recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på ps3'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på ps3'er

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Det lyder lidt af, at du ikke har din Harmony optimalt konfigureret.

De fleste apparater understøtter det, man med en undersættelse fra engelsk kalder diskrete power-kommandoer over IR. Det vil sige, at man har een kommando til sluk og en anden kommando til tænd. Vel at mærke også selv om den originale fjernbetjening kun har een knap til både sluk og tænd (også kaldet power-toggle.

Når man bruger en intelligent fjernbetjening som Harmony, er det efter min mening meget vigtigt at kunne bruge de diskrete kommandoer, da de ikke kommer ud af synkronisering på samme måde som power-toggle, hvis man f.eks. kommer til at pege fjernbetjeningen lidt væk, eller hvis et apparat har fundet på selv at tænde eller slukke, uden at fjernbetjeningen ved noget om det.


Det er da muligt, men hvordan skal man kunne styre dette?
Når man skal konfigurere en komponent spørges der om der er 1 eller 2 knapper på fjernbetjeningen til on/off. De fjernbetjeninger jeg har til mit udstyr har alle kun 1 knap. Så derfor har jeg valgt dette. Hvis jeg valgte 2 knapper ville det vel ikke virke?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det vil sige, at man har een kommando til sluk og en anden kommando til tænd. Vel at mærke også selv om den originale fjernbetjening kun har een knap til både sluk og tænd
De fjernbetjeninger jeg har til mit udstyr har alle kun 1 knap. Så derfor har jeg valgt dette. Hvis jeg valgte 2 knapper ville det vel ikke virke?

Det er jo sådan set det, jeg skriver, at det som regel vil. Så prøv det dog.

Edit:
Hvis du vil prøve det af uden at omprogrammere fjernbetjeningen, så kan du trykke på knappen "Devices" og vælge et af dine apparater. Nu kan du bladre mellem flere skærmfulde af kommandoer på de øverste knapper. Der er sikkert en PwrOn og en PwrOff på listen. Prøv at se, om de fungerer.

Det samme gælder i øvrigt for valg af input. På mange apparater skal man bladre på fjernbetjeningen, selv om apparatet har IR-kommandoer for direkte valg af input. Det kan man også prøve af med samme metode.

Det kan gøre en stor forskel, om man bruger de direkte kommandoer. Jeg har haft en gammel receiver, der ikke understøttede det, og det var virkelig træls, når fjernbetjeningen kom ud af synkronisering, og man skulle til at bladre gennem alle input med Help-funktionen. Nu kan jeg som regel klare det med et enkelt tryk på Help-knappen, hvorefter fjernbetjeningen sender alle kommandoer til alle apparater igen.


Redigeret af Allan Olesen - 11-September-2010 kl. 09:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu