recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hd20 farveflimmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethd20 farveflimmer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ikje Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: hd20 farveflimmer
    Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 21:11
Min Optoma HD20 har fået en kedelig vane med at begynde at flimre efter 15-30 minutter. Billedopløsningen ser ud til at falde momentant, og der kommer mest grønlige glimt. Sætter jeg til High Altitude forsvinder flimmeret. Slukker vi projektoren et øjeblik, løser det også problemet - for en periode.

For mig at se må det handle om overophedning, men så vidt jeg kan læse mig til andre steder, er det et ret almindeligt forekommende fænomen med projektorer, også HD20. Der er også forskellige bud på, at det kan være støv eller fejlbehæftede HDMI-kabler. Men hvad gør man ved det? Har andre lignende erfaringer.

Projektoren er monteret i loftet og forbundet til en PS3 / HD-boks.

Ib Konrad Jensen
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee
Til top
MSG1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:28
Jeg mener ikke den hd20 har et filter du kan rense, den er vist filterfri? Man må kunne støvsuge ud- og indgange til luftgennemstrømningen?
Prøvet at rykke ved dine kabler når det står på? Evt skifte dem og se om det hjælper
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:53
lyder som om det er et varme issue, så rensning er nok det du skal have gjort.
 
Især fordi din High Altitude sætter "blæs" på blæserne. da den tror den er i x antal meter mere hvor den får det mindre ud af luft gennemstrømningen..
 
Du må igang med at rense. worst case kan det være en komponent som er ved at briste...
 
hvis der ikke er garanti så start med at rense filteret, hvis det ikke virker, så vil jeg nok tage chancen og skille den ad, så købe noget komprimeret luft af den dyre rensede slags, som man bruge til at rense SLR kameraer med. alternativt ved jeg ikke om man kan direkte swappe blæseren.
Til top
ikje Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 15:53
Tak til jer begge.
 
Jeg venter stadig på et officielt svar fra Optoma - projektoren er fra april og har været i drift i godt 600 timer, så garantien er intakt, og den burde ikke være slidt.
 
Jeg føler mig også overbevist om, at det er et banalt kølingsproblem, men når jeg alligevel tøver med at fare ud for at finde en trykflaske, er der fordi, jeg har set lignende problemer beskrevet som fejl på spejle, board o.a.
 
vh.
 
Ib
Til top
ikje Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 22:04
Jeg vil lige følge op på mit tidligere indlæg.

Jeg har foreløbig skrevet til Optoma to gange - via firmaets supportform på hjemmesiden - uden at få svar.

I stedet har jeg sendt projektoren til Pipro i Tyskland, hvor den er købt.

Herfra forlyder det i dag fra Optomas lokale værksted, at årsagen er støv i projektoren, og at det ikke er en garantireparation. Optoma forlanger et gebyr på 30 euro for denne information og vil så ikke fortage sig yderligere. Mod at betale 45 euro vil Optoma til gengæld gerne oplyse, hvad det vil koste at rense projektoren. Og derefter kan jeg så beslutte, om jeg også vil betale for dét også!

Jeg er lidt målløs, eftersom manualen ikke indeholder specifikke anvisninger om, at projektoren skal beskyttes særskilt mod støv. Den har været loftsmonteret i et lokale med trægulv og uden tæpper. Det er ikke mere støvet end så mange andre rum.

Projektorens lampe-kassen har jeg i øvrigt blæst rent for en smule støv, uden at det hjalp.

Har andre erfaringer med kundeservice hos Optoma?

vh.

Ib




Redigeret af ikje - 08-November-2010 kl. 22:05
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 22:26
Kæft en ringe service, det virker jo helt grotesk.
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 13:32
Ja, det er da skræmmende ringe kundeservice.

Hvis projektoren som du siger har været i et normalt rum, så bør den jo ikke få problemer med støv - når den så gør det alligevel, så vil jeg helt klart mene, at det er Optomas problem, og at det skal løses under garantien.

Men mest grotesk er det da, at Optoma forlanger et ekstra gebyr for at oplyse hvad de skal have for at rense projektoren. De har jo allerede haft den åbnet (formoder jeg) og ved hvad der er galt og hvad der skal renses.
Til top
ikje Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 13:55
Har nu fået ny mail fra Pipro, som oplyser, at Optomo alligevel vil rense projektoren som en garantireparation. Jeg ved ikke, hvorfor de har skiftet mening, men jeg formoder, at Pipro har brokket sig over situationen - eller også læser de recordere.dk :-)
Ib Konrad Jensen
Pressechef, YouSee
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu