recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God lyd og godt billede for 10.000,-
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod lyd og godt billede for 10.000,-

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Direkte link til dette indlæg Emne: God lyd og godt billede for 10.000,-
    Sendt: 19-September-2010 kl. 21:30
Vær hilset, recordere.dk-brugere!

Jeg var i dag forbi hos en kammerat der flytter fra sin lille studielejlighed til en rimeligt stor lejlighed på omkring 100kvm. I forbindelse med flytningen ville han selvfølgelig gerne have et fladskærms-tv, som erstatning for det gamle 20" CRT med mono-lyd Dead Jeg sagde selvfølgelig at han skulle have et G20. Derudover havde jeg et par fornuftige højttalere og en BD-afspiller jeg skulle af med, og så hjalp jeg ham med at finde en brugt AV-receiver.

Det her er lige en lidt alternativ udgave af 'min hjemmebiograf', for at vise hvor relativt godt et setup man egentlig kan få for 10.000,-. Det følgende vil sikkert være sund fornuft for mange, men nu har jeg altså lyst til at lave den tråd her Wink

42" Panasonic G20 koster ca. 6100,-, Panasonic BD35 købte han brugt af mig for 1500,- (den er kodefri på BD-delen, derfor den relativt høje pris), Monitor Audio Bronze BR2 til 1000,-, og så Marantz SR5600 brugt til 1300,-. Så alt i alt ca. 10k, plus lidt kabler. BD35'ere med kodefri BD-del hænger jo ikke på træerne, og på den front var han vel heldig at kende mig, men tilsvarende (uden kodefri BD-del) kan jo snildt købes fra ny for de samme penge. Kodefri BD er vigtigt for ham, da amerikanske anime-udgivelser ofte er låste.

Det er selvfølgelig lidt fjollet at købe en kæmpe surroundreceiver til stereobrug, men der er jo ikke rigtig nogen mellemvej. Der skal bruges mange digitale indgange, samt component til konsollerne. HDMI ville selvfølgelig være rart at have, men det er sådan set unødvendigt i denne sammenhæng, og ville jo bare hæve prisen på receiveren.

Udover de førnævnte nyerhvervelser bruger han en gammel Pioneer dvd-afspiller til cd'er, og så er der selvfølgelig de obligatoriske spillekonsoller.

Æstetisk set er det ikke så fantastisk med receiveren der stikker ud fra tv-møblet, men sådan ser det altså ud lige nu. Vi har snakket om at flytte den op ved siden af fjernsynet, og så rykke dét lidt til venstre, så det står lidt bedre til 'sweetspot' fra sofaen. Hvis man så trækker tv-møblet lidt ud fra væggen, behøver receiveren ikke stå og rage ud.

Efter alt var sat sammen indstillede jeg lidt på tv'et, men med THX-indstillingen var der jo ikke så meget at pille ved. Receiveren har ikke verdens mest brugervenlige opsætningsmenu, og da min kammerat ingen erfaring med den slags har, så var det ikke tilfældigt at det blev en Marantz receiver, så i hvert fald én af os kunne sætte skidtet op Wink

Her er så et billede taget fra sofaen:

(klik for at se en meget større udgave)

Der er stadig en del flytterod udenom det hele, og hylderne skal selvfølgelig ikke forblive tomme. Disse skal fyldes med dvd'er og cd'er.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:12
Det er egentlig utroligt hvor meget god lyd og billede man kan få for 10000krSmile. Jeg gav selv ca 10000kr for mit første plasma ,  37PX70 for ca 3.5år siden....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 22:47
Intet mindre end fantastisk! Tænk at man kan blive så godt kørende for 10k Clap
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 10:06
For 10Kg er det godt gået Thumbs Up klasse..
 
Personlig ville jeg trække tv-møblet lidt ud fra væggen og skuppe recieveren længere ind så den stikker ud bagved. (hvis der er bagplade så fjern den eller beskær den) Ligge de andre elektronik dele ind på hylderne eller på afspillerne så kablerne bliver gemt bagved møbel. Måske hvis man er frisk på det og kan lide det så lave en front cover til de to midder huler som jeg selv har gjordt, se mit system. Træplader der er skåret til og lavet huller til betjening og beklædt med højtaler frontstof.
 
Lidt input hvis det dog kunne bruges Tongue
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2010 kl. 13:23
Jeg mener da det er ret tydeligt ud fra billedet, at der er bagplade på hylderne Wink Man kan jo se hullerne kablerne føres igennem. Det her var bare hvad vi fik sat sammen på en eftermiddag; der kan selvfølgelig smukkeseres på det senere.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

  Personlig ville jeg trække tv-møblet lidt ud fra væggen og skuppe recieveren længere ind så den stikker ud bagved. (hvis der er bagplade så fjern den eller beskær den)


Jeg vil gerne lige sige tak for at du pegede på det åbenlyse; det var selvfølgelig det der skulle gøres. Det fik vi så gjort i dag, og nu ser det en del bedre ud.



(beklager den dårlige billedkvalitet; jeg havde glemt det digitale kamera Wink)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

For 10Kg er det godt gået


10 Kilogram hvad? Kartofler???

Jeg vilel lede efter et sted med en smule mere luft omkring recieveren, den bliver ike kølet meget af den placering. Det er selvfølgelig bedre som du foreslår at den "stikker røven ud"

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:



Jeg vilel lede efter et sted med en smule mere luft omkring recieveren, den bliver ike kølet meget af den placering. Det er selvfølgelig bedre som du foreslår at den "stikker røven ud"

Klaus
 
Så længe den bare skal trække et sæt BR2'ere, bliver det næppe noget problem at den er lukket til i siderne så længe der er så meget plads opad. Bliver der opgraderet til et fuldt surround-system, så bør man give den noget mere luft.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 13:46
Hvis der bliver opgraderet til surround en dag, så skal der nok alligevel købes en ny receiver.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu