recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste TV lige nu.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBedste TV lige nu.

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste TV lige nu.
    Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 17:24
Hej folkens
 
Jeg skal om et par månneder skifte mit TV.
Jeg har idag et B&O plasma,  Beovision 4 - 50" ACM, og er fuld tilfreds med hvad det kan levere.
Jeg har dog lyst til måske, for første gang i 25 år, at prøve noget andet end B&O.
 
Jeg har været rundt og kigge lidt, og set TV i alle prisklasser, også til 15 og 20k, men der har ikke været nogle af dem der har fået mig til at gå bagover af begejstring.
 
Er der nogen der vil give bud på hvilket tv jeg absolut skal tage et kig på ??
Plasma, LCD eller LED er ikke så vigtigt.
Prisen er heller det der afgør valget, men det skal selvfølgelig stå mål med virkeligheden.
Størrelse: Ikke under 50"
 
 
Mvh
Per
 


Redigeret af Moulder - 05-Oktober-2010 kl. 18:55
Mvh

Moulder
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Hej folkens
 
Jeg skal om et par månneder skifte mit TV.
Jeg har idag et B&O plasma,  Beovision 4 - 50" ACM, og er fuld tilfreds med hvad det kan levere.
Jeg har dog lyst til måske, for første gang i 25 år, at prøve noget andet end B&O.
 
Jeg har været rundt og kigge lidt, og set TV i alle prisklasser, også til 15 og 20k, men der har ikke været nogle af dem der har fået mig til at gå bagover af begejstring.
 
Er der nogen der vil give bud på hvilket tv jeg absolut skal tage et kig på ??
Plasma, LCD eller LED er ikke så vigtigt.
Prisen er heller det der afgør valget, men det skal selvfølgelig stå mål med virkeligheden.
 
 
Mvh
Per
 

Hvorfor skifte, tør man spørge? Men et bud kunne da være Loewe størrere modeller. De har jo indbygget HD optager, der også optager HD-kanaler. Har selv hjulpet med at sætte et op og var meget imponeret. Ind i f.eks. teksttv finde programmet i tvoversigten og tryk på REC. Det kan selv de ældre finde ud af.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 17:46
Hvorfor hulan vil du skifte dit Bang & Olufsen TV ud, med noget som er billede, lyd og finishmæssigt ringere????????????????
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

 ...Har selv hjulpet med at sætte et op og var meget imponeret. Ind i f.eks. teksttv finde programmet i tvoversigten og tryk på REC. Det kan selv de ældre finde ud af.
 
Vouw! Er Löwe kommet så langt? Det har Bang & Olufsen kun haft i 25+ år...  Confused
 
M.v.h.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 18:49

Min bedre halvdel er ansat på B&O, og TV'et er købt der for knap 2 år siden.

Når man har ejet produkterne i 2 år, må man igen sælge. Sådan har vi gjort i mange år, men netop på tv området er udviklingen jo virkelig stor, og derfor er jeg fristet til at prøve noget andet.
Jeg er også fristet af Beovision7 - 55", det er et kanon fedt tv.

Löwe har jeg set lidt på, og de har nogle fede features, men jeg er ikke imponeret af billedekvaliteten på de tv jeg har set.Jeg kan ikke huske nøjagtig hvilke modeller det var, men det var tv til ca. 20 og 30k.

Det jeg syntes leverede det bedste billede, var et Samsung 46" LED - 8 series.
Mvh

Moulder
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

...Sådan har vi gjort i mange år, men netop på tv området er udviklingen jo virkelig stor, og derfor er jeg fristet til at prøve noget andet.
 
Det er hvad producenterne gerne vil have dig til at tro! Faktum er, at der sker en ganske lille forbedring fra generation til generation. Og det vel at mærke kun på de bedste TV. Derfor vil billedkvaliteten på dit to år gamle BeoVison stadig ligge i top fem, hvad billedkvalitet angår!
 
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Det jeg syntes leverede det bedste billede, var et Samsung 46" LED - 8 series.
 
Undskyld - men hvad!??  Dead
Hvad pokker kigger du efter, når du kigger efter TV? Mon ikke du har set på et Samsung med fabriksindstilling, som giver et overskruet billede, med overdrevne farver og skarphed. Og givetvis med en Blu-Ray film sat på. Prøv at indstille et Samsung til naturlig billedgengivelse, og sammenlign så med dit BeoVision.  Så vil Samsung'en falde med et brag!
 
M.v.h.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

 ...Har selv hjulpet med at sætte et op og var meget imponeret. Ind i f.eks. teksttv finde programmet i tvoversigten og tryk på REC. Det kan selv de ældre finde ud af.
 
Vouw! Er Löwe kommet så langt? Det har Bang & Olufsen kun haft i 25+ år...  Confused
 
M.v.h.

Mig bekendt findes der ikke andre muligheder med PVR indbygget i TVet, der kan optage HD-kanaler. Det var nu mere den sidste krølle, jeg ville gøre opmærksom på.

Iøvrigt er sarkasme kun noget, der skal holdes mellem gode venner og arbejdskollegaer, ikke smidt op i fjæset på "fremmede" Dead
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 19:59
Halløj Henrik, skru lige lidt ned for charmen..
 
Jeg har ikke på noget tidspunkt sammenlignet Samsung tv'et med mit Beovision.
Om det var på fabriksindstilling eller ej, det har jeg ingen anelse om, og nej det var ikke "givetvis en blu-ray film" men et alm. digital tv signal.
Jeg skrev blot, at det var det tv jeg så med det pæneste billede.
 
Jeg fornemmer at din mission kun går ud på at forsvare B&O isenkram.
Jeg er selv B&O freak, og har været det i mange år, men derfor er der i mine øjne ikke noget galt i, at have øjnene åbne for andet isenkram, end det der sendes ud af dørene i Struer.
Mvh

Moulder
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg skrev blot, at det var det tv jeg så med det pæneste billede.


Nok mest det mest imponerende billede

Læs evt om fabriksindstillinger her:
http://moppe.dk/lcdfabrik.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Halløj Henrik, skru lige lidt ned for charmen..
 
Jeg har ikke på noget tidspunkt sammenlignet Samsung tv'et med mit Beovision.
Om det var på fabriksindstilling eller ej, det har jeg ingen anelse om, og nej det var ikke "givetvis en blu-ray film" men et alm. digital tv signal.
Jeg skrev blot, at det var det tv jeg så med det pæneste billede.
 
Nu er der så forskel på et "pænt" billede, og så et naturtro billede. Wink
 
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

Jeg fornemmer at din mission kun går ud på at forsvare B&O isenkram.
Jeg er selv B&O freak, og har været det i mange år, men derfor er der i mine øjne ikke noget galt i, at have øjnene åbne for andet isenkram, end det der sendes ud af dørene i Struer.
 
Så fornemmer du forkert.  LOL
Omend jeg godt kan li' Bang & Olufsens produkter, så er det naturtro billedgengivelse jeg er fortaler for! Og jeg er f.eks. ikke helt tilfreds med Bang & Olufsens standardindstillinger - omend de gør det ganske godt, så er f.eks. farvetemperaturen ikke korrekt.
 
M.v.h.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:20
Uden at lyde ubehøvlet, så var det ikke så meget meninger om naturtro billeder, og andres meninger om B&O's fabriksindstillinger jeg søgte, men nogle anbefalinger på gode TV som sælges idag. Wink
Mvh

Moulder
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:26
Hentydningen til fabriksindstillingen var blot for at illustrere at din antagelse om mine bevæggrunde, ikke var korrekt. Wink
 
M.h.t. om et TV er godt, er jo en individuel vurdering, for hvad tæller for dig som et "godt TV"?
 
Mener du et godt billede, er det jo igen individuelt. Men skal du have et TV, som matcher op mod billedkvaliteten på dit Knald & Luffe, så er vi ude i noget Panasonic V20...
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu