recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 40VL685DN - Flere problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Toshiba 40VL685DN - Flere problemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 40VL685DN - Flere problemer
    Sendt: 29-August-2010 kl. 10:30
Hej Nørder Wink

Jeg har et problem med et Toshiba TV 40LV685DN, det har været til rep. 2 gange ved Elektronik Centret hvor de har lavet det samme, software opdatering, og det har ikke hjulpet på problemet.
Håber I måske kan hjælpe med mig at forstå hvad der er galt.

Problem beskrivelse:

Problem 1:
Kan ikke tænde på fjernbetjening. Hvis man så holder tænd/sluk-knap på højre side af TV'et inde, til en grøn diode inde i selve tv'et slukker, så kan man være heldig at TV'et tænder som det skal.
Hvis det ikke ikke er nok kan man ved at slukke helt for TV'et på knappen i venstre side, og tænde igen, være heldig at TV'et så tænder.

Problem 2:
Når TV'et så er blevet tændt, kan det være der ikke er billede på alle kanaler lige meget hvilken man skifter til. Den viser godt nok signal og hvad program der køre lige nu, men der kommer hverken lyd eller billede. Men Tekst TV virker.
Så skal TV'et tændes og slukkes før der kommer billede og lyd.

Andre gange kommer der kun lyd, ikke billede. Det kan ofte løses ved at skifte kanal et par gange.

Problem 3:
Tit ved kanal skift, sker det samme som beskrevet i problem 2, ingen billede og lyd, men fint signal og program info.
Ved at skifte kanal frem og tilbage, gerne nogle gange, plejer der så kan komme billede og lyd på.

Det er som når TV'et har stået en dag uden at blive brugt kan den være svær at få igang. Og fx samme dag som tv'et kom fra rep, virkede det fint, men dagen efter er der problemer igen. Og andre gange kan det køre helt fint.

Køre på DVB-C fra Stofa i Billund.

Automatisk kanal opdatering er taget fra.

Nu er det også tit program oversigten ikke kommer før man har skiftet lidt rundt på kanalerne.

Det var problemerne Smile
Har så fået kontakt til en svensker ved Toshiba, han skriver:

Det är så att dessa TV apparater inte har 100% funktionalitet för Dansk DVB-C i dagsläget.

Vi från Toshiba har inte garanterat att de skall fungera heller, men jag kan förstå att du känner att detta inte acceptabelt.

Modellen har varit på test hos TDC och det är ett godkännande på gång, (det skulle innebära ytterligare en upgradering för dig) men jag har inget datum för när vi kan vänta oss att få TDC logo (You See).

Nu har du STOFA , men jag tror att om vi uppfyller TDC´s krav så kommer det också att fungera i Stofas kabel nät.

Og da jeg spørg til hvordan det kan være et DVB-C signal kan gøre TV'et ikke kan tænde får jeg dette svar:
Det är så att någon information som kommer från kabelnätverket gör så att huvudprocessorn ( Linux ) hamnar i en "loop".
När du bryter strömmen till TV´n så rensas cash minnet , och du kan slå på Tv´n igen med fjärrkontrollen.

Jag är ingen expert på digitala signaler , men jag har sett liknande fel på andra modeller och märken.

Och jag tror att det har att göra med den automatiska uppdateringsfunktionen som startar några minuter efter att du slår av Tv´n med fjärrkontrollen.
Den här funktionen går delvis att stänga av ( Automatic channel update ) och det har du gjort.

Så hvis jeg forstår det rigtigt, modtager TV'et, når det er slukket, nogle signaler som den ikke helt forstår og derfor går ned. Ved at slukke strømmen genstarter man så systemet og den kan igen.

Jeg er blevet lovet at få emailet nyeste firmware når det kommer.


Er det noget I har hørt om før?

Og er det sådan et TV opføre sig når det ikke er understøttet af fx. Stofa?

Det burde vel være muligt at lave et TV der i det mindste ikke går ned?

Mvh. Kim
På forhånd tak Smile
Til top
ojr5896 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ojr5896 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 10:42
Send det retur og få pengene retur, jeg har en bekendt der døjede med et Toshiba også, det blev sendt retur til toshiba, det er helt uaccetabelt at de ikke har en løsning endnu, det er ca. 5-6 mdr. siden. 
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 09:39
Undskyld det sene svar, havde måske håbet på lidt andet også :-)

Men jeg må se hvad Toshiba har tænkt sig at gøre.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 09:52
Jeg havde for et års tid siden en 32" Toshiba som var komplet ny der efter et par uger fik problem 1. Toshibas "support" er noget lort og jeg fik aldrig den lovede hjælp.... Deres support er ikke engang tv kyndige men beskæftiger sig med computere?!?!?

De har tydeligvis ikke fået rettet fejlen siden du også har det med dit tv på et andet modelmærke...Det er en værre gang lort og jeg vil opfordre ALLE til ALDRIG at købe et Toshiba tv igen. De er ikke pengene værd da der kun er bøvl med dem og deres support er i den grad uduelig..Jeg brugte to dage af mit liv på at kime dem ned og fik hver gang at vide jeg skule ringe tilbage 5 minutter efter.
 
Bottom line: ALDRIG MERE TOSHIBA!!!
Til top
CH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-November-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 22:08
Hej
 
Jeg havde også et 32" Toshiba TV. Jeg tror den hed 635, og var købt EL-giganten. Jeg havde akkurat de samme problemer som beskrevet her.
 
Jeg tog for et uger siden ind i den nærmeste butik og klagede min nød. Det første de sagde, da jeg nævnte mit model nummer, var at det var et kendt problem og de gad ikke at sloges med Toshiba mere, da Toshiba ikke kan fixe det. Så jeg skulle bare komme med mit tv og få alle pengene retur. Super service og en anerkendes af at der er et problem.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 22:47
Som sagt - køb aldrig det lortemærke igen. Der er KUN bøvl med det åbenbart. Mage til uprofessionel tv producent skal man lede længe efter.
Til top
MOHE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MOHE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 12:29
Hej
 
Jeg oplever præcis de samme problemer med 2 nye Toshiba TV.
jeg har ligesom dig Stofa!
 
Hvad blev løsningen på dit problem?
 
Ser du - jeg har nemlig en mail fra Infocare hvor de skriver at de IKKE kender til problemerne - og Toshiba gør sørme heller ikke! Svineri!
 
Samme Thobis West er inde over - men de glider af på det hele.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Som sagt - køb aldrig det lortemærke igen. Der er KUN bøvl med det åbenbart. Mage til uprofessionel tv producent skal man lede længe efter.
Det er nu ikke kun Toshiba som kan have underlige problemer med deres produkter, jeg har selv haft problemer med både Sony og Samsung TV. Den ene mærke er nødvendigvis ikke bedre end den anden. Wink 


Redigeret af Keyvan - 31-Oktober-2012 kl. 13:41
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 15:39
Har du tjekket om der en firmware update til dit TV? Det var nemlig det eneste Elektronik Centret gjorde de 2 gange det var på værksted.
Nu er det mine forældre der har TVet og de lever med de mærkeligheder, men den skal nok snart skiftes....

Nej Samsung er ikke bedre... at man ikke kan sortere kanaler fordi de er digitale hmmm...
Til top
MOHE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MOHE Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 16:28
Yeps..det er den nyeste firmware som jeg hr opdateret 3 gange på begge TV. Lidt sjovt at Toshiba "ikke" kender noget til det. De siger dog at deres TV ikke er godkendt hos Stofa!
Ok - jamen hvilket fantastik mærke...der ikke spiller sammen med Stofa!
Aldrig mere Toshiba.....men de får lov til at føle gør de! Jeg går videre med det!
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 17:19
Ja, Toshiba kan ikke have tjent mange penge på det TV, men den regning de 2 fik gange fra Elektronik Centret :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu