recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Træt af løs forbindelse i jack stik på høretelefon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTræt af løs forbindelse i jack stik på høretelefon

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Montydk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Træt af løs forbindelse i jack stik på høretelefon
    Sendt: 04-November-2010 kl. 12:03

er jeg den eneste som oplever at jeg skal udskifte høretelefoner fordi der kommer løs forbindelse i jack stikket??

Nu er det sket igen og jeg kan desværre ikke udskifte sådan et selv.
Jeg har efterhånden prøvet mange mærker og der sker hver gang, både med Sony, Philips og Koss.
 
Nogle som kan komme med nogle gode råd??
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 12:21
har samme oplevelse. Overvejer næste gang det sker at prøve at lodde et på selv http://www.avxperten.dk/diverse/loese-stik/3,5mm-minijack-stik-stereo-(metal).asp
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 12:29
 
 Ja, det er da totalt tåbeligt at udskifte et Headset på grund af det, nå det kan laves for få kroner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2010 kl. 12:48
Grunden til at det opstår er basalt set at du ikke behandler stik og ledning godt nok.

Lad være med at rulle din ledning op efter brug. Jeg har set mange der vikler ledningen til hovedtelefonerne op omkring deres mp3 afspiller efter brug eller laver finten med at rulle op omkring håndfladen. Det ser mere ordentlig og pænt ud med en oprullet ledning, men det giver nogle buk og knæk din ledning ikke er glad for. Specielt finten med at rulle ledningen op omkring "walkman'en" bliver tit gjort så stramt at ledningen får et skarpt buk lige efter stikket.

Personligt ruller jeg aldrig ledningen til mine hovedtelefoner op. Når jeg er færdig med at lytte får ledningen lov at ligge i en rodet bunke. Det er ikke specielt pænt og det kræver indimellem lidt forsigtig viklen ud når jeg skal bruge dem næste gang, men det har den store fordel at ledningen ikke oplever skarpe buk og hvis der bliver hevet lidt i ledningen kan den give efter og flytte sig, det kan den ikke hvis den er rullet op omkring noget. Så "kluddermor" er din ven!

Jeg har også set folk hive i deres ledninger. I stedet for at tage fat om jackstikket og trække der, giver de bare et hurtigt hiv et sted på ledningen for at hive stikket ud. Der er godtnok trækaflastning indbygget i de fleste stik, men det er alligevel en utroligt ringe ide at bruge ledningen til "tovtrækning".

Der er nogle der har haft succes med at putte en gang krympeflex omkring stik og starten af ledningen, det giver en lidt blidere overgang mellem det hårde stik og den fleksible ledning så et eventuelt buk ikke bliver lige så skarpt.

Et andet alternativ er at købe en stump minijack forlænger, fx. http://www.av-cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_forlaenger/standard_minijack_forlaengerkabel_025_m_4886_da.html og bruge det i forlængelse af dine hovedtelefoner, således at det er forlængeren der får de skarpe buk og knæk mens ledningen til dine hovedtelefoner sidder i et hun-jack på en stump ledning og derfor kan flytte sig frit. Når der en dag kommer løs forbindelse i hannen på forlængeren smider du den ud og bruger 12 kroner på en ny forlænger.


Redigeret af strandvasker - 04-November-2010 kl. 12:49
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu