recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune HD Max ankommet til recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune HD Max ankommet til recordere.dk

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 43>
Forfatter
Besked
oldboy67 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oldboy67 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Så kommer du nok til at sidde over. :)

Pokkers - men så må jeg jo lave noget lobbyarbejde for en rigtig HTPC med WMC ;-)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:16
... eller købe en Squeezebox, og en Android mobil med SqueezeCommander installeret. Så er i begge glade. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Leviathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-December-2005
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

... eller købe en Squeezebox, og en Android mobil med SqueezeCommander installeret. Så er i begge glade. :)
Helt enig!
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wcc1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:11
den får så ringe anmeldelser, mange steder på nettet, hvad er der, ved denne dune, som folk er så vilde med?




Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

den får så ringe anmeldelser, mange steder på nettet, hvad er der, ved denne dune, som folk er så vilde med?


Den kan spille alt, ligesom et mediecenter, men er billigere end et mediecenter.

Den minder på mange måder om den KiSS DP-558 som mange elskede, men her blot i en mere moderne udgave med blu-ray, harddisk-skuffe osv. Og så er den fuldt kodefri, også på blu-ray, dvs. at den kan spille de billigere film fra f.eks. USA.

Menuerne er lidt kedelige, men der kan man installere 3. parts software som MyMovies og få et flot interface.

Den første udgave støjer lidt for meget, men det har Dune allerede adresseret. Så når de begynder den "rigtige" produktion af dem her til November, så er det med en mere støjsvag blæser i.

Det er nok den mest komplette medieafspiller på markedet nu.


Recordere.dk har som de første testet DUNE HD Max, som skulle være kongen inden for multimedie afspillere. Det ser vi nærmere på i denne anmeldelse.


  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:27
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 19:50
... nå ja, og alle de ting som jeg har læst her på forum, som andre sloges med på diverse afspillere, går faktisk som en leg.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

den får så ringe anmeldelser, mange steder på nettet, hvad er der, ved denne dune, som folk er så vilde med?
Kunne du ikke prøve at linke til de anmeldelser? Her er da en meget fin anmeldelse http://www.google.com/translate?u=http://www.hdlandblog.com/2010/09/dune-hd-max-test-review.html&langpair=fr|en&hl=fr&ie=UTF8
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 01:01
Jeg har nu også set lidt negativt om denne maskine. Som jeg ser det er det primært to kritikpunkter. Prisen i forhold til hvad den kan og måske mere hvad den skulle kunne for at retfærdiggøre den pris maskine har. Derudover var det meget sjældent (1 på et år som jeg læste det) der blev udsendt firmware.

Her er et link
Jeg har også set andre men jeg kan ikke lige komme på hvor.

Jeg har PCH 200 og jeg er meget interesseret i denne DUNE HD MAX - bare ikke helt så meget som jeg har været Smile


Redigeret af bomndk - 20-Oktober-2010 kl. 07:44
Mvh
Bo

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Jeg har nu også set lidt negativt om denne maskine. Som jeg ser det er det primært to kritikpunkter. Prisen i forhold til hvad den kan og måske mere hvad den skulle kunne for at retfærdiggøre den pris maskine har. Derudover var det meget sjældent (1 på et år som jeg læste det) der blev udsendt firmware.

Så er det ikke denne du har læst om!
For Dune HD Max er helt NY - og ikke kommet på markedet endnu herhjemme.
 
Den vi har testet på her, er en tidlig sample fløjet ind fra Hong Kong for nogle uger siden. Produktionen starter i november!
 
Når der tages i betragtning hvad denne afspiller kan, og her tænkes også på de optiske medier som DVD og blu-ray er det en ganske fornuftig pris. Men hvis man ikke er interesseret i optiske medier, så er det jo en merpis, men der kan man så kigge på Dune HD Smart i stedet.
 
Mange potentielle Dune købere vil også se på Max som en model der senere vil kunne optage digitalt TV, og dermed mere blive som et rigtigt mediacenter blot billigere.
 
 
Angående Dune produkterne generelt, så er Dune godt klar over hvor skoen trykkede med de tidligere modeller. Det er bl.a. derfor de har flyttet produktionen fra Kina til Taiwan, hvor elektronikproduktionen har en højere kvalitet (Sony er eksempelvis ved at flytte produktionen af deres TV dertil).
 
  /Lars
 
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 11:26
Glem heller ikke optagelse af TV/Rado. TV i .ts, som indeholder takst og lysdpor. Enda flere lydspor hvis der er det i udsendelsen.
Radio optagelser er i mp3.
 
Alle kan afspilles i windows, og ligger lige så frit tilgængelig som de film man selv lægger på sin HDD.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 11:53
Hej Lars
Hvis du følger mit link så vil du se at det var en test af Dune HD Max, så det var det nu. Smile
Men ellers har du ret. Det er en meget interessant maskine som helt klart også vil kunne vinde indpas i mit hjem når DVB-C tunere og 3D er på plads. Så vil jeg kunne udskifte box, hd-optager, BD-afspiller samt en PC.

Mvh
Bo

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 43>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu