recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Klient/Server løsning vurdering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKlient/Server løsning vurdering

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Nårh ja..va Big smile
Ermm
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Jeg vil sige 30 kan gå, men 40-60GB for at være sikker
 
Jeg har et par stykker på 64 som jeg nu har brugt et års tid, og de 30 er overskredet selv om det kun er  system diske. Tag en 64 GB og hvis det kun er pga. støjen, så tag den billigste (1k kr). Hvis du skal have noget mærkbart performance skal du nok op i 2,5-3k kr. Der er jo også en del diskussion ang. levetid, men personligt tror jeg sgu' jeg har skiftet PC et par gange før selv den mest skodagtige ssd står af. 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Jeg vil sige 30 kan gå, men 40-60GB for at være sikker
 
Jeg har et par stykker på 64 som jeg nu har brugt et års tid, og de 30 er overskredet selv om det kun er  system diske. Tag en 64 GB og hvis det kun er pga. støjen, så tag den billigste (1k kr). Hvis du skal have noget mærkbart performance skal du nok op i 2,5-3k kr. Der er jo også en del diskussion ang. levetid, men personligt tror jeg sgu' jeg har skiftet PC et par gange før selv den mest skodagtige ssd står af. 
 
Tror du ikke bare det er dine logfiler der fylder det hele ? jeg sidder med en forholdsvis nyinstalleret maskine, hvor windows (7 proff. 64 bit)fylder ca. 16gb
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:


Jeg vil sige 30 kan gå, men 40-60GB for at være sikker
 
Jeg har et par stykker på 64 som jeg nu har brugt et års tid, og de 30 er overskredet selv om det kun er  system diske. Tag en 64 GB og hvis det kun er pga. støjen, så tag den billigste (1k kr). Hvis du skal have noget mærkbart performance skal du nok op i 2,5-3k kr. Der er jo også en del diskussion ang. levetid, men personligt tror jeg sgu' jeg har skiftet PC et par gange før selv den mest skodagtige ssd står af. 
 
Tror du ikke bare det er dine logfiler der fylder det hele ? jeg sidder med en forholdsvis nyinstalleret maskine, hvor windows (7 proff. 64 bit)fylder ca. 16gb


Hvis du skal køre 7MC og fx noget WHS med powerpack 3 er det en god ide at have lidt plads til recordings lokalt. Der kan gå lidt tid med transfers og der køres typisk med et delay på et par timer førend en ny optagelse automatisk flyttes til din WHS.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 14:09
Kan man bruge Softcam f.eks Acamd med SageTV? Har for lang tid siden prøve sage, men da var deres GUI ikke ret pæn, men lækkert med deres box til ca. 1000kr og at der hele tiden udvikles på denne software.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Kan man bruge Softcam f.eks Acamd med SageTV? Har for lang tid siden prøve sage, men da var deres GUI ikke ret pæn, men lækkert med deres box til ca. 1000kr og at der hele tiden udvikles på denne software.
Hvis de ikke siden sidst jeg har set på det har fået support for cam's, så skal du bruge
 
Eller noget til svarende.
.....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Kan man bruge Softcam f.eks Acamd med SageTV? Har for lang tid siden prøve sage, men da var deres GUI ikke ret pæn, men lækkert med deres box til ca. 1000kr og at der hele tiden udvikles på denne software.
Hvis de ikke siden sidst jeg har set på det har fået support for cam's, så skal du bruge
 
Eller noget til svarende.
 
Ja, eller f.eks dvblink.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 09:17
For det første så går 32bit windows og 4gb ram ikke helt op! Nogen specielt grund til du har valgt dvbviewer?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

For det første så går 32bit windows og 4gb ram ikke helt op! Nogen specielt grund til du har valgt dvbviewer?
 
Jeg sidder spændt og venter på "...og for det andet..." LOL
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 09:38
Tongue .....og for det andet så ser det ud til at blive et rigtigt fint setup. Selv ville jeg også bruge serveren til klient da den fint kan trække det. Hvis du har mulighed for at trække et langt hdmi kabel så bliver du fri for støjen.

Redigeret af Briam - 13-September-2010 kl. 09:38
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Tongue .....og for det andet så ser det ud til at blive et rigtigt fint setup. Selv ville jeg også bruge serveren til klient da den fint kan trække det. Hvis du har mulighed for at trække et langt hdmi kabel så bliver du fri for støjen.
 
Nøgleordet er vist hdmi extender så - dem har jeg tit overvejet at prøve af - eneste "hæmsko" er den elendige "infrastruktur" jeg desværre har i hytten, med manglende mulighed for at trække ekstra netkabler.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
tempelrider Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2010
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

For det første så går 32bit windows og 4gb ram ikke helt op! Nogen specielt grund til du har valgt dvbviewer?


Kan ikke lige se om det er til mig spørgsmålet er rattet til.

4GB ram, jeg ved det godt, men er nemt lige at købe 4GB modul i stedet for løse

Windows 7 32bit eller skal jeg vælge 64bit?

Den specielt grund til jeg har valgt dvbviewer, er billedkvalitet og at jeg har brugt den før på et gamle Media Center, har prøver de andre i nævner, men får dårligere billedkvalitet.
Syndes de virker som om Windows Media Center laver et eller andet ved de optaget filer så billedkvalitet bliver ringer.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu