recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cisco epc3925 Stofanet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cisco epc3925 Stofanet?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cisco epc3925 Stofanet?
    Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 17:05
Har lige fået denne trådløse router fra Stofa da jeg havde en teknikker ude at se på noget internet der ikke virkede ordentligt. Fedt tænkte jeg da den havde 4 porte, så kunne jeg skille mig af med min Linksys router og have et apparat mindre. Der er desværre et men. Jeg ville se om jeg kunne få adgang til min NAS gennem assistenten, men det kan jeg ikke og kan heller ikke ændre opsætningen så, skriver den forkert password, men der er bare ingen steder hvor jeg skrive et password i Synology assistenten Cry Jeg har prøvet at gå ind i opsætningen på routeren, men alt er låst ser ud som om Stofanet har gjort det, så folk ikke kan ændre noget. Det er jo også fint nok, men kan ikke lige se hvordan jeg får tilføjet min NAS. Spørgsmålet er om jeg skal finde Linksys routeren frem igen. Er der nogen der har denne router Ciso epc3925? Hvis den er låst er der nok ikke så meget at gøre end at finde min Linksys frem igen så jeg kan få min NAS aktiv igen. 
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 22:38
Nå jeg prøvede at resette min NAS bagpå og sørme om det ikke virkede, så selv om man ikke altid "tør" rode med noget man ikke ved så meget om, kan det godt lønne sige nogle gange Big smile
Til top
Tillit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tillit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2010 kl. 15:11
Hej Hifreak
Hvordan er du tilfreds med Cisco EPC3925 nu da har brugt den et stykke tid?
Kan den streame HD uden at hakke? Er alle problemer med din NAS løst?
Hvis du ellers har bemærkninger så er de velkomne her! Thumbs Up  Thumbs Down
  


Til top
hcn.net Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hcn.net Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 16:39
Hej - ja det kunne være rart at vide noget mere on den Router - der virker som om at Stofa har fået en Trojansk Hest ind i boligen - man kan jo ikke selv slå noget fra i den, eks. WiFi -
/HC
Til top
Tillit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tillit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 11:21
Min oplevelse med Cisco ECP 3925.

Inden jeg skiftede operatør, havde jeg prøvet, at finde ud af hvilket modem og tilbehør, der var i pakken fra Stofa. Det er ikke muligt på deres hjemmeside.
Så jeg kontaktede dem pr. mail og de svarede hurtigt, at jeg fik Cisco ECP 3925 eller Thomson TWG870TS. (Fin service her)
Stofa kunne dog ikke sige hvilket modem jeg ville modtage, da det var lageret der bestemte det. 

Jeg bestilte bredbånd (25/2 og 5 tilslutninger) og telefoni ved Stofa via nettet (havde Zaptor i forvejen, så datastik var installeret).

Jeg hentede manualen for Cisco ECP 3925 på nettet (Jeg kunne ikke finde noget relevant om Thomson) og læste om modemmet og håbede så på det bedste.
Her fandt jeg ud af, at det havde alle de faciliteter, jeg kunne ønske mig. (N-teknologi, Gigabit, opsætning af MAC adresser, forældrekontrol med lukke for særlige webadresser.)

Efter godt en uge kom pakken med Cisco ECP 3925.

Tilslutningen til Stofa gik uden problemer. Det tog ca. 1 time for modemmet at koble sig på Stofa.(Vejledning fra Stofa OK)

Den første PC (net) blev tilkoblet med Stofas tildelte password ingen problemer.
Det var en stor skuffelse at gå ind i modemmets menu, den er kraftigt amputeret og der er ikke nogen muligheder for at foretage de opsætninger der fremgår af manualen, der følger med på CD ROM fra Stofa.

Jeg måtte via Stofas hjemmeside -> Mine sider -> Always on og sætte min MAC adresse op her.

Ved tilslutning af PC nummer 2 (wirwless) blev det oplyst, at jeg havde brugt mine tilslutningsmuligheder. Det blev løst via Chat, hvor teknikkeren lukkede op for de manglende tilslutninger.

Nummer 2 PC blev tilsluttet Always on uden problemer. (er blevet hurtigere med N teknologien)

Nummer 3 PC blev tilsluttet Always on uden problemer. (Kører gigabit fint)

Zaptor tilsluttet uden problemer.

Nu mangler jeg netværksprinter, Vii og BD afspiller. Så nu er problemet om jeg kan koble disse enheder på eller om jeg overskrider mine 5 opkoblinger. Hvis dette ikke er muligt, så skal jeg se mig om efter en bridge.


Bemærkninger: Det er muligt, at Stofa ikke vil have, at kunderne "piller" for meget ved modem (vil give mange henvendelser), men jeg synes, at begrænsninger er for restriktive.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor der kun kan være 5 opkoblinger. Jf. modemmets manual, er der mulighed for gæsteopkobling, den er der også lukket for her.

Ja det var så mine oplevelser so far.


Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 12:04
Jeg tror ikke det er blevet reklameret ret meget for, men der er faktisk 10 opkoblinger istedet for 5 nu. Det skete en gang i sidste uge at det blev ændret.
 
Jeg har også lagt mærke til at der er kommet et par konfigurations muligheder inde på Mine Sider hvor man kan skifte et par ting på det trådløse netværk.
Til top
Tillit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tillit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 13:09
I det brev jeg modtog den 9. nov. står der 5 opkoblinger. Hvor har du fundet det om 10 opkoblinger?


Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filthat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 13:28
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=traadloestbredbaand
 
"Sådan virker trådløst bredbånd
Du får udleveret et nyt trådløst modem, som du tilslutter din computer med et trådløst netkort. Trådløst bredbånd giver dig mulighed for at koble op til 10 computere samtidig på netværket."
Til top
Tillit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tillit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 15:10
Tak Filthat, det link havde jeg overset. Gad vide hvorfor de så skriver op til 5 PC i brevet? Nå det må stå hen i det uvisse.
WEB-tv virker fint. Smile


Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2010 kl. 15:49
Har haft en del problemer med netop det Cisco modem siden jeg skiftede til StofaNet. Jeg opgraderede min 256 Kbit linje (er fordelskunde) til en 50/6 linje og hentede et docsis 3 modem som aftalt med min kammerat som arbejder hos Stofa.
Modem blev så et Cisco som nægtede at fungere optimalt da det nu og da bare lukkede ned. Iflg dioderne forblev det online, men alle forbindelser til computere og Zaptor røg. Nuvel, jeg bevægede mig ned i butikken igen og byttede til et nyt Cisco. Samme resultat!
Herefter fik jeg igennem min kammerat fat i en kompetent tekniker, som kom ud med endnu et Cisco modem + et service modem som skulle sidde på en splitter ved siden af mit Cisco så de internt kunne holde øje med tingene.
Cisco modemmet hoppede igen af spontant, men deres service modem forblev online så jeg fik derefter lov til at køre på deres service modem indtil de fandt ud af noget. Da de fik adgang til de nye Thomson modem fik jeg sådan et på og siden da har det kørt stabilt mht disconnects.
Jeg får stadigvæk meget lave hastigheder om aftenen på min 50 Mbit. Helt ned til 6 Mbit men det skyles kapacitetsproblemer på den ø hvortil jeg er forbundet. Et problem der skulle blive løst i 2011 hvor opgraderingen af AN-TV kabelnettet gerne skulle være gennemført.
Til top
Tillit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tillit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2010 kl. 13:18
Cisco EPC 3925 igen
Er der nogen der ved, hvordan man får koblet devices (HD eller printer) til USB-porten på Cisco EPC 3925 ?
Der står ikke noget om det i manualen og på den medfølgende CD udover, at der kan kobles devices til USB-porten.
Har prøvet med HD og printer. Der kommer fast lys i lampen, men jeg kan ikke se HD eller printer på PC'en.


Til top
Tillit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tillit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 13:28
Satte du NAS MAC adresse op (hvis der er en) i AllwaysON hos Stofa?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu