recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVR-150
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DVR-150

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 18:59

Hej 1000

Godt gået. Men der er faktisk ingen lovpligtig fortrydelsret på køb i almindelige butikker, kun på postordre.

Mange butikker yder dog sådan en service aligevel, men det er bedst at checke butikkens betingelser før købet. Netto kunne have afvist dine krav. Confused

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 19:03

Så faldt jeg over det første STORE MEGA MINUS

Når man sortere kanaler, skal man ikke komme til at trykke record knappen, så sletter den ens kanal, og der er intet man kan gøre for at få den igen, andet end at lave en auto scan igen, og starte forfra,

snowatom

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 19:14

Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Når man sortere kanaler, skal man ikke komme til at trykke record knappen, så sletter den

Det er da trods alt et fremskridt, da den tidligere DVR-100 kunne den jo slet ikke sortere kanaler LOL

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 19:18
Hej Lars
Jeg er enig i at der ikke er lovpligtig fortrydelsesret. Det var nu heller ikke det der var min pointe. Pointen er, at i den fortrydelsesperiode en butik måtte give (i Nettos tilfælde er det 7 dage) har forbrugeren lov til at afprøve det elektriske apparat og levere det tilbage med SAMME ret som kunder der ikke har afprøvet det. Forudsat altså, at varen leveres tilbage i perfekt stand og i original emballage. Det var dette Netto omgik ved at afvise min svigerfar at levere apparatet tilbage. Så nej, Netto kunne IKKE have afvist mine krav - you see :-)
Mvh.
/1000
Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 20:23

Nå det var det, den ryger tilbage til Netto imorgen, når jeg prøver at opsætte kanalerne går det galt. Den glemmer, og laver underlige ting.

Nu har jeg spildt 2 timer af min aften på det snot.....  

snowatom

Til top
kiro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 20:32

Måske det ikke er så tosset at bruge de 900,- ekstra og få en Philips DVD-R70 .

De oplevelser flere af jer har haft er da lidt trels

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 21:09

 Eject knap på fjernbetjening (Mangler på phillips DVR70)

Langt tryk på STOP knap på DVDR-70 virker som eject !

Redigeret af JørgenT
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 21:36

Tja, jeg må indrømme, at jeg kan ikke rigtigt tilslutte mig skaren af utilfredse, jeg er ( på trods af "skønhedsfejlene") ved at blive helt glad for skidtet (her tænker jeg også på prisen). Jeg er nu heller ikke voldsomt krævende, alternativet var en ny vhs'er, og når jeg nu siger, at jeg har et 8 år gammel prosonic-tv hægtet efter den, så fortæller det vel osse lidt, hihi.Embarrassed

Det eneste der kan gøre mig lidt nervøs pt. er, at den føles godt lun efter 1½ times optagelse, men skiverne bli'r dog ikke bløde, så retur ryger den ikke endnu.

MVH

Ebbe

 

Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2004 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:


Langt tryk på STOP knap på DVDR-70 virker som eject !

Tak for den...
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2004 kl. 08:38

Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:


* Valg af RGB som output glemmes når afspilleren slukkes. Nogle gange også bare fordi man hopper lidt rundt i menuerne.

Denne afviser denver.dk som en fejl, det må være en specifik fejl på mit eksemplar. Andre der har set det samme ?

Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:


* Til indexskærm bruges en meget tynd hvid font, der vises på en blå baggrund med et gult denver logo. Det er næsten helt umuligt at læse teksten der beskriver hvad man har optaget/hvor længe/hvornår.

* Hvis der vælges dansk som menu sprog mangler alle de danske tegn, og er bare erstattet af et mellemrum. Enkelte andre tegn mangler også. F.eks. står der "Redig r". Meget forvirrende, man slår den hurtig over på engelsk igen.


Disse to lover denver.dk at der kommer en firmware fix til indenfor ca en uges tid.

Anyway, siden har jeg oplevet flere gange at denver er gået i baglås, så stikket skulle ud, så den er røget retur til fordel for phillips DVR-70.

 

Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2004 kl. 14:50

Vedr. jeres DVR-150 så er der enkelte fejl vi også selv har konstateret.

Det være sig Indexskærmen skal være uden logo. (så man bedre kan se navnene på sine optagelser)

Æ, Ø og Å skal være der i den danske OSD

Man skal kunne lave blanke mellemrum i TV kanal navngivningen.

Derudover står vi meget uforstående overfor ting som. (afspiller fryser, kan ikke optage hele tiden man sætter den til i timeren, hopper fra RGB signalet.)

Vi har testet mange her i huset, og har aldrig fået afspilleren til at fryse. man skal tænke på at der er en dvd skive der skal "følge med" når man bruger denne, og ikke bare trykke amok på knapperne.

Optagelser har vi også kun haft held med, endda i meget god kvalitet.

RGB signalet. (eller YUV som den hedder på denne afspiller) stiller den sig automatisk på hvis man kører med scartstik. CVBS (composit video signalet) kan man kun tvinge den over på hvis man kører med Composit tilslutning (Rød, Hvis og gul phono)

Der har været lidt problemer med noise på nicam signalet. Det er rigtigt, det er en fejl fra fabrikken at dette ikke er rettet. Der er en opdatering som kommer online på vores hjemmeside her en af de nærmeste dage.

Vi håber at I finder ud af eventuelle småproblemer, og bliver rigtig glade for recorderen, som vi stadig synes er et rigtig godt produkt.

Og husk. Hotline servicen er gratis at benytte i 3 måneder, så brug bare løs af den. og vi er her også til at besvare spørgsmål pr. mail.

Med venlig hilsen

Denver Electronics A/S

Morten Pannen, quality control/support

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2004 kl. 15:09

Jeg startede med at være rigtig positiv med afspilleren, og kunne selv godt leve med de småproblemer der måtte være. De ville jo nok blive fixet med en firmware.

Jeg forstår bare ikke hvordan fejlen "med henblik på sortering/navngivning og at den taber kanalerne, og giver dem navnet "O unskipped", og når først dette er sket, kan man slet ikke gøre noget ved det, andet en at scanne alle kanalerne igen".

Kan slippe ud, da man må formode at den er blevet testet inden den nåede butiks hylderne. 

------------------------------------

Jeg prøvede 3 gange, og den blev ved med at slette/tabe kanalerne. Jeg fandt aldrig ud af i hvilken forbindelse den gjorde det.

Jeg håber at Denver's firmware fix også retter dette.

------------------------------------

Til Denver,

I har lavet så mange gode afspillere efterhånden, men jeres sidste 2 optagere har været umådelig dårlige. Det er bare for ærgeligt.

Jeg har selv en DVD-438 afspiller, og er meget glad for den. Jeg ville meget gerne se en optager af samme kvalitet.

snowatom 



Redigeret af snowatom
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu