recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afstemning - skal sælger beskyttes i salgstråde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAfstemning - skal sælger beskyttes i salgstråde?

 Besvar Besvar Side  <123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilket regelsæt bør der anvendes i køb/salg forum
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
15 [37,50%]
23 [57,50%]
2 [5,00%]
0 [0,00%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Som nævnt er svarmulighederne tydeligt partiske

Enig.

Men jeg tvivler på, at det flytter nogen stemmer, for folk HAR bestemt sig.


Redigeret af Allan Olesen - 26-September-2010 kl. 20:46
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 20:55
Jeg savnede afstemningsmuligheden:
 
"Lad være med at blande dig ude fra sidelinien, hvis du ikke har et reelt ønske om at handle og ville købe varen".
 
Dén mulighed var der sjovt nok ikke. Confused Så i mangel at bedre blev jeg nødt til stemme på den første af valgmulighederne, hvis ordlyd slet ikke dækker dét som jeg mener. Men det var trods alt dét, der i sin ufuldkommenhed kom tættest på. Det er vist en ommer. Dead
 
I øvrigt undrer det mig lidt, at: "Er ligeglad og følger ikke reglerne" ikke har fået flere stemmer. Wink


Redigeret af musicus - 27-September-2010 kl. 09:43
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvad mener du?


Det er vel et frit forum?

Så er det vel også tilladt at kommentere prissætning - det er vel ikke QXL det her?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Men jeg tvivler på, at det flytter nogen stemmer, for folk HAR bestemt sig.


Af hensyn til brugere der ikke har fulgt diskussionstråden bør valgmulighederne naturligvis være så neutrale som muligt.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 21:08
Vil ikke nedværdige mig til at deltage i sådan en partisk afstemning.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Hvad mener du? - deltag i afstemningen!


Afstemningen er ubrugelig. Som nævnt er svarmulighederne tydeligt partiske, og udstiller tydeligt dit eget synspunkt, med de nuværende regler udstillet som skurk.


Svarmulighederne er ikke partiske - Nævn én eneste grund til at reglerne er på denne måde, hvis det ikke skulle være for at beskytte sælger?
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Svarmulighederne er ikke partiske
 
Vi skulle i stedet have haft en neutral person på banen til denne afstemning - hvis en sådan overhovedet findes. Wink
 
Problemet ligger jo i afstemningens overskrift. Samt i udformningen af den første svarmulighed, der begger signallerer en klar stillingtagen til strids-spørgsmålet. Kun den ene af fløjene i denne strid (dem, der ønsker reglerne fjernet) kan derfor have nogen egentlig nytte af denne afstemning, hvis resultat i sidste ende skal vise: Skal sælgeren beskyttes i hovede og r.., eller ej? (I virkeligheden nok mest: "eller ej". Wink ) Derfor kan jeg heller ikke bruge min egen deltagelse i denne afstemning til noget som helst.
 
Hvis nu jeg skulle lave en lignende afstemning, så ville både overskriften og svarmulighed nr. 1 givetvis også blive stærkt farvet af min personlige holdning til spørgsmålet. Vi er jo trods alt kun mennesker. Smile Afstemningens konklusion skulle i så fald være noget i retning af: Skal alle dem, der alligevel ikke er spor interesserede i at købe varen bare blande sig uden om i salgstråden, med alle deres "gode råd" om prisniveau, alternative salgssteder og lignende, eller ej? Samme emne - forskellig holdnings-formulering. Og så er vi jo lige vidt. Ouch
 
 


Redigeret af musicus - 27-September-2010 kl. 21:57
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2010 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Svarmulighederne er ikke partiske - Nævn én eneste grund til at reglerne er på denne måde, hvis det ikke skulle være for at beskytte sælger?


Det mener jeg godt nok er blevet nævnt mange gange i den anden tråd! Man skulle tro du slet ikke havde læst den.

Reglerne er som de er nu, fordi det fungerede dårligt på den anden måde. Prisdiskussionen kom i vejen for alt for mange salg, så man besluttede at ændre reglerne for handelsforummet. Det har ikke en disse at gøre med at 'beskytte sælger', men at få et velfungerende handelsforum i det hele taget.

Hvad skulle recordere.dk få ud af at beskytte sælgere? De får ikke kommission på salg. Hvorfor i alverden skulle man være interesseret i at facilitere et handelssted med snyd og bedrag som erklæret formål?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Hvad skulle recordere.dk få ud af at beskytte sælgere? De får ikke kommission på salg. Hvorfor i alverden skulle man være interesseret i at facilitere et handelssted med snyd og bedrag som erklæret formål?


Det kan jeg heller ikke forstå, men faktum er at sælgere på recordere i øjeblikket er beskyttet i en uset grad, som gør at køber ikke kan blive gjort opmærksom på snyd.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2010 kl. 13:37
I en uset grad? Kommer du ingen andre steder på nettet? Jeg kan forsikre dig om, at recordere.dk ikke er det eneste forum af denne slags på nettet, hvor man frabeder sig indblanden fra folk der kun vil diskutere priser.

I øvrigt ville det være rart hvis du gad forholde dig til hele indlægget jeg lavede, da du tydeligvis ville have noget ud af at læse det. Som altid fokuserer du på én lille vinkel, som du selv har skabt; nemlig den lillebitte risiko for, at nogen måske kan slippe afsted med at sælge en vare til overpris, og at recordere.dk på en eller anden måde skulle have en interesse i at lade dette ske. Faktum er stadigvæk at køber, ved privathandel såvel som ude i detailhandlen, selv må være opmærksom på prisniveauet. Hvis både køber og sælger er tilfredse, hvad gør det så hvis varen kostede 300,- mere end hos den billigste netbutik? Det er ikke noget jeg gerne VIL se ske, men hvis begge parter i handlen er tilfredse, så er der altså ikke sket nogen stor katastrofe. Og recordere.dk i sig selv er jo ligeglad med om den vare der blev solgt kostede 300,- for meget eller for lidt, så de har ingen interesse i at 'beskytte sælger'.

Derudover ser du, selvfølgelig igen, fuldstændig bort fra det faktum, at årsagen til at reglerne for handelsforummet er som de er, er for at gøre sådan at det fungerer i det hele taget. Det har ikke noget at gøre med at beskytte sælger eller køber, men for at gøre sådan at tråde ikke drukner i prissludder. Der vil altid være nogen der kender til en bedre pris i Tyskland, Sverige eller England, og så vil der være dem der skal svare igen på disse oplysninger. Mange modstandere af regelsættet som det er nu, vil gerne have at det skal være tilladt at komme med en enkelt oplysning i tråden, og det ville nok fungere hvis alle var lige fornuftige og velovervejede. Men det er alle jo ikke, så derfor druknede for mange salgstråde i fnidder og fnadder.

Og køber kan GODT blive gjort opmærksom på 'snyd'. Det hedder PERSONLIG BESKED.

Folk har peget på handelssektionen på Hifi4All som et eksempel på hvordan det skal gøres, hvis man ikke vil have prisdiskussion. Men hvorfor er den sektion så meget anderledes end handelsforummet på recordere.dk? Med 'modstandernes' ord, gør den anderledes opbygning det åbenbart OK, at sælger skal kunne snyde køber? De to sammenlignede steder gør det samme (formidler kontakt mellem sælger og køber); formen er bare lidt anderledes på recordere.dk, fordi man måske ikke ser det nødvendigt at lave en sektion på samme måde som på Hifi4All. (det kan selvfølgelig også være, at dette er inkluderet i den længe ventede opgradering denne side har i vente?) Med en lille modificering af reglerne for handelsforummet i forhold til resten af forummet, så fungerer handelssektionerne på de to sider groft sagt ens, så hvorfor er det så slemt her?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Man skal ikke gå ind og blande sig, hvis man ikke har lyst til at købe.
 
Det gælder vel selvfølgelig også hvad angår brugere der roser sælgers vare, selv om de ikke har tænkt sig at købe?!
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Man skal ikke gå ind og blande sig, hvis man ikke har lyst til at købe.
 
Det gælder vel selvfølgelig også hvad angår brugere der roser sælgers vare, selv om de ikke har tænkt sig at købe?!

Nå, det er du ikke den eneste der undrer sig over??
mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu