 109HD. Den eneste der er dårligt er fjernbjtening. du skal precices reter mod ir receiver ellers den duer ikke. også når du skal flyter knaller du skal trygker hele tiden pa knap. med andre fjernbtening hvis du holder knappen mere end to sekonder den køre hurtigt. men ikke med Denver. Jeg tænker på at returer den til netto. men er der nogen der kan fortæl mig blue tinum er bedre end Denver eller den er dårliger. Tak
 
Det er usædvanlig dårlig moral at købe noget, ombygge og ødelægge det, hvorefter du vil have pengene tilbage. Det er godt at huske, hvis du sætter noget til salg her på sitet.
Til top
ghonsor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 22:48
Jeg har lige købt en Denver 108HD box i Netto for 479 kr. Jeg har læst at der var problemer med restart ogsa videra. Så først ting jed gjord var at updaterer firmware. med 108HD firmware der sket ingenting med da jeg brugt firmware fra 109 Der sket noget. Der kommer en ny menu i boxen og det siger under information Denver 109HD. Den eneste der er dårligt er fjernbjtening. du skal precices reter mod ir receiver ellers den duer ikke. også når du skal flyter knaller du skal trygker hele tiden pa knap. med andre fjernbtening hvis du holder knappen mere end to sekonder den køre hurtigt. men ikke med Denver. Jeg tænker på at returer den til netto. men er der nogen der kan fortæl mig blue tinum er bedre end Denver eller den er dårliger. Tak
ghonsor
Til top
ingolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 16:50
Jeg har nu vha. Denver fundet ud af det. Tak for hjælpen fra alle
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 12:57
På en ordentlig måde, skulle jeg måske have tilføjet
Til top
Avalon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 12:30
Men det er Denver der har valgt ikke at understøtte DVB Subs.[/QUOTE]

Det ved jeg ikke lige hvor du får fra, det er ihvertfald ukorrekt, når det gælder den DCB-108HD, som
tråden omhandler. Min DCB-108HD understøtter TV2 undertekster - altså DVB Subs !!!

Man kan dog være uenig med Denver i, at de som udgangspunkt lader underteksten være slået fra, så brugeren selv skal trykke på SUB - og derefter vælger den ønskede undertekst.

/Avalon
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Avalon Avalon skrev:

Det er ikke Denvers skyld, at TV2 vælger at udsende digitale undertekster !


Men det er Denver der har valgt ikke at understøtte DVB Subs.
Til top
Avalon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 11:53
Her er forhåbentlig svar på dit spørgsmål:
http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=1594

Vedr. de andre TV2 kanaler, må TV2s Kundeservice kunne give en forklaring.

Det er ikke Denvers skyld, at TV2 vælger at udsende digitale undertekster ! Og at DR følger efter i 2012.

Din gamle Philips har underteksterne med, fordi den modtager analoge signaler der har indbrændte
undertekster.

/Avalon
Til top
ingolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 23:57
Tak for forklaringen, men hvis de ikke kan fjernes, er brændt fast, hvorfor kommer de så ikke med. Jeg er ikke teknikker på dette område!!!! Men hvordan kan det være at med Zulu og Charlie er der ikke disse problemer, det er jo også TV 2 ejede kanaler, man skulle da tro de brugte den samme teknik!!!!!!! Hvis det ikke kun er mit problem, så undrer det mig at ikke andre i dette forum har berørt problemet.
PS! Jeg har en Philips harddisk optager og også haft en boks fra YouSee, og de har ikke de problemer med TV 2, her kommer teksten med!!!!!!! Så jeg kan kun konkludere at min Denver box har et problem!


Redigeret af ingolf - 31-Januar-2011 kl. 00:01
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af ingolf ingolf skrev:

Jeg trykker jo ikke på SUB på nogen af mine andre programmer som virker
upåklageligt!
 
Simpel forklaring, alle andre kanaler end TV 2 på f.eks YouSee er med hardmatted undertekst, dvs. de er fastbrændt i billedet, og kan ikke fjernes  Wink
 
Mvh JørgenT
Til top
ingolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 21:10
Det vil jeg da prøve, men jeg kan nu ikke se at det skulle have betydning. Jeg går ud fra at når boxen optager så optager den hele signalet, og det må jo være med den undertekst som TV2 har sat på den pågældende film. Jeg trykker jo ikke på SUB på nogen af mine andre programmer som virker upåklageligt!
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af ingolf ingolf skrev:

Jeg har Denver DCB-108HD. Jeg er godt tilfreds med boxen, fjernbetjeningen er ikke det bedste, men det er der jo skrevet om. Mit problem er, at jeg har optaget et par film fra TV2, kvaliteten er i top, men der er ingen undertekster på! Der kommer undertekster på fra alle andre kanaler. Jeg har opdateret med firmware d. 25/11 2010. Er der nogen som ved hvad der kan være galt?
 
Som sædvanligt, intet må være let. Jeg trykker på knappen SUB på fjernbetjeningen og vælger dansk eller tysk, eller hvad der nu er at vælge blandt.
Til top
ingolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2010
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2011 kl. 17:03
Jeg har Denver DCB-108HD. Jeg er godt tilfreds med boxen, fjernbetjeningen er ikke det bedste, men det er der jo skrevet om. Mit problem er, at jeg har optaget et par film fra TV2, kvaliteten er i top, men der er ingen undertekster på! Der kommer undertekster på fra alle andre kanaler. Jeg har opdateret med firmware d. 25/11 2010. Er der nogen som ved hvad der kan være galt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu