recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening m. specielle funktioner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening m. specielle funktioner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slayr78512 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening m. specielle funktioner
    Sendt: 10-September-2010 kl. 13:04
Hej alle. 

Jeg har brug for en ir-reciever (evt. med fjernbetjening) til htpc, der fungere sammen med harmony one. 

Jeg har følgende krav : 

1) Receiveren skal være god. - og gerne fungere sammen med min extender da htpc står i et skab.
2) Receiveren skal kunne "tænde/slukke" htpc - dog kun til og fra dvale (S3)
3) Mulighed for at bruge numpad som tastatur/alfabet for nemmere søgning i f.eks. sanglister.

Jeg har prøvet et par muligheder fra mm-vision. 

a) Procom K300. Den kunne tænde og slukke (S3) og numpad fungerede som alfabet i wmc. Receiveren var dog ekstrem ringe. Virkede kun ca. 40% af gangene, og den fungere af en eller anden årsag ikke sammen med min extender.

b) Imon station IR-eye. Har fungere IR-øjet rigtig godt. Virker tæt på 100% af gangene man trykker. Til gengæld er jeg meget lidt glad for Imon software - og kan læse at det giver problemer mange steder. Kan ikke vække fra S3 og numpad kan jeg ikke få til at fungere som tastatur/alfabet.

Er der nogen der kender en reciever/fjernbetjening der bare virker. ? - og nok så vigtigt : Hvor kan man købe den???

Jeg kører med Vista media center. Har dog kig på XMBC.

Venlig hilsen

Slayr

Til top
Jeffboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2008
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 13:27
Du kan jo prøve med en $8 remote+usb ir receiver fra dealextreme :) eller brug b) uden Imon software og brug Eventghost i stedet
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 13:38

Jeg har købs DENNE og smidt fjernbetjæningen væk, den kører sammen med min logitech 525 og en ir extender fra skovby uden problemer. Jeg kan både slukke og tænde (S3) og bruge taltastene som SMS tastatur i W7 MC.

BS

Redigeret af Bschmidt - 10-September-2010 kl. 13:40
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 13:41
dealxtreme er en mulighed - bare nemmere hvis der var en butik i nærheden. 

Eventghost. Jeg kender det ikke så godt. Jeg har installeret iventghost, men den kan ikke umiddelbart finde min receiver. (ingen imon software installeret). Der er et par tråde på nettet om at eventghost ikke fungere med imon. De er dog et par år gamle. 

Er der nogen der be- afkræfte om imon fungere med eventghost.

Venlig hilsen
Tobias
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 17:37
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 23:41
Det er sku nogen fede svar i kommer med.  Bestemt brugbart.

Henrikbp - kan du bruge din harmony som sms tastatur med den receiver fra DX.

Omvendt er  det ikke mange bas-øre, og virker det ikke så må jeg købe en hauppauge...

Vender lige tilbage, hvordan det er gået.
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2007
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2010 kl. 23:56

Jeg har ikke købt den remote hos DX - desværre. Købte en anden hos mm-vision og fik ikke lige kigget hos DX inden.

Det jeg henviste til var noget andet jeg købte hos DX som dukkede op indenfor ca. 1 uge. Mere for at fortælle at der ikke er den store ventetid på varer fra Kina, så det er da værd at prøve.
Til top
Jeffboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 10:47
Har bestilt en sku.34435 for nogle dage siden. Skal nok give en report når den ankommer.
Til top
Jeffboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 22:41
Har nu modtaget dimsen. Selve remoten er forventelig kvalitet, nok ikke noget man gad have liggende på stuebordet. Men jeg skulle egentlig også kun bruge IR receiveren. Desværre er man lidt låst af, at den er "driver-less" plug'n'play, går ind som et HID device og arbejder sammen med Windows. Det betyder, at det er begrænset hvad man kan stille op med den i fx EventGhost, der er måske 10 knapper man kan bruge der, resten går direkte i Windows HID service eller simulerer tastatur.

Så hvis man vil bruge denne, skal det være iflg dens design, og ikke med EventGhost. Man kan jo så vælge at learn'e knapperne ind i fx Logitech Harmony, men man kommer nok til at mangle nogle custom-assignables...
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 08:20
Jeg benytter en IR modtager http://cgi.ebay.com/HP-Media-Center-IR-Infrared-USB-Receiver-OVU400103-00-/250648696702?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a5bd3977e samt en fjernbetjening fra en defekt Linksys DMA2100

Den kan det hele og kan programmeres til TV on/off og volume.

Har iøvrigt også en K300 fra MM-vision og du har ret i at USB IR modtageren er virkelig ringe.

Men selve K300 fjernbetjeningen virker også sammen med HP IR modtageren

/Kim

Redigeret af KL - 28-September-2010 kl. 09:15
Til top
Jeffboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 08:51
Hmm den HP er ogå beskrevet som "Plug&Play, no software required"...Hvordan sætter du det op så ? Med Eventghost eller andet software ? 
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 09:07
Nix. Det er plug and play i MCE (Bruger selv 7mc, men det burde være det samme i Vista)
Kan tænde/slukke, bladre i menuer, bruge tal tasterne som SMS osv.

Og som skrevet kan Linksys fjernbetjeningen programmeres til TV funktioner, så vi har kun en fjernbetjening liggende fremme. (Høj WAF)

Har iøvrigt også en K300 fra MM-vision og du har ret i at USB IR modtageren er virkelig ringe.
Men selve K300 fjernbetjeningen virker langt bedre sammen med HP IR modtageren.

/Kim

Redigeret af KL - 28-September-2010 kl. 09:16
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu