recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVR-150
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DVR-150

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Morten B Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2004 kl. 22:05

min døde også ved timer optagelse den første aften. derfor blev den returneret STRAKS.

mvh morten

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2004 kl. 17:27

Pudsigt, jeg har lige indleveret min i Netto i går, efter en timer-optagelse om natten var der absolut intet liv i skidtet om morgenen. Forsøgte også at pille den fra stikkontakten og la' hvile et øjeblik, men ak, stadig intet liv

Nå, den kommer forhåbentlig frisk tilbage fra "sygehuset", savner den allerede.

MVH

Ebbe

 



Redigeret af Ebbe
Til top
sjako Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2004 kl. 12:20

Jeg har desværre også et problem med min DVR-150. Efter en timer-optagelse er den slukket uden lys/ur i display. Jeg kan ikke tænde for den. ( og jeg har prøvet med en anden stikkontakt  ) Den er helt død.

ps.: det var også en FUJI-skive

Til top
tcdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2004 kl. 22:10
Kort opsummering her fra: Ingen problem med de i netto købte Fuji skiver. Ingen store store problem efter den sidste firmware opdatering. Den optager og den afspiller, men brugergrænsefladen kunne godt være en del mere poleret.
TC
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2004 kl. 16:55

Jeg har lige fra starten af kørt med Fuji-skiver i min. Dog ikke købt i Netto, men "importeret" fra DL til min LG-brænder. Der har på intet tidspunkt været problemer med min dvr-150'er med ovennævnte skiver, har osse kørt optagelse på timer som flere ellers har klaget over, no problems.

At den så er ret bøvlet når man skal ha' sorteret i kanaler, samt at der ikke er back-up akku i, således, at når man klokker i det og får slukket på væggen, så er det HELT forfra igen, tilligemed et par andre gener, tja det må jeg nok leve med. Personligt er jeg meget tilfreds med optagekvaliteten. Jeg betragter den som erstatning for en vhs'er......

Konklusion: Rimeligt tilfreds herfra Smile

MVH

Ebbe

 

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2004 kl. 13:15

Nej det er rigtigt Fuji skiverne virkede da også perfekt i den NEC 1100 A DVD-brænder som jeg har prøvet dem i, når først man havde brugt
erase.

Så der er intet der tyder på, at der skulle være noget galt med skiverne som sådan. Meeen! 

Jeg har nu også testet med TDK i min DV-150 og her er der heller ingen problemer. Så det vil sige, at mit eksemplar virker med Sony,
Verbatim, Imation, Memorex og TDK (+RW) uden problemer, mens alle
de Fuji skiverne som var købt i Netto (5 stk) fejlede. Så kan man jo udlede af det, hvad man vil!

 



 



Redigeret af JoLa
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2004 kl. 13:01

Lige for god ordens skyld er der ikke et KONKRET problem med Fuji skiverne.

Det jeg har foreslået nogle kunder der havde timer/optage problemer var at prøve et andet medie mærke. og det virkede i flere tilfælde.

Der er altså hverken noget i vejen med Fuji skiverne eller DVR-150 i denne ombæring. De kan i nogle tilfælde blot ikke lide hinanden. (ligesom man også kender fra visse cd brændere og visse mærker medier)

Men glad for at du løste dit problem JoLa.

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2004 kl. 09:16

Min far købte en DV-150 i Netto og selvfølgelig en pakke med DVD+RW
skiver fra Fuji. Efter 2 dage gav han op, maskinen stoppede i optagelserne og frøs, den optog ikke selvom den tilsyneladende gik i gang og tit måtte han rykke stikket ud for at få gang i den igen hvis den var frosset. Han overdrog den derefter til mig, så jeg kunne teste den.

Jeg oplevede de samme problemer og endda det mærkelige at den ikke ville vedkende sig optagelser den havde lavet, efter at have afspillet 1 gang, så meldte den næste gang skiven blev sat i, at disken var "blank" !!??

Det lovede jo ikke godt, men jeg havde imidlertid nogle Imation skiver liggende dvd+r og med dem fungerende den upåklageligt "alt andet lige". Lidt underligt! (Disse skiver kunne også efterfølgende læses i min gamle Pioneer DV-717 og min søns Playstation) 

Jeg ringede derefter til Denver og de oplyser at Fuji DVDerne fra Netto ikke virker sammen med optageren!! Jeg må indrømme at jeg var lidt
skeptisk overfor den oplysning, men efter at have gennemtestet med
bl.a. Memorex, Sony, Verbatim og Imation så må jeg indrømme at det ser ud til at være helt korrekt. Maskinen fungerer tilsynladende perfekt med de andre mærker! Jeg har i hvert fald indtil nu, ikke haft fejl.

M.h.t. betjening og menuer, tja så kunne det godt være bedre men når man har vænnet sig til systemet, så synes jeg at det er let at have med at gøre. Det hjælper desuden med den opdate Denver har lagt på deres side, den fjerner nogle irriterende fejl. Med undtagelse af en ting! Efter at have brugt denne opdate, så kan den slet ikke lide Fuji DVDerne fra Netto mere.

Jeg har prøvet at sætte Fujierne i en PC med en NEC 1100 A DVD brænder (+) efter at Denveren var gået i stå på dem. Computeren gik simpelthen i baglås hvis man ville se indholdet af DVDen og kun ved at starte Ahead Nero og vælge Fuld Erase  kunne jeg få gjort skiven anvendelig igen.

Men lidt mærkelig problem efter min mening, der skulle jo ikke være noget galt med Fuji, det er i hvert fald ikke min erfaring.

Forøvrigt så har Denver en bemærkelsesværdig god support, selvom de ikke helt har nogen forklaring på problemet.

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 



Redigeret af JoLa
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2004 kl. 23:59
Som tidligere beskrevet anerkender jeg servicen og den direkte kontakt med Denver-teamet. Men det forsvarer ikke at produktet var fuld af fejl og at der tilsyneladende er mange der stadig har problemer med det - firmware eller ej.
Dog må man sige at eftersom Netto melder udsolgt, så må der også være en del tilfredse brugere. Når Netto igen i uge 30 sætter en ny ladning DENVER-150ere til salg til 1899,- vil det da være inklusive opdatering?
Mvh
/1000
Til top
pizzamandk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2004
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2004 kl. 23:49

Jeg vil nu nok vifte lidt med flaget og forsvare Denver :o)...for det første virker den maskine jeg har købt ganske udmærket, især i sammenligning med andre maskiner i denne prisklasse (hold jer for Guds skyld væk fra Tevion DVD-optageren i Fakta!)  for det andet kan vi skrive direkte med Morten Pannen i Danmark og ikke en eller anden gut i Hong Kong og for det tredje så er der firmwareupdates på hjemmesiden og hotline support på dansk og det hele...hvad brokker I jer over? Jeg gad godt se jer kommunikere direkte med Philips eller Panasonic!

Til top
kaergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2004 kl. 12:25

Selvfølgelig er det ikke helt rimeligt direkte at sammenligne med et produkt der koster 1100,- kr. mere.

PS! Har netop (24/5) fået 500,- kr. tilbage p.g.a. Fona´s prisgaranti, så forskellen er nu nede på 600,- kr.

Det eneste jeg krævede af Dvr-150 var, at den kunne optage efter timer på et +RW medie. Det kunne den ikke, så derfor røg den retur.



Redigeret af kaergaard
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2004 kl. 16:48

Hej Bouledoxz

Er dit scart kabel udstyret med alle forbindelser? Nogle kabler er kun beregnet til at køre signal den ene vej, så er stikkene som regel mærket med IN og OUT. Prøv at vende kabel omvendt.

Du skal selvfølgelig også huske at vælge scart indgang på DVD ved optagelse fra VHS.

Hvis du kun har en scart indgang på hvert apparat kan du evt. købe en scart omskifter/fordeler box til at koble sammen med.

DVD recordere har ikke nødvendigvis indbygget modulator til at sende eget signal ud på antennestik, som VHS maskiner har. Så på min egen opstilling kører jeg først antenne signal ind i DVD >> VHS >> TV, og er så heldig at VHS både har scart ind og ud stik, så 2 scart ledninger fra DVD >> VHS >> TV. Så kan VHS nemlig bruges til at DVD signal ud på antennestik, så TV i andre rum kan se DVD & VHS på antennesignal. Dog kun i mono da VHS ikke sender antennesigal ud i stereo, selvom det er en stereo maskine.

Mvh JørgenT

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu