recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - *LØST* TV slår fra og tænder meget langsomt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

*LØST* TV slår fra og tænder meget langsomt

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
frisor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Juni-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frisor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: *LØST* TV slår fra og tænder meget langsomt
    Sendt: 30-September-2013 kl. 12:45
Hej alle og tak for denne fine guide.

Jeg har flugt den til punkt og krikke.
Få købt de rigtige 2 x kondensatorer 2200 uf 16v og en x kondensator 1000 uf 10 v.
Jeg har skiftet dem ud og lavet nogle super lodninger.
Kondensatorerne jeg har skifte ud hade en lille bule i toppen på de to store. 
Så de var i stykke.

Men det svære har det ikke hjulpet. :-( øv øv

Fjernesynet tænder stadig ikke. Det lyde som når det normalt tænder.
Men efter noget tid siger det igen samme lyd og det bliver det så ved med.

Hvad kan der være galt og er det noget jeg kan lave?




Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af langvad langvad skrev:

hehe, men det med loddningen syntes jeg er gået ok, kan ihvertfald ikke finde nogen revne, men skal nok huske det hvis jeg skal gøre det igen en dag. Dog er det en fladskærm som jeg nok gir til min mor om et par måneder alligevel så det holder så længe det holder:)
 
Revnen er mikroskopisk, men vil gradvis blive større og større, hver gang TV'et varmes op/køles af...
 
M.v.h.
Til top
langvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 21:15
hehe, men det med loddningen syntes jeg er gået ok, kan ihvertfald ikke finde nogen revne, men skal nok huske det hvis jeg skal gøre det igen en dag. Dog er det en fladskærm som jeg nok gir til min mor om et par måneder alligevel så det holder så længe det holder:)
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og nu lærer du så at man klipper først og lodder bagefter, idet selve klipningen kan skade din lodning.


Og nu flasher den faste remse fra de gamle Jostykit-byggesæt frem i baghovedet på mig: "Buk, klip og lod"! Smile
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af langvad langvad skrev:


Jeg har dog bare lige 1 ting til tegningen herinde, for at gøre det lettere så er det en god idé at når man fører "benene" fra kondensatorerne igennem hullerne så bøj dem til hver sin side så de sidder fast, for så er det klart lettest at lodde dem og derefter klippe dem over.
Ved ikke om det er nævnt i tråden men sys lige jeg vil nævne det.


Og nu lærer du så at man klipper først og lodder bagefter, idet selve klipningen kan skade din lodning.
Komponentbenet får et lille stød idet du klipper det helt over og det kan give en lille revne, der på sigt udvider sig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
langvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 19:49
For at give en update på mit lille projekt, og efter 2 fejl bestillinger af kondensatoere så bestilte jeg de 2200Uf 16V hjem og selvom de godt nok var større end dem som jeg havde i så lykkedes det mig alligevel at få dem til at passe.
Jeg har aldrig loddet noget før og har egentligt aldrig været så snild på hænderne og her kommer så klichéen, jeg samlede det hele igen og gik ned og satte mit tv til og voilá, nu virker det som nyt, derfor vil jeg helt sikkert sige at man roligt kan give sig i kast med dette projekt, for når jeg kan gøre det så vil jeg vove at påstå at alle kan.
Jeg har dog bare lige 1 ting til tegningen herinde, for at gøre det lettere så er det en god idé at når man fører "benene" fra kondensatorerne igennem hullerne så bøj dem til hver sin side så de sidder fast, for så er det klart lettest at lodde dem og derefter klippe dem over.
Ved ikke om det er nævnt i tråden men sys lige jeg vil nævne det.
Så tak for hjælpen herinde fra:)
Til top
langvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 15:02
og for at være helt sikker, er det så disse her jeg skal bruge?

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=115598
Til top
langvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 14:57
argh okay, det var lige netop det jeg troede jeg kunne undgår men så må jeg jo få betilt 2200 hjem.

Men tak for hjælpen:)
Til top
langvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 14:55
Tak for det hurtige svar:) Jeg tror godt de kan være der, jeg har iøvrigt skiftet en af dem som var på 25V til en på 35V, det går jeg udfra er okay, hvis du osse kan hjælpe mig der?

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af langvad langvad skrev:

Hej,

Jeg har samme problem som ovenstående og nu vil jeg så igang med at fixe det selv. Dog havde jeg kigget forkert på de 2 kondensatorer som er røget på mit tv. Dem som der skal skiftes er på 2200uF 10V og dem jeg har fået hjem er på 1000uF 16V. Mit spm. er så om jeg kan bruge dem jeg har bestilt hjem eller om jeg skal bestille nye som er på 2200uF?

På forhånd tak
 
Dem kan du godt bruge, hvis de ellers fysisk kan være der. Grunden til at de oprindelige lytter er defekte er formodentlig at de netop kun var på 10 Volt.
 
Held og lykke med det :-)
 
EDIT: UPS.. Dem kan du ikke bruge.. De skal have samme uf værdi, men spændingsværdien må gerne være større. Du må bestille nogle nye med den rigtige værdi.
 
MVH


Redigeret af tvkartoffel - 11-Marts-2012 kl. 14:52
Til top
langvad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langvad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 14:30
Hej,

Jeg har samme problem som ovenstående og nu vil jeg så igang med at fixe det selv. Dog havde jeg kigget forkert på de 2 kondensatorer som er røget på mit tv. Dem som der skal skiftes er på 2200uF 10V og dem jeg har fået hjem er på 1000uF 16V. Mit spm. er så om jeg kan bruge dem jeg har bestilt hjem eller om jeg skal bestille nye som er på 2200uF?

På forhånd tak
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2011 kl. 18:21
Nej 10 til 16 er fint; var du gået fra 16 til 10 var det ikke godt.
Og det er godt at du har fundet 105C udgaverne; så holder de længere i varmen.
Det eneste du skal sikre dig er at de fysisk ikke er for store.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu