recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kinnect eller Move?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKinnect eller Move?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 14:21
Nu er de fleste per definition fortaler for det produkt de selv har brugt penge på - med mindre at det er totalt fejl behæftet (som nogle at kiss produkterne var).

Jeg har købt kinect og kan fortælle at jeg er 100% tilfreds med produktet - det kræver plads da man jo skal bevæge sig (er det ikke pointen med en spille konsol som følger ens bevægelser..) - personlig bruger jeg 3x3½ meter frit foran projektor, hvilket kræver at jeg rykker sofa'en lidt når den skal i brug med bevægelses spil. - det er for de fleste meget plads - også højden skal man tage højde for (jeg er 1.95) - når man hopper med armene oppe giver det sig selv at der skal
være højt til loftet - jeg har heldigvis loft til kip.


Det med pladsen kan jeg dog ikke se skulle have noget med en bestemt spil konsol at gøre - nok mere det spil man spiller (de medfølgende adventure spil er både nogle som kræver at man hopper, men også spil som IKKE kræver at man hopper - ligeledes finds spil hvor man stort set kan blive stående på samme sted).
hvis move m.m. ikke kræver plads er det da fordi de ikke kræver man bevæger sig - kinect kan udnytte at man bevæger sig frem og tilbage, samt fra side til side samt hopper - d.v.s. 100% 3d - et voksent menesker som gør det kræver plads - det kan ikke gøres på 1½x1½ meter uanset konsol.
Det som for mig gjorde udslaget for om det skulle vælge den ene eller anden spil konsol var primært xbox'ens mulighed for 100% integration med mediecenter, samt at jeg ikke skal have alt mulig gøjl liggende i stuen og flyde - fra xbox'en kan jeg se live TV trådløst, se program guider m.m. - og vel at mærke med en kone faktor som gør det brugeligt (samme interface/fjernbetjening) som medie centeret. I praksis kan jeg rykke mit medie center til kontoret og bruge xboxen som den ENESTE dims i stuen - (1 dims som klare følgende opgaver: 3d bevægelses spil, HD TV, Text tv, program guide, one button record TV via program guide, pause TV, se egne video'er, se billeder, afspille musik)

Det mener jeg ikke går med nogle af de andre konkurenter, de har alle deres egne styrker - xbox'ens styrker passer perfekt ind i mit behov..vurder selv jeres og vælg ud fra det.

Bevægelses censoren virker hos mig 98% , d.v.s. ganske få gange kan den ike hitte ud af det - men det skyldes egentlig ikke teknikken, men at der til tider er 3 eller flere personer inde i spilområdet, f.eks. ham den lille skurk på billedet nedenfor som er for nysgerig. - kinect er ikke glad for mere end 2 personer ad gangen - der er ikke "plads" til flere fysiske spillere foran samme konsol - så længe han holder sig i baggrunden betyder det ikke noget, men hvis han går ind foran så bliver den forviret.

De billeder som den tager er bestemt heller ikke særlig imponerende (som I kan se) - undre mig meget, idet MS har webcams af en væssentlig bedre kvalitet - de burde udvide med mulighed for at sætte et "rigtigt" webcam på til kun at tage bilederne - det kan kinect ikke bruges til.
til gengæld kan den så utroligt meget andet.
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:11
har lige målt efter - og spille område for kinect er altså ca. 2½ meter i breden og ca 2 meter i dybden - bedste spiller placering er ca. 2-3 meter fra kameraet - bedste afstand når man bare står er ca. 3 meter (så er der plads til at man træder frem når der er ting i spil som kræver det. - hvis man går længere tilbage end ca. 3.3 meter så bliver man bedt om at gå nærmere - så har I nogle tal i kan efterprøve i jeres egen stue.

(Jeg har fundet ud af at det er bedst at have et blødt underlag når ma nstår og hopper - billedet ovenfor har de fået et ligge underlag (mål ca. 1x2 meter) at hoppe på, hvilket fungere fint - nu rykker jeg så istedet vores kvadratiske stue tæppe over (2.3x2.3) det passer perfekt og angiver rimmeligt hele det praktiske spille område.

I i øvrigt vildt forpustet efter lige at have hoppet rundt lidt, og er efterhånden rimmelig øm i skuldremuskler af at have basket med vingerne - nu kender jeg ikke særligt meget til move, så vil lige tjekke nogle videoer ud for at se hvordan den virker.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:49
Hold da op, så er Kinect da vist totalt udelukket hjemme hos os Tongue
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 20:33
Det skal lige siges at kinect "måler" før spil og ud fra resultatet indretter spille feltet - der er 2 spille felter (tæt på eller optimalt), jeg har ikke prøvet den indstilling hvor man er tæt på.

Har nu set en video demo af move, og kan da godt se hvor den store forskel er mellem de 2 konsoler - move ser ud til at være mere finmotorisk, mens kinect udnytter kroppens bevægelse bedre - de demo'er jeg har set på move står folk jo stille med deres fødder/krop, f.eks. når de bokser - kun controlleren svinges.
(hvilket også forklare at kinect kræver mere plads) - med kinect bruges både føder, arme, albuer og sågar hoved til at spille med - så hvis du gør det for motionens og/eller venne/famillie hygge...så vælg kinect, hvis du gør det for din egen game lyst så vil jeg tro at move er bedre.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

...

Har ikke prøvet Kinect, men kan ihvertfald anbefale Move (men selvfølgelig kun  hvis man kan overskue "problemet" at have en controller i håndenWink)

Læs det lige igen - det er kun et problem ift. Kinect da man ved Move skal købe et antal controllere, hvorimod Kinect ikke behøver det. Det er kun et problem når man laver en direkte sammenligning.
Har købt 2 Move controller til 600,- (bruger den normale controller istedet for navigation controller) det virker fint indtil videre.
Da Kinect koster omkring 1100,- og opefter kan jeg ikke se Kinects fordel her....
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Niels Chr Niels Chr skrev:

 de demo'er jeg har set på move står folk jo stille med deres fødder/krop, f.eks. når de bokser - kun controlleren svinges.

Jeg er enig i at Kinect kræver mere bevægelse og plads end Move, men man står ikke helt stille med Move. Jeg er 180 cm høj og har vel en almindelig længde arme og når jeg fx. spiller bordtennis så kan jeg ikke nå ud til vinklede bolde uden at skulle bevæge fusserne og tage 1-2 skridt til højre eller venstre, og det skal gå stærkt :-)  Så helt stille står man altså ikke. 
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 22:18
Så er plads krav vel de samme for move og kinect - med kinect tager man også typisk 1 skridt til hver side - når man så står 2 ved siden af hinanden er det svært ikke at fylde 3 meter når begge fægter med arme / ben. - har svært ved at forestille mig at det er skulle være et specielt kinect problem.

Hvis der er noget om snakken med plads krav kan det så være at det er i de andre retninger som kinect bruger mere plads ? (højde / dybde) - men igen det afhænger nok mere at spillet end af platformen.

hvilken afstand er mest optimal at stå foran move (når du skal have et spille felt på 2½ meter i breden) ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu