recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T MODTAGER MED 2 TUNER OG PVR

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch
 
Så dårligt mener jeg nu heller ikke 4:3 billedet er, når det bliver vist i fuld skærm
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch
 
Så dårligt mener jeg nu heller ikke 4:3 billedet er, når det bliver vist i fuld skærm
Når man selv her i Århus mener kvaliteten bliver for ringe, når nogen sender Letterboks 4:3, da ER det for ringe.  Embarrassed Det må naturnødvendigt blive ringere, når ens skærme bliver større og større.  Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ork, der er flere af Boxer's kanaler der udsender i 4:3 i letterbox format, så der er "sørgerand" hele vejen rundt. Kan på nogle tunere zoomes ud så det fylder skærmen helt ud, men betyder så et umanérligt dårligt billede Ouch
 
Så dårligt mener jeg nu heller ikke 4:3 billedet er, når det bliver vist i fuld skærm
Det kommer sandelig an på hvor stor skærmen er. På min 50" er det helt uacceptabel dårligt, mens på et 32" CRT ser det sikkert udmærket ud.Tongue
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 22:19
Hvis det ellers er tilladt at vende tilbage til emnet, så vil jeg foreslå Playon!DVR-HD.
2 x DVB-T tuner + PVR + medieafspiller + ...

1670,- hos www.redcoon.dk.

Til top
Mikael T Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2008
Sted: Funder Kirkeby
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Hvis det ellers er tilladt at vende tilbage til emnet, så vil jeg foreslå Playon!DVR-HD.
2 x DVB-T tuner + PVR + medieafspiller + ...

1670,- hos www.redcoon.dk.


Kan den give 5.1 lyd fra DRHD?
Panasonic PX80 37"

Panasonic EH50

Dilog DT-655

Triax 405

Cambridge 540R v3
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

 
 
 kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.
 
 
 Hvis ikke en 4:3 udsendelse skal ses i det format hvad skal den da ellers.? Skal den ødelægges med forkert AR, nej selvfølgelig ikke.
 
 Nu har Boxer jo desværre også en stor fejl, der er kanaler/udsendelser i 16:9 som udsendes i 4:3 LB, og det må ikke forekomme, det er IKKE godt, en klar OMMER.
Vi har nu aldrig følt os generet af udsendelser i 4:3 format der blev vist i fuld skærm, hverken på vores tidligere Topfield boks eller på vores Panasonic tv - vi gider ikke glo på sorte rammer omkring billedet
Det lyder for mig som om det mere er Boxer der har et problem frem for Maximumboksen?
Det vil vel ikke nytte noget hvis Kjaerulf lavede en opdatering hvis det er boxer der fucker signalet op.
Men ud over den detalje er der så andre der kan sige lidt om oplevelsen på denne boks.
De anmeldelser jeg har læst lyder den da god.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Mads333 Mads333 skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

 
 
 kan dog ikke akseptere, at udsendelser der sendes i 4:3 også vises i dette format, uden man automatisk kan sætte boksen til at fylde hele vinduet ud, og tro mig der er temmelig mange udsendelser der bliver sendt i dette format.
 
 
 Hvis ikke en 4:3 udsendelse skal ses i det format hvad skal den da ellers.? Skal den ødelægges med forkert AR, nej selvfølgelig ikke.
 
 Nu har Boxer jo desværre også en stor fejl, der er kanaler/udsendelser i 16:9 som udsendes i 4:3 LB, og det må ikke forekomme, det er IKKE godt, en klar OMMER.
Vi har nu aldrig følt os generet af udsendelser i 4:3 format der blev vist i fuld skærm, hverken på vores tidligere Topfield boks eller på vores Panasonic tv - vi gider ikke glo på sorte rammer omkring billedet
Det lyder for mig som om det mere er Boxer der har et problem frem for Maximumboksen?
Det vil vel ikke nytte noget hvis Kjaerulf lavede en opdatering hvis det er boxer der fucker signalet op.
Men ud over den detalje er der så andre der kan sige lidt om oplevelsen på denne boks.
De anmeldelser jeg har læst lyder den da god.
Hvis man bruger scartkabel mellem boks og TV, så kan man sagtens og automatisk få fuldskærms billede - det er udelukkende hvis man bruger HDMI kabel problemet opstår.
 
Men bruger man scartkabel forsvinder muligheden for at se tv i høj opløsning


Redigeret af Benny From - 23-Oktober-2010 kl. 14:33
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 13:41
 
 
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

 
Hvis man bruger scartkabel mellem boks og TV, så kan man sagtens få fuldskærms billede - det er udelukkende hvis man bruger HDMI kabel problemet opstår.  
 
 Det kommer da helt an på hvad man har, jeg har ingen problemer med at få det format der ønskes, uanset om det er via Scart eller HDMI. Der kan Zoomes eller skiftes AR efter ønske.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 13:43
Hvad menes med AR?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 13:52
 
 Visningsformatet (grimt dank ord.)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Visningsformatet (grimt dank ord.)
Jep.
Vi kalder det AR.
Men har du sådan en boks?
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 14:09
 
 Se min signatur, der står det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu